1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen
« · 194428 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Avfärd mot Ö-vik
Zoogin: Nej, nu är det nog läge att inta ryggläge och hämta kraft inför morgondagens resa till Domsjö...

KOM IGEN TIMRÅ!!!

Sv: Avfärd mot Ö-vik
DJ Hemp: Det är bra, dina negotips brukar ju vara bra för Timrå.

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Känns som att det är läge att tippa ner oss igen...

Oj oj oj, vad det är jobbigt med alla negativa skriverier! Nu är nog grabbarna knäckta och det roliga är över för vår del...

Tips: MoDo - TIK 5-2

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Zoogin: Illusioner? Paddan hallucinerar möjligen (niopoängsveckor och annat konstigt), men Timråseger är definitivt varken illusion eller hallucination. Det är den hårda verkligheten!

Timrå IK är dom bästa!

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Paddan: Du kan ju leva med dina illusioner så lever jag med mina!

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Paddan: Den stackars Bjästabon får nog fortsätta drömma. Freddan äter Bjästabor till frukost...

Timråseger med 3-2, möjligen 4-2 (resultatet kan du ju ha fått till även om du förväxlat lagen).

Vill minnas att jag hört hans namn förr (Hagos), men minnet är inte det bästa.

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Zoogin:
Jomenvisst, är precis det jag gör.
Drömmen kommer dessutom att bli verklighet ikväll.
Niopoängsveckan går mot sin fullbordan.

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Paddan: Dream on!

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Chief:
Äsch, Freddan kommer självklart , som den fd KB65-spelare han är, att se till att en stackars Bjästabo får sin vilja om en niopoängsvecka uppfylld.
MoDo-seger med 4-2.

Förresten, Yared Hagos som Nubben var nere i Stockholm för att scouta var inte han aktuell för Timrå redan till den här säsongen?

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Jag hoppas stenhårt att det blir Luleå-Timrå i final därför att det är mina två favoritlag. Jag håller alltid på Timrå när de inte möter Luleå.

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Zoogin: Japp, nu tar vi nya tag och visar varför TIK står när de andra faller!

Tror på 3-2 till Timrå.

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Chief: Kom igen nu Timrå och krossa Modo!
Tips Modo- Timrå 1-7!

Sv: Avfärd mot Ö-vik
swen: Ja, hockeykväll på fyran kan ju aldrig smälla lika högt som Domustrappan. Vi har honom som i en liten ask...

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Chief: Challe kan ju sköta ChalleCam på deltid. Däremellan går han ju in på webben och kollar att allt fungerar som det ska. När linsen blir lite smolkig, ringer han supporterklubbens kommande sektion för materialunderhåll.
Jag menar, han ville inte ha jobbet i TIK:s lag, han har inte blivit tillfrågad om sportchefsposten i DIF, alltså har vi bara hockeykväll på tv4 att konkurrera med. Borde funka...

Sv: Leif Boork
ernie eagle: Va var det jag sa ? Förutfattade meningar och inkonsekvens. Det konstiga är att så många har tippat negotipps
inför morgondagens match, varför då ? Eller är de för ni tror på Boork ? Jag tror ju inte att vi faller , men det gör ju inte Boork heller ( c : Så Mitt Match tipps 3-4

Sv: Avfärd mot Ö-vik
swen: Ska vi ha Challe-cam placerad i Timrå centrum för att bevaka händelsernas mitt? *flinar* Vad är väl ett jobb i Djurgården i jämförelse?! ;-)

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Chief: Jo, TorgetCam finns kvar, men rätt trist bild just nu. Lite mer färg behövs. Jag vet, vi snackar med Challe - ChalleCam.

Sv: Avfärd mot Ö-vik
ernie eagle: Ska tipsa Herr Anrell om denna godbit.

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Dream Team: kan se lämmeltåget framför mig *asg*

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Chief: Äh vad fan den bjuder jag på. Det är ju hockey och erkänn den var jäkligt bra. Ett fint bidrag till Sportbladets floskeltopp nästa vecka - inte sant?

Godnatt!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Avfärd mot Ö-vik
swen: Vilken jättelik folkvandring det skulle bli...

Sv: Avfärd mot Ö-vik
ernie eagle: ...och vinnare i Floskeltoppen är ernie eagle! "...skrinlägga planerna på is..."

Lessen, kan inte låta bli att märka på ord ibland...

Sv: Avfärd mot Ö-vik
swen: Ingen dum idé faktiskt. ST har väl en uppsatt inne i Sundsvall? Hade förut i alla fall. Den skulle vi kunna flytta, i Sundsvall finns ju inga dylika sevärdeheter i alla fall.

Jodå, jag bryter av en liten pigg på kammen för att räkna dagarna tills jag kan återvända hemåt igen. Många kammar blir det...

Tänk att ingen kommit på detta tidigare?

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Chief: Tja vi får väl göra en namninsamling bland supportrarna. Och lämna över det till Socialdemokraterna i Timrå så får dom något att fundera över. Ewa Lindstrand skulle säkert tycka det vore en lysande idé - Åh nej nu ska vi inte sammanblanda detta med Ångeföretaget Fyrfasen som också det var en lysande idé men som sprack sedan Sydkraft med Torbjörn Tärnhufvud i spetsen rytit till på skarpen. Men "sossarna" brukar ju vara rätt generösa och frikostiga. Fast det är klart kommunens ekonomi är inte vad den borde längre och vad den en gång var så det röstas förmodligen ner i kommunfullmäktige med klar och bred majoritet. Och vid en närmare eftertanke så skulle nog inte Sundsvallskrögarna med Jerry Thåström i spetsen bli värst vidare förtjust om dom skulle få en arg och bitter konkurrent från grannkommunen som upptog stora delar av deras kundkrets. Så vi får nog skrinlägga dessa planer på is för ett bra tag framöver.

Tanken är god men det vette fan om den realiserbar och har någon förankring hos våra lokala kommunpolitiker?

Vi får snällt ta en taxi eller åka kollektivt med Bohmans Busstrafik in till stenstaden någon gång i April för att fira ett eventuellt SM-Guld.

Tråkigt men sant.

Men vi gör ju en god gärning åtminstone. Så färgglatt såsom det kommer bli då är det nog länge sen Sundsvall hade åtminstone i April.

Sommartid är det ju ganska grönt och fint i den centrala stadskärnan längs Storgatan fram.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Chief: Vi kan väl ha en web-kamera placerad i Timrå centrum? Vore intressant att se alla tilltänkta nyförvärv irra omkring och leta efter den kultförklarade mötesplatsen. Sedan kan vi ha gissningstävling om vilka som figurerar på bilderna.
På köpet skulle Timrå Kommun få extra draghjälp när en massa utflyttade får alltför stark hemlängtan, tar familj och jobb med sig och flyttar tillbaka.

Sv: Avfärd mot Ö-vik
ernie eagle: Spring på Domustaket?, Hm, minns med skammens rodnad på mina kinder hur jag som onykter tonåring vid några tillfällen satt på där med lika onyktra vänner och fyllosoferade nattetid vid några tillfällen... På den tiden tyckte man liksom att man hade en bra överblick därifrån.

Ett Statt i Timrå vore något det! Klart att vi supportrar måste att ha ett Statt på hemorten där vi kan svinga både bägare och lurviga när vi firar Timrå!

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Chief: *gapskrattar* Nej, så full har nog aldrig någon varit, och allra minst i Timrå...

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Chief: Sant min vän. Så sant som något. Å andra sidan har inte vi något Stadt eller Statt. Det har dom i Lule, Övik och Hudiksvall om jag inte missminner helt åt h-e. Där har arkitekten och kommunpamparna något att tänka på inför sin uppfräschning av Timrå Centrum. Å faktum är ju att Domustrappan inte längre existerar. Den finns bara i "folkmun"...*snyft*
Det blev för mycket spring i trappan och på Domustaket att dom kapade ner skiten. Ingenting är tydligen heligt längre. Minns att det kom en liten tårskvätt i mina ögon när det stod klart att rasket skulle rivas och Domustrappan bara bli ett begrepp. Det gjorde ont för en urtimråit att behöva se någonting så synonymt med Timrå såsom Domustrappan var försvinna...*usch*

Men här i GB:n lever för ALLTID Domustrappan kvar i våra hjärtan och är för evigt förevigad i vårt liv.

Amen.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Dream Team: En piss i Mississippi är vad det är, om uttrycket tillåts. Tror de flesta stöttar Nubben till fullo. Jag fortsätter att bära Timrås färger med stolthet och fortsätter att tycka att han gjort ett bra jobb.

Pissa på Domustrappan!?! SÅ full kan man inte bli....

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Chief: Helt OK för mig om nubben pissat vid nån krog i fjollträsk, men hade han pinkat utanför Timråpuben, på den berömda Domustrappan, hade nog tjära och fjädrar varit ett lindrigt straff...

(Vill INTE göra mig lustig på nubbens bekostnad, lite humor hoppas jag tillåts...)

Sv: Kapanen skadad
ernie eagle: På HS är det full fart på lulingarna. Oanständigt verkar det kunna bli också. De är väl lite exalterade nu.

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Dream Team: Utsocknes och utsocknes... Man kan ta människan ur Timrå, men aldrig Timrå ur människan. Känt Djungelordspråk.

Ernie eagle: Nej, Luleborna har ingen Domustrappa. Fast de skulle bra gärna vilja...

Sv: Kapanen skadad
ernie eagle: Då tar vi om det igen då. Har luleborna somnat in för ikväll eller är dom ut och svingar bägare och svänger sina lurviga två och röjer loss efter den triumferande och tillika meriterande segern över "Indianerna" från Göteborg. Jag tror fan det. Snart river dom väl Stadt oxå i fyllan och villan. Tur att inte SMÅLAND är där för hade det blitt kaos.

LÄNGE LEVE TIMRÅ IK!!!

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Chief: Ja likt Egyptens pyramider, Taj Mahal, Kinesiska muren och Grand Canyon, tornar denna unika trappa upp sig som ett fundament till något så stort så man knappt kan förstå dess innebörd... Jag förstår om ni som bor utsocknes ser oss ÄKTA timråbor som lite förmer än andra... =))


Rapport avlägges i morgon när undertecknad återvänder hem från MoDo-resan...

Sv: Kapanen skadad
ernie eagle: Fan vad konstigt det där ínlägget såg ut???? Vad hände egentligen????

Sv: Kapanen skadad
ernie eagle: Har luleborna

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Chief: Du det var tamejfan det bästa jag hört någon säga på länge. Världsarvslistan nästa för - Domustrappan hockeyns vagga! Ojojoj...så mycket myter och kultur det finns kring Domustrappan, skulle ta en hel livstid att återberätta alla iaktagande som setts och hörts kring denna historiska plattform. Plattformen för svensk ishockey...huvaligen vad härligt...*ryser*


HEJA TIMRÅ!

ÄLSKA TIMRÅ IK ALLTID alltid alltid...

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Dream Team: Jag saknar detta forum något oerhört enär jag bor i en annan region av världen och därmed inte har tillgång till detta hockeyns Mekka. Men jag litar på att du framlägger en fullständig rapport om allt du fått veta vid detta mingel.

Borde inte Domustrappan sättas upp på Världsarvslistan eller vad det nu heter?

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Chief: Det känns skönt att bo i den regionen av världen faktiskt. På ett sätt är ju Domustrappan faktiskt hockeyns vagga...

Ja, jag ska hålla mina öron och ögon på helspänn i morgon, bland hockeyproffs och annat löst folk som kan tänkas driva omkring...

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Tänk om man kunde vara med till Ö-vik hoppas att ni blir många som stöttar Timrå IK till ännu en seger!!

Timrå IK är dom BÄSTA!

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Dream Team: Timrå Centrum torde inte vara så stort att en buss kan försvinna. Från Domustrappan har man väl en fin överblick över centrum. Som bonus kan man ju dessutom få höra någon spännande nyhet. ;-)

Sv: Avfärd mot Ö-vik
Dream Team: Utanför Domus.

Avfärd mot Ö-vik
Nån som vet varifrån i Timrå centrum som bussen går i morgon??

Sv: Hagos
Jag tror inte att han blir kvar i A.I.K för att dom går det ju inte så bra för. Dom får svårt att behålla sina bra spelare!

Sv: Hagos
Torsdag menar jag när Leksand möter Södertälje hemma...

Sv: Hagos
timraande: Du glömde.....det bästa laget för flera år framöver....dags att knyta Robban"Kenta"Nilsson till oss nu med närvi ändå håller på????Kan inte vara kul för han att spela i Allsvenskan nästa säsong......ner med Nubben till leksand för att kika på tisdag....

Sv: Hagos
SMÅLAND:Ja att få spela i det bästa laget kan ju inte göra honom sämre!

Sv: Hagos
timraande: En kille för framtiden....

Sv: Hagos
SMÅLAND:Jag såg honom spela idag J20 (AIK) mot Hammarby han är en stark och teknisk spelare.

Sv: Hagos
dr-nix: Jag vet....skulle bara skoja lite.
Han blir ett jättebra nyförvärv inför nästa säsong om allt går i lås..
En av Sveriges Hetaste junior just nu..

« · 194428 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.