1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614786 inlägg · 6214 ämnen
« · 195342 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Jumbotron
LennartA:
Det var det jag också tyckte, det var därför jag tog upp denna tråden, nåja tre viktiga poäng är huvudsaken, plus att vi lyckades DOMINERA i kempehallen

Sv: Jumbotron
Stefan Jalonen: Men i går var det posetivt tycker jag. Till domare Wimmelkantigs fördel, man såg situationen och hann med att se utvisningen. Så det rådde aldrig någon tvivel om utvisningarna.
De var helt solklara om man följer regelboken.
Domarbasen var ju dessutom där, förmodligen för att se hur Wimmelkantig skötte sig. Däremot fick man ju bilda sig en egen uppfattning om det skulle ha varait fler utvisningar.
Men helheten, var posetivt.

Sv: Jumbotron
Stefan Jalonen: Står det nånstans i regelboken eller tävlingsbestämelserna om repriserna? Jag har letat men det är ganska svårt att hitta rätt bland swehockeys pdf-filer.

Sv: Jumbotron
Helg Ernest: Nog tyckte jag att de visade situationen medan domaren stod och konfererade vid utvisningsbåset men, ödmjuk som jag är, jag kan ju ha fel!

Sv: Jumbotron
Angående Jumbotron så är det på det här viset.
Den får endast visa repriser på situationer efter domslut. Alltså får det inte visas tveksamma situationer medans domaren t.ex disskuterar med linjemän om det som hänt. Mål får också bara visas efter att domaren dömt mål, inte medan han pratar med måldomaren. Kommer inte ihåg riktigt, men tror att mål där målkameran används, inte får visas i repris över huvud taget. Reserverar mig mot dåligt minne på den punkten. Sen är det så här. Under pågående spel, ska det helst undvikas att visa repriser över huvud taget. Men det är bara en rekomendation.

Sv: Jumbotron
Helg Ernest:
isåfall förklarar det saken.
Tyckte det var lite mystiskt annars.

Sv: Klackmatchen
Dream Team: Nä, det var inget "Go" i MoDo. Alltid 2a på pucken.
Dom hade ingen ork.

Sv: Avstängning?
matsby: Det verkar nästan som om domarkåren anammat Vägverkets linje om noll-tolerans = inga tacklingar tillåtna pga skaderisk (ironi).

Nej, allvarligt talat så tycker jag att domarna är inne på en lite felaktig och kanske farlig väg. Man tycker att tacklingar är farliga medan man sedan (mestadels) blundar helt för fult och farligt handhavande av klubban.
Sedan har ju jag min egen åsikt om domarkåren och den går, generelltsett, ut på att de flesta av dagens huvuddomare är, om inte inkompetenta, så väldigt nära i alla fall. Dessutom saknar de helt konsekvens - är fega (har de en avvaktande utvisning så kan det laget göra vad som helst utan straffpåföljd) - mm mm

Sv: Klackmatchen
Dream Team: Jo, dom var talanglös som klack.

Sv: Klackmatchen
Dream Team: Timråklacken hördes till stora ståplats efter ungefär halva sista perioden. Då började nån ramsa som man inte hör texten på. Före det var det enbart buanden för att få ut Modospelare som hördes. Ljudet försvinner nånstans på vägen i Kempis som i nästan alla andra arenor. Man tror nog att man hörs mer än man gör när man står mitt i klacken.

Sv: Jumbotron
matsby: Tänkte inte på det ? Men inte visade dom förren beslutet var taget? Dom körde ju så killen i utvisningsbåset kunde se vad han gjort. Satt snett ovanför Utvisningsbåset och våra "krigare" satt då och tittade på vad dom gjort. Alltså kan dom inte sänt förren dom redan satt där. ( c :

Sv: Klackmatchen
Helg Ernest: Hade jag inte rätt som jag beskrev, att publiken BARA hörs vid hemmamål? I övrigt stendött.

Då var det mer tacksamt att stå i Timråklacken, där är man alltid gartanterad att höras och synas. Matchen igår var jobbig, i andra perioden. I övrigt tycker jag att Timrå kontrollerar händelserna på banan. I spelet fem mot fem var MoDo chanslösa, man skapar ingenting...

Sv: Jumbotron
Helg Ernest:
Tycer personligen också att det är bra att se situationerna om igen, frågan var bara får man använda en jumbotron till detta under en match, kan sådant t.e.x inte då påverka en domare till att döma hårdare/midlare straff än han igentligen tänkt?

Sv: Klackmatchen
Swordster: Fansen var nog där i Söndags ! ej Lördags.
Men deras klack var handlingsförlamad, helt värdelös.
Bävade inför matchen , skulle ju sitta bredvid modoklacken.
Kan ju bara säga så här - Dom störde inte, eller rättare sagt hördes bara vid MoDos mål.

Sv: Avstängning?
henrik: Ja, fick Wernblom en massa matcher (var det 9) för att ha slashat ett plexiglas bör väl Nordström få det dubbla för att avslktligt slashat en spelare med ett bandyslag. Fast jag håller med Nordström som säger - klubban används mycket mer nu när vi inte fåt tacklas i Sverige. För fan se till att återinföra tacklandet i elitserien, snälla hockeyförbundet.

Sv: Jumbotron
matsby: Tyckte det faktist var bra ! Man såg ju situationen som man missat och insåg att det var rätt dömt.

Klackmatchen
"Modo-Timrå

Publiktryck: +++
4 665 är en bra siffra i Kempehallen. De 13 milen mellan Örnsköldsvik och Sundsvall gjorde att de var många Timrå-fans i Kempehallen som höjde stämningen.

Musik:
Det är mindre musik än tidigare i Kempehallen. Ofta körs "TNT" - en hyllning till Magnus Wernblom. Annars är det mycket underhållning på den nya jumbotronen.

Fansen, Modo: +
Var är Modo-klacken? Inte i Kempehallen i lördags i alla fall.

Fansen, Timrå: +++++
300 Timråfans lyfte tillställningen. Ramsan "Vi ger aldrig upp" gör sig mycket bra."

Saxat ur dagen AB

Sv: Avstängning?
matsby: ....han var något i obalans och fick en knuff.....

Svårt att veta vart gränsen går men knuffa varandra får man göra i hockey.

Sv: Avstängning?
LennartA:
Igår uppe i Övik var det en annan intressant situation där en Timråspelare åkte ner i sagrhörnet för att jaga en puck, han var något i obalans och fick en knuff i ryggen bakifrån av en modoi(diot), han ramlade och åkte in i sargen (vid tillfället var han ett par meter ifrån. Detta renderade i en två minutare för modoiten, tror att det blev en crosschecking,,, är inte detta exakt lika farligt som att få tacklingen in i sargen, man kan ju faktiskt glida in med huvudet först och orsaka stora skador på nace/rygg.

var går gränsen idag för vad som är två minuter och vad som är matchstraff???
Fortsätter Timrå att röra sina motståndare så har vi inget lag i ett slutspel för alla spelareär avstängda....domarn är dum,jättedum

Sv: Avstängning?
Sven Andersson: Tror knappast det. Dels visades inte matchen på Canal+, dels har inte herrar experter (Boork & Lundmark) uttalat sig negativt. Sedan det mest självklara:
Den felande spelaren tillhör inte det "bottenlag" som huserar i toppen av elitserien och som är klädda i färgerna röd/vit.

Jumbotron
Vid upprepade tillfällen igår mitt under match så vevades repriser på jumbotonen i situationer då Timrå spelare blev utvisade.
Får man igentligen göra detta medans en domare står vid sekretariatet för att tala om staffet...?

Nyfiken undran bara, trodde att man bara fick visa reprier på målen under match..

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Dream Team: Det var i Ö-vik uttrycket
rör inte min kompis startade.

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
El Maco: Var Nyllet i Dif båset då? Det var en stor kalabalik iallafall.
Till Boorks försvar kan tilläggas att han såklart dementerade att han skulle ha dragit Erixon i håret. Boork säger att han höll i en DIF spelare. Samtidigt kan sägas att han fick kritik för att inte ha gjort något för att försöka stoppa slagsmålet.

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
dr Dängroth: Publiken i Ö-vik är nog tyvärr värda detta bottenbetyg. Varför kan jag inte begripa. Man har en LÅNG hockeytradition och en vana att jämt kriga långt framme i slutspelet. Som åskådare tycker jag att man borde brinna otroligt mycket för sitt lag. Men så är inte alls fallet, så här tycker jag:

§1. Sveriges mest enögda publik!
Visst, Timråpubliken (och andra) buar oxå ut domare som man tycker är kassa och spelare som fular sig, men i fallet Örnsköldsvik är det faktiskt extremt. Och detta fenomen vet jag att Ö-viksborna blivit beskyllda för tidigare.
Ingenting, inte den minsta fördel är tillåtet för bortalaget i Kempehallen. Man måste väl för sjutton kunna läsa en situation, svälja stoltheten och faktiskt inse att "Jo, det var nog iaf utvisning", trots att det är en hemmaspelare som blir utvisad...

§2. Stämningen är = ÖKEN!
BARA vid hemmamål och ibland (!) när det spelas klappvänlig musik, orkar publiken med att iaf engagera sig i att klappa händerna. (Vilken uppoffring...) Den MINIMALA klacken bidrar med lite ljud ibland men det är rätt sällsynt.

Vad väntar publiken på då? Gamla tider (1979- guldåret, 1999 - året Brynäs STAL guldet...), bättre tider (kommer Foppa hem, Näslund...), tider som kanske aldrig kommer eller vaddå?

Måste iaf säga att det är enormt tacksamt att komma som bortaklack till Kempis, man är ALLTID garanterade att både höras och synas mest. All cred till MoDo-publiken för att ni GER oss det nöjet...

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Chief: Äh, vi har Nyllet i vårt lag och han spöar ju Boork alla dar i veckan. Han gjorde ju ett försök i DIF-båset den gången i alla fall.

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
dr Dängroth: Boork - en stabil och sansad man, en man vill ha på sin sida. I alla fall om man vill ha håret kvar...

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
JD: Ja. Visst är det härligt. Det finns fler..Jag hittade det när jag letade efter bevis till att Boorken skulle ha slagits med TIK spelare..hittade det.
15/2 1982 saxat ur Expressen..:
" Staffan Erixon var förbannad efter slagsmålet - inte så mycket på Djurgårdsspelarna som på tränaren Leif Boork.
Han höll mig i håret medan de andra slog, säger han."

Slagsmålet resulterade i fyra matchstraff. Bulla, Foyn, Särkijärvi och Thomas Eriksson. Matchen vann TIK efter att ha vänt 0-2 till 3-2.

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
JD: Dret är sådana grejor man ska spara på. Tänk att plocka fram urklippen från den här säsongen om några år!

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
dr Dängroth:
Vilket härligt urklipp. :)

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Äschdå. Visst har Nolaskogsarna stöd. Idag tog ju Modo ett mäktigt språng ända upp på elfteplatsen i publikligan. Grattis!

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
dr Dängroth: Måste säga att jag faktiskt rös när jag stod i klacken under julbesöket på hemmplan. Ståpäls!

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
LeinaD: Nästa gång kan vi ju för omväxlings skull låta bli att ropa ut de trötta killarna från omklädningsarummet och helt sonika bege oss in dit själva. Så får den kvinnliga delen av klacken ytterligare skäl att glädjas.

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
LeinaD: Saxat ur VA 5/11 1981:
"...men nog är det så att MoDo inte är ett folkets lag här i Ö-vik" säger en lokal hockeyexpert(jag väljer att inte namnge honom). Sandlin ger publiken i Kempis bottenbetyg. I samma andetag kan man ana att MoDo coachen smått fruktar hur hans egna, yngre spelare ska klara sig i Timråhallen på söndag(8nov). Timrås publik är nära nog hänsynslösa i sitt stöd till hemmafavoriterna."
-Vi har tradition.

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Saxat ur aftonbladet:
"Timråklacken
Fantastiska igen, bäst i landet. Än en gång i vinter tog man över Kempehallen fullständigt. Ropade in laget tre gånger från omklädningsrummet!"

Sv: Hurra!
El Maco: Det är rätt. Vi ska inte ropa hej ännu. P.Polly var är du?

Sv: Välkommen Wikegård
Dream Team: En fullkomligt unik ramsa för just Jägarna.

Sv: Välkommen Wikegård
Dream Team: Strålande!

Själv tänker jag alltid högt. Så att jag är säker på att jag verkligen tänker och inte bara inbillar mig det.

Sv: Välkommen Wikegård
Någon filmfantast som jag här på GB:n som minns filmen jägarna för några år sen? I den förekommer en ramsa när dom på bykrogen bråkar om ett ärr på en av jägarna i filmen.
Den går: "Visa ärret klapp, klapp, klapp. Visa ärret, klapp, klapp, klapp...osv.

Ett förslag är att byta ord i ramsan så det blir "Visa fingret......osv.

Ibland är det skönt att tänka högt...

Sv: Hurra!
Jimmy: Jajamen! Vi blir sämst elva! Men ingen ska tro att kontraktet är säkrat. Timrå kan fortfarande komma elva.

Kolla bifogad excelfil.

Om Timrå förlorar alla återstående matcher.
Om Linköping och Frölunda förlorar alla matcher utom mot Timrå
Om Brynäs och Malmö bara förlorar var sin match
Om resten av lagen vinner lite lagom mot varandra

Då kommer Timrå elva. Så än är det inte för sent att ge upp... Kämpa Timrå!

Sv: Södertälje 26/1
Timråbert: Jag hoppas på ca 300 supportrar. Mathcne hoppas jag blir bra. Det är ändå en vecka kvar...

Sv: Södertälje 26/1
Madde: Hur var matchen?Hur många Timråsupportrar var där?

Sv: Södertälje 26/1
TD: Jag menar torsdag 23:e!

Röda pippin i HV-land: Skicka gärna tips.

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
dr-nix: Jajjamen men mina vänner kallar mej för Kronblom

Sv: Hurra!
El Maco: Kanon! Målsättningen om komma på en bättre placering än förra säsongen är alltså avklarad.

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Där satt den! Skön och viktig revansch efter debaclet senast... Men vad fällde egentligen avgörandet?! DJ Hemps klockrena tips givetvis, det är så jag säger det...

Hurra!
Nu alla SMÅLÄNNINGAR och andra har vi något att fira! Efter helgens matcher stå det klart att det finns ett lag i serien som i alla fall inte kan gå om oss. Linköping har 39 poäng upp till Timrå med 36 poäng kvar att spela om.

Sv: Avstängning?
Sven Andersson: Jag förväntar mig att Peter Nordström får 9 matchers avstängning efter sitt fula yx hugg på Nicklas Gällsteth.
Måste nog påstå att förbundet har satt sig i en lite konstig sittuation efter den lite väl tuffa bedömning på Christian Sjögrens fula tackling.
Hur många fler spelare borde inte ha liknande straff?
Skulle tro att minst ett liknande tilltag sker varje omgång.
Om de nu håller fast vi detta som de nog måste göra vad kommer det leda till? Att svenska spelare inte vågar "kliva på" i situationer.
För det är just det man gör sen råkar det leda till ett tråkigt resultat. Värre är om man inte vågar. Då kan vi nog glömma allt vad medaljer heter i framtiden

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
dr-nix: ju i TIK SÅ tacklingen såderere -_-

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
kronblom: ahhaaaa du är Sjödin eller vad nu snubben hette.

Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Jimmy: näe men nu får du väll skärpa dig Sanny spelar ju i TIK och tacklingen var nog fulare än den Sjögren gav, livstids avstänging väntar.. att någon gjort likadant mot honom tidigare gör inget då personen som genomförde detta inte spelar i TIK.

« · 195342 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.