« Föregående · 195619 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Helg Ernest:
Klok kille den där Näslund, Det finns ju annat i livet än hockey :-)
Timrå IK är dom bästa.
Klok kille den där Näslund, Det finns ju annat i livet än hockey :-)
Timrå IK är dom bästa.
Sv: Skotten i Kempis?
Logan: Jo, men när jag satt och räkna skott på mål fick vi inte räkna målen som skott på mål. Dom bokfördes ju under mål.
Tyckte också det var sjukt men så gjordes det då.
Tyckte också det var sjukt men så gjordes det då.
Sv: Skotten i Kempis?
mike66: Alla skott inom målramen, vilka stoppas eller släpps in i mål av målvakten skall markeras som skott på mål.
Alla mål, även självmål skall alltså markeras som skott på mål
Skott i stolparna och i ribban skall också markeras som skott på mål.
Om målvakten styr ned ett skott, som tydligt går utanför målöppningen, mot hörnet skall detta ej noteras som skott på mål
Skulle målvakten styra ett skott i mål, vilket annars passerat utanför eller över mål skall detta noteras som skott på mål
Alla mål, även självmål skall alltså markeras som skott på mål
Skott i stolparna och i ribban skall också markeras som skott på mål.
Om målvakten styr ned ett skott, som tydligt går utanför målöppningen, mot hörnet skall detta ej noteras som skott på mål
Skulle målvakten styra ett skott i mål, vilket annars passerat utanför eller över mål skall detta noteras som skott på mål
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Johan J: Ja sannolikheten att "Mackan" Näslund drar på sig den röd/vita-dressen är nog mikroskopisk för att inte säga nästintill lika med noll. Vi får rikta in oss på att försöka få hem "Modda" från Florida istället. Han får bara inte skriva på för Brynäs igen. Hemma för honom är Njurunda och det enda rätta då är att sätta sin "kråka" på ett kontrakt med TIK. För att sedan lira lite "veteranhockey" i CSKA Nolby Vets!!!
HEJA TIMRÅ!
ALLTID RÖTT ;) ALLTID RÄTT ;)
HEJA TIMRÅ!
ALLTID RÖTT ;) ALLTID RÄTT ;)
Sv: Jumbotron
Skrev till Anders Larsson, regelkunnig på Svenska Ishockeyförbundet, och så här svarade han angående vad som får visas på en Mediakub/Jumbotron:
Dessa bestämmelser finns inte i regelboken utan är något som förbundet bestämt. Inga tveksamma situationer får visas på en sådan apparat. t.ex. bortdömt mål m.m.
Dessa bestämmelser finns inte i regelboken utan är något som förbundet bestämt. Inga tveksamma situationer får visas på en sådan apparat. t.ex. bortdömt mål m.m.
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
ernie eagle: Det är nog lika svårt att dra upp en fura med rötterna som att kapa Näslunds band med Modo vid fötterna men om vi alla hjälps åt och bedjar vid helgmålsbönen på söndag kanske, kanske...
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Johan J: Ja han brukar ju figurera flitigt här om somrarna när Timrå IK arrangerar sommarhockeyskola och jag (tror) det är Kristdemokraten Lars Lindén som ligger bakom "värvningen" av honom så vi får väl anlita riksdagsmannen Lindén till att bli agent och att ro den övergången i land.
HEJA TIMRÅ!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
HEJA TIMRÅ!
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
ernie eagle: Vi får se till att han konverterar till den rödvita religonen även om det blir en mycket svårt övertalningshistoria som lär kosta både blod, svett och tårar.
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Johan J: Stod i sportbladet i går (Pappers kopian) men då står det väll på nätet också
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Johan J: Ska Marcus Näslund bli frikyrklig pastor månne tro?
Han lär ju enligt egen utsago ha en stark tro på herren ovan...
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Han lär ju enligt egen utsago ha en stark tro på herren ovan...
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Nylin: Lär ju kosta honom halva förmögenheten att lösa ut sig om han vill spela i Modo.
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Helg Ernest: Såg att han hade två år kvar på kontraktet eller är det fel?
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Johan J: Marcus Näslund kommer hem efter denna säsong Källa AB.
Han tänker dock inte spela mera ishockey. Har jag svårt att tänka.
Så MoDo blir nog giftig nästa år.
Han tänker dock inte spela mera ishockey. Har jag svårt att tänka.
Så MoDo blir nog giftig nästa år.
Sv: Skotten i Kempis?
mike66:När jag satt och räknade skott på mål i TIK s pojklagsmatcher var det alla skott som gick igenom målgården som räknades , utom de som gick i mål.
Sv: Modo - Timrå IK 2003-01-19
Dream Team: Ingen kan förvänta sig mer från publiken i Kempehallen. Man är svältfödd på framgång sedan Peter Forsberg, Markus Näslund, bröderna Sedin med flera lämnat klubben och dess storhetstid. Tror mycket ligger i lokalklimatet också. En Ö-viksbo vill inte stå ut i mängden. Varför resa sig när grannen sitter kvar? Sitter han så sitter tamefan jag också tänker man på utpräglad dialekt.
Sv: Skotten i Kempis?
Helg Ernest:
Endast riktiga målvaktsingripanden räknas in i skottstatistiken. Ribb och stolpträffar räknas ej in liksom gjorda mål. Kan tyvärr inte hitta dessa regler inne på SWE-hockey men enligt säkra kallkällor så ska det vara på detta viset.
Endast riktiga målvaktsingripanden räknas in i skottstatistiken. Ribb och stolpträffar räknas ej in liksom gjorda mål. Kan tyvärr inte hitta dessa regler inne på SWE-hockey men enligt säkra kallkällor så ska det vara på detta viset.
Sv: Skotten i Kempis?
Helg Ernest:
Ja kan ju vara så att det är Icingpuckarna som går genom målgården.... =))
Men räknas vad som helst till skott egentligen?
Några "krav" måste väl ändå finnas?
Ja kan ju vara så att det är Icingpuckarna som går genom målgården.... =))
Men räknas vad som helst till skott egentligen?
Några "krav" måste väl ändå finnas?
Sv: Skotten i Kempis?
BlackBay: Kan ju faktist vara så att dom inte ens klarar att slå en Icing puck utan prickar mål var gång när dom slår ifrån sig. ( c :
Sv: Skotten i Kempis?
BlackBay: Missuppfattade dig ( c :
MoDos skott räknas alla puckar som passerar förlängda mållingjen ( c :
MoDos skott räknas alla puckar som passerar förlängda mållingjen ( c :
Sv: Skotten i Kempis?
Björn VII:
Hmm.... ja några undantag finns det ju alltid.....
Ett förrvirrande exempel är dock första länsderbyt i Kempis som TIK vann med 3-0 o var väldigt dominanta.... Modo hade inte mkt att säga till om men ändå vann dom skotten...
Helg Ernest:
Slutsatsen kanske är att Modo har många puckar glidandes genom målgården =))
Hmm.... ja några undantag finns det ju alltid.....
Ett förrvirrande exempel är dock första länsderbyt i Kempis som TIK vann med 3-0 o var väldigt dominanta.... Modo hade inte mkt att säga till om men ändå vann dom skotten...
Helg Ernest:
Slutsatsen kanske är att Modo har många puckar glidandes genom målgården =))
Sv: Skotten i Kempis?
El Maco: Timrå-Leksand, 52-22 i skott, 4-3 i mål.
Effektivitet är ordet för dagen...
Effektivitet är ordet för dagen...
Sv: Skotten i Kempis?
BlackBay: Skott som passerar genom mål området räknas som skott på mål, däremot skott som går in i mål räknas inte.
Sv: Skotten i Kempis?
BlackBay:
"...så vinner ALLTID MoDo skottstatistiken i Kempis"
omg 8 Modo-LHF 28-30
omg 16 Modo-LHC 16-28
omg 22 Modo-FBK 26-27
omg 26 Modo-BIF 24-30
omg 31 Modo-LHF 17-27
omg 35 Modo-LIF 27-35
:-)))
"...så vinner ALLTID MoDo skottstatistiken i Kempis"
omg 8 Modo-LHF 28-30
omg 16 Modo-LHC 16-28
omg 22 Modo-FBK 26-27
omg 26 Modo-BIF 24-30
omg 31 Modo-LHF 17-27
omg 35 Modo-LIF 27-35
:-)))
Skotten i Kempis?
Nån som tänkt på detta?
Vilket lag som än spelar där o hur matchbilden än sett ut så vinner ALLTID MoDo skottstatistiken i Kempis.
Spelar ingen roll om laget så varit utspelat i 3 peridoer så vinns skotten alltid.... hur räknar man där nere egentligen?
Vilket lag som än spelar där o hur matchbilden än sett ut så vinner ALLTID MoDo skottstatistiken i Kempis.
Spelar ingen roll om laget så varit utspelat i 3 peridoer så vinns skotten alltid.... hur räknar man där nere egentligen?
Sv: Klackmatchen
Swordster:
"I vanlig ordning hade Timrå enormt stöd av sina supporters.
-De är underbara, säger Kenta. De formligen bär fram oss emellanåt."
Dagens AB, angående MoDo - Timrå.
Ett tack är på sin plats, inte bara till laget utan också till de tillresta som bar fram laget även denna gång.
Själv har jag just bokat biljetterna till 30/1 och börjat sjunga upp mig så smått...
"I vanlig ordning hade Timrå enormt stöd av sina supporters.
-De är underbara, säger Kenta. De formligen bär fram oss emellanåt."
Dagens AB, angående MoDo - Timrå.
Ett tack är på sin plats, inte bara till laget utan också till de tillresta som bar fram laget även denna gång.
Själv har jag just bokat biljetterna till 30/1 och börjat sjunga upp mig så smått...
Sv: Jumbotron
Skandal att inte får se en repris i Timrå isstadion, det har gått att ordna på andra arenor i säkert 15-20 år så tycker man att det är på tiden och få se en repris, en Jubotron är framtiden som den i Kempehallen är att föredra annars kan man lika bra skrota tv skärmarna 20 år efter att dom har haft på andra arenor.
Sv: Jumbotron
Frisco: Nej men jag har arbetat med frågan eftersom jag är med och bygger upp TIK:s eget intern-TV system. Vi har visserligen inte kapacitet attt visa repriser idag, men förhoppningen är att vi ska få en egen "jumbotron" i samband med ombyggnationen av isstadion. Vi får se hur det blir.
« Föregående · 195619 · Nästa »
ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)