1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614833 inlägg · 6214 ämnen
« · 197522 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: satan också missar difmatchen!
mike66:
Jag vet.... var ju meningen att jag skulle agera speaker mm

Sv: satan också missar difmatchen!
BlackBay: Jag har aldrig påstått att jag är "ung." Men för längesen var även jag ung och dum. Numera är jag bara dum. Det blev ingen veteranmatch på Löta ikväll. Regnt(ung) plan.

Sv: satan också missar difmatchen!
mike66:
Tur att du är så "ung" då så du står pall =)

Sv: "Fingertoppskänslan"
Dream Team: Av vad jag har hört så var även knugen inblandad?

Sv: satan också missar difmatchen!
Nu får du ta och skärpa dig Draget, du börjar att tackla av på gamla dar.

Sv: "Fingertoppskänslan"
mike66: Eller för dom poliser som så att säga "valde ut" Nubben till syndabock, när han enl. uppgift stod och pinkade tillsammans med Hardy Nilsson och Börje Salming.

Hardy och Börje är nog rätt ökända för att ha haft hårda knytnävar under tidigare karriär. Det kanske var modet hos copsen som svek, man valde ut den "svage" i gruppen av lika goda kålsupare...

satan också missar difmatchen!
varför sätter man tiden 19.00 på en middag en torsdag när Timrå IK spelar hemma-match mot jyrgårn!!!,,skit också...säkert pölsa oh rödbetor fattas bara det!!!!!!!

Sv: TIK-DIF
kronblom: Troligen.
Kolla inför match på timraik.nu

Sv: TIK-DIF
Bo Bly: Kan Kapanen stå då?

Sv: "Fingertoppskänslan"
erkale: Det hela är ju igenkligen bara en piss-sak. Who fucking cares egentligen? Ingen. De enda som är pinsamma är de som uppförstorar en sån här sak och orkar driva det vidare och skriva om det. Pinsamt för halva journalistkåren var ordet.

Tyck mindre om en del journalister - älska ishockey och Nubben, även till sillen.

TIK-DIF
Ingen Lind med.Vem som står bestäms imorgon.

"Fingertoppskänslan"
Ursäkta detta med Kent Norberg igen, bara en ytterligare reflektion om honom. Genom de fantastiska värvningar han åstadkommit genom sin "fingertoppskänsla" och alla andra suveräna saker han gjort för klubben så kan man faktiskt koppla ihop detta med händelsen i Stockholm som han också löste på ett strålande sätt!! Sa som det var, i radio och press, ärligt, rakt och helt öppet!! Vad starkt!! Men detta visade än en gång vilket litet geni Nubben är!!! Det var också med en fingertoppskänsla han löste detta problem. Vem surrar längre om det nu?? Bara jag kanske. Men, jag menar bara med detta hur viktig han är för Timrå IK !!! Rätt igen alltså!!

Sv: Tja, vad säger man?
250kg kärlek: "Vad säger man" Jo att även Timråfolket blir pinknödiga.

Sv: Tja, vad säger man?
Hittade lite gamla arkivbilder från nåt möte med ett lag norrifrån...

Sv: Tja, vad säger man?
250kg kärlek: Länktips...

Sv: Tja, vad säger man?
mike66: Svar ja.

Sv: Tja, vad säger man?
250kg kärlek:

Är det månne den gamle Leksingen Hans Jax himself som är så jäklig på att teckna karikatyrer?

Sv: Tja, vad säger man?
Dream Team: Tyckte det var schysst av Kenta att säga att laget spelade för Nubben och Sjögren också.

Sv: Tja, vad säger man?
250kg kärlek:
ha ha...ja den var rolig..... liepins som varit framme med den länken?

Sv: Tja, vad säger man?
250kg kärlek: Nog har konstnären fått till ett rätt dråpligt skämt. Man ska nog ta det för vad det är och kunna tillåta lite humor...

Att skratta åt saken och se allt som en parentes, är det bästa man kan göra. Klacken stöttade Nubben i Kempis i söndags...

Sv: Välkommen Wikegård
Dream Team: Din ramsa var bra och det ska bli roligt imorgon och se vad det blir för reaktion.

Sv: Christian Sjögren, fegast i Elitserien
ernie eagle: Glömde visst rubrikerna på fråga 5-7. Hoppas ni förstod ändå.

Tja, vad säger man?
En god vän och flitig skribent på HS skickade detta till mig. Vad säger man?
Följ länktipset.

Sv: Christian Sjögren, fegast i Elitserien
Jimmy: Här kommer mitt "lilla" bidrag.

1) Vem är Elitseriens största ledargestalt?
Jonas Johnson, Frölunda. En vass forward med blick för spelet och näsa för mål. Säger inte mycket men när han väl talar då lyssnar man.

2) Vem är seriens bäste tacklare?
Andreas Pihl, Linköping. Stor tung back som gör ont att möta. Det måste känns som 10 000 volt i kroppen när den mannen far fram.

3) Vem har störst "hjärta"?
Målfoto mellan MoDos Magnus Wernblom och Timrås Robert Carlsson. Lojala lagspelare som uppoffrar sig till max och ger sitt yttersta i match efter match för hjälpa laget.

4) Vem är ivrigast att slåss?
Fredrik Svensson, kommentar överflödig

5) Thomas "Bulan" Berglund, Luleå. Norrbottens mest välsmorda käft.

6) Peter Popovic, Södertälje. Efter hans obscena gester i Timrå Isstadion är han gjuten att omnämnas. En "kärring" som älskar att reta gallfeber på motståndarna och publiken - men sällan står upp själv. Vi minns fjolåret då Ed Ward smällde på. Det sa pang, pang sen såg man inte skymten av Herr Popovic någe mer.

7) Robert Carlsson, Södertälje. En riktig ful fisk som simmar på djupt vatten och INTE står upp som en riktig man.

Sv: Välkommen Wikegård
Dream Team: Vi provar och byter tvärtom då...

Sv: Välkommen Wikegård
Skarin: Jag tycker mitt förslag är skönt. "Ärret"-ramsan, från filmen Jägarna: "Vissa ärret, klapp, klapp, klapp osv. Fast byt ut fingret mot ärret...

Sv: Välkommen Wikegård
Knylan: Eller varför inte: "Visa fingret Wikegård, krossa krossa krossa Djurgår´n"? =)

Sv: TIMRÅ - vilket teckensnitt?
Granloboy: På min pc finns ett typsnitt som heter "Rockwell Extra Bold" som är väldigt likt typsnittet i loggan. Det som skiljer är ringen ovanför Å-et

Sv: Christian Sjögren, fegast i Elitserien
boffum:

Bulans utvisningar:

2min: 13
5min: 3
10min 1
20min 3
Summa: 111 minuter

Sv: TIMRÅ - vilket teckensnitt?
Dream Team: Visst, visst. Appselut, men nu vill jag ha reda på exakt vilket teckensnitt som man använder sig av idag för att kunna lattja lite, och kanske ta fram nånting i stil med vad som finns på min presentation...

Sv: TIMRÅ - vilket teckensnitt?
...eller detta...

Sv: TIMRÅ - vilket teckensnitt?
Granloboy: Tacka vet jag detta istället...

Sv: Nyförvärv
BlackBay: Lindholm rutin var inte så tokig. Med en honom så hade förra säsongen kanske sätt bättre ut. I motgång och med "kniven på strupen matcher" är spelare som Lindholm och Huss mycket betydelsefulla.

TIMRÅ - vilket teckensnitt?
Nån som vet vilket teckensnitt som Timrå använder sig av i sin nya logga?

Syns bl.a. i denna fil...

Sv: Christian Sjögren, fegast i Elitserien
boffum: Sjögren är likt andra spelare i elitserien lite småful som spelartyp, det måste man faktiskt erkänna och han var förmodligen inte guds bästa barn iklädd DIF-tröjan heller. Han hade väl rollen som torped i Djurgården om jag inte minns helt fel, då hann han nog med att dela ut en del varma servetter, kan jag tänka mig...

Sv: Christian Sjögren, fegast i Elitserien
Chief: ja, det vore mycket intressant att se statistik över Bulans minuter. Har en känsla av att det är många "snack" utvisningar..

Sv: Nyförvärv
santos: blev lite fel där på länken

Sv: Nyförvärv
Wiggo: Micke är bra nog för att tillföra ett och annat till Timrå,kolla bifogat länk.

Sv: Nyförvärv
hassebasse: Tyvärr tror jag att du har fel, Jag tror att TPS kravlar sig över slutspessträcket I SM-Liiga och behåller Pasi under sitt slutspel.

Att TPS inte har lagt sig visas bl a av att man fiskade efter Tomi Kallio nu. Kallio valde dock Frölunda eftersom han villa att "hans nya klubb skulle ha en god chans att kämpa om det nationella mästerskapet, vilket Frölunda har", men knappast TPS.

Nästa säsong är en helt annan sak... hoppas, hoppas ;-)

Sv: Nyförvärv
Wiggo:Håller med dig fullständigt, Timrå har skaffat sig en mycket bra grund att stå på inför nästa säsong. Man skall inte förstöra vad säsongens lag har byggt upp. Men 2-4 nyförvärv får vi nog räkna med (om nu inte vi tappar massa spelare till andra klubbar).

Men det är långt kvar, och silly season får vänta yttligare några månader.

Sv: Nyförvärv
hassebasse:
Ok.... skriver ner det nu här......
Har du fel så kommer än stämmning med posten =)

Sv: Christian Sjögren, fegast i Elitserien
Jimmy: Fast i ärlighetens namn har väl Bulan snackat sig till en del av de där minuterna också?

Sv: Nyförvärv
BlackBay:
Inte bara en dröm ! Tror nog att det redan är stenklart att Pasi P.
kommer till Slutspelet!! Tror också att han spelar i TIMRÅ IK nästa säsong. ( Skriv upp detta, och kolla om jag fick rätt! )
I morgon vinner TIK med 4 - 3 !!!!!!!!!!
Det som gäller för TIK, är att komma bättre än 7:e/8:e plats.
Detta för att undvika att få möta FBK eller VF i Kvartsfinalen.

TIMRÅ IK 4 Ever!!!

Sv: Christian Sjögren, fegast i Elitserien
Mina svar:

1) Vem är seriens störste ledargestalt?
Jörgen Jönsson, Klart bäst, given kapten i Tre Kronor i VM

2) Vem är seriens bäste tacklare?
Sanny Lindström, träffar klockrent.

3) Vem har ”störst hjärta”?
Robert Carlsson, Skulle tillföra mycket i Tre Kronor

4) Vem är ivrigast att slåss?
Fredrik Svensson, vet inte men av någon anledning så slåss han alltid när man ser honom.

5) Vem är värste retstickan?
Christian Sjögren, retade upp hela HockeySverige nyligen.

6) Vem är fegast?¨
Disciplinnämnden, vågar inte göra annat än vad media säger

7) Vem spelar fulast?
"Bulan" Berglund, 111 minuter säger en del.

Sv: Christian Sjögren, fegast i Elitserien
BlackBay: Varav en var en Luleåröst, eller missminner jag mig nu? Föga oväntat i sådana fall...

Sv: Välkommen Wikegård
Knylan: Så här säger han till hockeymagasinet

-Jag tror på en öppen, jämn match som kan gå hur som helt. Helt klart är att båda lagen vill vinna, säger Niklas Wikegård och understryker att det alltid är trevligt att komma till Timrå. Det är en bra publik där.

Sv: Nyförvärv
Västrabo: Micke Johansson lägger troligen av efter den här säsongen, tycker inte han har rosat marknaden direkt den här säsongen.

Sv: Nyförvärv
Västrabo:
Ja Lill-Kenta borde ju kunna övertala Micke inför nästa säsong..... frågan är: Hur pass bra är Micke Johansson just nu?... har ingen färsk statistik i huvet.

Sv: Christian Sjögren, fegast i Elitserien
Frisco:
OJ!!!!
2 HELA röster av 12..... ja det säger ju verkligen mycket... NOT!!!

Sv: Nyförvärv
Enge: Personligen hoppas jag på att det inte blir så stora förändringar i laget till nästa säsong, vi ska nog akta oss så vi inte hamnar i samma galna tunna som Linköping har satt sig i. Farligt att drabbas av storhetsvansinne och skaffa hit en hög med sk stjärnor och divor, det är som bekant ingen garanti för framgång, vem vet andra klubbar kanske kommer att värva efter TIK:s koncept till nästa säsong. det är många komponenter som ska klaffa för att ett lag ska ha framgång.

« · 197522 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.