1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen
« · 201121 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Arenan
ribba9: ja som sagt runt 6500-7000. men pressar man sig samman och tar in lite mer kan det bli uppemot 8000-8500.
Med tanke på att när man räknar publik är det efter betalande sedan är det ju olika sponsorer till varje match som inte blir med räknade samt funktionärer och folk som jag.

Sv: Arenan
shanti: när skulle den stå klar???

Sv: Arenan
ribba9: jo den ger intryck. Hoppas att slutresultatet blir i den stilen.
sen är det ju mycket smådetaljer som måste förbättras som inte framgår av bilderna. Kommer bli kul när dom publicerar de färdiga ritningarna över hallen.

Sv: Arenan
sektionU: 6500

Sv: Arenan
shanti: det ser ganska bra ut jur många skulle den ta i så fall?

Sv: Arenan
shanti: den bilden ser ju bra ut........

Sv: Arenan
dr-nix: här kommer bilden som publicerades i Dagbladet, på hur det är tänkt att arenan ska se ut. Denna bild är frmatagen med hjälp av vissa ritningar och funderingar på slutresultatet. Det är nog inte säkert att det blir exakt som på denna bild.

Sv: Arenan
Dream Team: ja den e väl inte allt för bra ny....blir det sm guld för timrå i år???

Sv: Youth is wasted on the young
Jimmy:Jag skiter i vad du tycker!!!!Hansson har gjort många felpass och många avgörande felpass som sedan har blivit mål.Och också lite avgörande utvisningar på lediga stunder.
Och stundtals spelat nästan uselt.Jag tycker knappast Zetterström är en av våra bästa forwards eller.Tror du det?Hur skulle han kunna vara det?Han spelar ju i tredje-kedjan då kan han väl inte vara bra???Klart att han har varit jäkla bra nu såhär i början av serien iofs.Förra säsongen gick han direkt in i mitt sten hjärta(nästan).

Kid cox:Jag la av innebandyn förra säsongen.

Sv: Nostalgi
det är äckligt vad vi har spottat ut talanger genom åren, vi har försett hela hockeysverige med lirare och dom är inte det minsta tacksamma misstänker jag.

Nostalgi
det perfekta slutet på dagen, läs lite om WIK -> W/Ö -> W/Ö/F -> Timrå IK 's historia..man blir hyffsat nostalgisk även om jag bara är en valp så får man en speciell känsla när man läser om TIK's historia...

Sv: Youth is wasted on the young
Jimmy: Niklas Zetterström har bäst +/- i Sundsvall nu under forts. serien (+ 8)

Mats Hansson var näst bäst bland backarna i +/- under höstsäsongen (+ 9). Tjobba bäst på + 12.

Sv: Arenan
dr Dängroth: Tomi Källarsson vet nog svaret... Ja, dålig belysning, dålig sikt är väl dom stora sakerna...

Sv: Youth is wasted on the young
Nike89: Men lägg ner. Du måste ogilla er coach eftersom han ger er 6:e bästa back mest speltid då? Jag har sett Sundsvall betydligt mer än de ggr du nämde och spelare som Svedberg, Tjobba och Jimmie L har jag nog sett betydligt fler ggr i action än vad du gjort genom åren skulle jag tro. Ingen av dem är bättre än Mats Hansson som fö höll hyggligt i ES förra säsongen. han är inte sämre i år. Men men är man TIK-junior så krävs det mycket för att imponera på en bobcats-supporter tydligen. Tur att Sune kan se det mer objektivt iaf.

Sv: Arenan
Dream Team: Hört talas om plexiglas? Belysningen är väl mest kritiserad..

Sv: Arenan
dr Dängroth: Visst sitter det historiska vimlet vid sargen i väggarna =), men tyvärr tror jag inte reglerna tillåter publik vid sargerna längre, hallen som den ser ut nu är ju tillåten på dispens. Detta av säkerhetsskäl. Det är nog för att undvika syndromet "Leksands ishall", dvs. puckar som skadar publik nära sargerna.

Själv har jag bojkottat sittplats för tid och evighet. Det finns ingen anledning att sitta och se på hockey. Sittplatspubliken sitter förmodligen när dom kissar också...

Sv: Arenan
Dream Team: Jisses. Låt sittplatserna slippa allt. Så mycket spring är det inte..inte där framför nuv sittplats vä. Brantare läktare är viktigast. Hallen kanske aldrig skulle ha byggts om från början:-) Men visst är det ett krav att man ska kunna se från alla platser. Det är ett måste. Vimlet är kultur. Att stå på andra sidan sargen och känna tacklingen bidrar till TIK-fanatismen. Jag kanske snittar mer pröjs per år till föreningen än en sittplats i genomsnitt och jag står;-)

Sv: Arenan
dr Dängroth: Jag röstar på "bort-med-gången-alternativet". Genom att behålla en passage för publik närmast sargen, tappar man mycket av tanken med hela idén med nybygget - att få publiken närmare rinken. Dessutom blir det alldeles FÖR mycket spring om det blir som det är nu, tänk på att det blir sittplatser närmast sargen, dom som köper dyra platser vill nog helst slippa folk som springer ivägen hela tiden...

Sv: Arenan
men TIK tänker nog på det, jag minns att jag läste att dom ville ha kvar den gamla känslan eller hur nu dom skrev.

Sv: Arenan
dr Dängroth: iof så skulle det räcka finfint med att enbart göra läktarna brantare men tyvärr så tror jag att gången försvinner, om jag minns bilderna från dagbladet rätt iaf...

Sv: Arenan
dr-nix: Gången borde vara kvar. Småglin i generationer har tryckt mot sargen och närstuderat liret. Stämningen, vimlet blir större om den tillåts vara kvar. Rörelse är inte dumt, det är som vimmel på fester.. Man kan på ett tämligen unikt sätt vara centimetrar ifrån den snyggaste finten, de klockrena tacklingarna.
Bevara gången!

Sv: Arenan
dr-nix: som i scandinavium/globen

Sv: Arenan
läktarna kommer närmare isen har jag också för mig, som det är nu finns det en gång framför läktarna runt hela isen.

Sv: Arenan
dr-nix: läktarna blir även brantare har jag för mig.

Sv: Nu eller aldrig
ribba9: På tisdag tar vi emot Leksand hemma med varma servetter...

Sv: Arenan
ribba9: TIK planerar (om allt går i lås) att börja upgradera den nuvarande isstadion efter denna säsong, få se om jag minns allt rätt.

efter ombygget kommer Isstadion rymma 6500ppl 4500sitt 2000stå

taket höjs 7meter

resturangen flyttas till andra sidan där en ny resturang byggs som ska rymma 150pärs, den nya huvudantrén ska också vara där.

det blir 2 etaper på läktarna. VIPboxar på långsidan mittemot dom nya pressboxarn på andra långsidan.

det fanns en bild här i forumet förut men jag idds inte leta rätt på den.

Sv: Nu eller aldrig
Chief: Jo det är nog bäst att jag aktar mig :)

Sv: Nu eller aldrig
Portello: Men det känns tryggt att du inte får vara elak mot mig ostraffat. Då kommer DJ Hemp och tar dig ;-)

DJ Hemp: ST Hockey? Hm, det hade inte varit lika roligt att vara exil-TIKare då...

Arenan
när ska ni börja bygga erat bygge på arenan...hur stor ska de vara????det kan behövas...den nyvarande arenan e väl inte så imponerande..

Sv: Nu eller aldrig
DJ Hemp: Det var ju för väl det. Man får önska er lycka till mot SSK senare idag.

Sv: Nu eller aldrig
Portello:

Japp, det förefaller så. Även en så´n som jag insåg egentligen att det skulle föreställa ett slags skämt...

Sv: Nu eller aldrig
Chief:

Trots allt har du hyfsat väl förspänt! När jag bodde i Jönköping lirade TIK alldeles för långt norrut och kallade sig dessutom S/T Hockey eller nå´t... 13 mil mellan Linkeboda och Huskvarna eller?! Japp, det är överkomligt... Visst är det rätt kul att vara exil-TIKare ändå...?!

Sv: Nu eller aldrig
DJ Hemp: Tror Chief fattade att det var skämt.

Sv: Nu eller aldrig
Portello:

Ganska elak mot Chief, trots allt... Portello är ok, men rö´tjut är go´are!

Sv: Nu eller aldrig
DJ Hemp: Måste ju passa på att se Timrå när möjlighet ges. Det är ju inte så ofta när man bor i LHC-land. Men Jönköping är ju överkomligt.

Sv: Nu eller aldrig
DJ Hemp: Jag är aldrig elak , alltid snäll och glad.

Sv: Nu eller aldrig
Portello: Det där var nog mer Padda än Chief... ;-)

Sv: Nu eller aldrig
Portello:

Tycker att du var lite elak mot Chief där! En god dricka borde innebära en lika god signatur...

Sv: Nu eller aldrig
Chief: Var tvungen göra en Padda eller en Chief :)

Sv: Nu eller aldrig
Chief:

Coolt att du kommer att vara på plats, antar att du blir en av ett fåtal rödvita. Själv bänkar jag mig framför C+ och befarar det värsta, även om HV har visat upp en usel form efter höstens bländande lir. Det gör INTE ont att vara glad, varför skulle så vara fallet...?!

Sv: Nu eller aldrig
Portello: Det är skillnad på SMÅLAND och Småland. Men vi Timråsupporters har en fin och nära gemenskap med varandra.

Hm, du är otäckt snabb på tangenterna ibland....

Sv: Nu eller aldrig
Chief: Vad ska du göra inne i SMÅLAND? Ska ni bli ett?

Sv: Nu eller aldrig
DJ Hemp: Jag kommer att befinna mig på plats i Småland. Och det är ju kul. Mindre kul med torsk. Det gör ont att vara glad...

Sv: Nu eller aldrig
Chief:

Joji, har noterat det där med fiendeskapet mellan "Hela Sveriges gullgossar" och Mora Hardcore Boys... Det är inte utan att man har viss förståelse för de senare!

Canal+ har visat sig vara en riktig skitkanal vad gäller hockey och vår usla statistik ute i Rosenlund lovar ingen förbättring...

Tips: Torsk i Falafeldomen, kryss mot Leksand, torsk i Småland...

Sv: Youth is wasted on the young
Nike89:
Du måste vara en rolig prick du!
Men rankar du Hansson som sjätte back så är du ute och cyklar .
Inte ofta jag skriver nu för tiden men puckon måse besvaras.
Gå på innebandy istället, för hockey verkar du inte förstå ett skvatt av .
Kan bero på ett par öl för mycket att jag reagerar så här men otacksamma kattkräk finns det tydligen för många av .
Avundsjuka sa Bull!

Sv: Nu eller aldrig
DJ Hemp: Hm, det har inte fonkat så bra på sistone med Canal+.... Men på torsdag vänds trenden!

Har en kompis i Mora, de blir riktigt glada när det går tungt för dödsfienden Leksand.

Sv: Nu eller aldrig
ribba9:

Vi möter hela Dalarnas (förutom Mora) gullgossar i vår obekväma hemmahall... Två dagar senare lirar vi i Kinnarps på Canal+!

Sv: Nu eller aldrig
vilka möter ni på tisdag???

Sv: Nu eller aldrig
Helg Ernest: En riktigt klassiker. Den håller fortfarande, oavsett ålder.

Sv: Nu eller aldrig
Chief: Det är den första film jag har sett 5 ggr på rad på bio.

« · 201121 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer