1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615011 inlägg · 6214 ämnen
« · 213900 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Knylan: haha, jag tänker mest på ledare och styrelsen. så gammal e inte Niklas men has bror e rätt gammal Mikael.

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
frölundaindian: Var inte ens Niklas Andersson med 64/65?

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Dream Team: Ja där ser man,

Men ingen av dom som var i laget då är kvar i laget i dag.

Helt nya förutsättningar.

Så det kan nog bli en trevlig vår. för vf´s del :)

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
frölundaindian: Här får du en stund att njuta av. Den är gammal, nästan bortglömd, ändå väl värd att beskåda.

SM-serien 1964/65:

1 Västra Frölunda IF 14 12 0 2 72-39 24
2 Brynäs IF 14 10 2 2 77-34 22
3 AIK 14 6 1 7 60-58 13
4 Leksands IF 14 5 3 6 41-47 13
5 Södertälje SK 14 5 2 7 47-65 12
6 Skellefteå AIK 14 4 2 8 43-54 10
7 Västerås IK 14 5 0 9 51-69 10
8 MoDo AIK 14 2 4 8 44-69 8

Eran stund i rampljuset. Passa på och njut så länge ljuset skiner, snart drar nån ur sladden... =))

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Madeleine: Jag kan bara hålla med dig gullet imorgonkväll blir det garanterat vistför Timrå........Micke Lind och Kapanan och en övertänd Sjögren och kanske våran lagkapen Mackan Åkerblom tillbaka........Timrå ärfulltaligt och livsfarliga igen......igår var det bara träningsmatch mot Linköping imorgon blodigt allvar igen......Seriefinal......VFHC-TIK 2-4....trust me....
Segerfesten blir i Bergeforsen imorgonkväll.......kanske drar jag ut på turne????Bergeforsen,Fagervik,Wifsta,Söråker,Timrå och Sundsvall.....Vi får se!!!!!
SNart kommer jag ÄNTLIGEN hem till störtsköna Norrland!!!

Älska Timrå IK ALLTID!!!!
Imorgonkväll 88 härliga pinnar.....

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Dream Team: Mycket statistik där, men visst är det korrekt. Det är väl ungefär vad jag själv konstaterade oxå, eller? Det kan ta slut på 4 matcher, vem vet......

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
mika: He He den va Ny :-)

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
frölundaindian:
"Det är inte över förrän hesa fredrik ringer" enl. Magnus Wernblom i en intervju i Radio västernorrland

Sv: Inför TIK-LHF
Resfebern börjar att krypa fram.....bara 14 timmar till avgång!!!
Vem kommer och möter mig vid tåget?

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Bara så att ni vet det......imorgon vinner Timrå mot Frölunda i Scandinavium med 3-2....
Heja Timrå IK!

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Dream Team:

It ain´t over before the fat laydy sing´s

Thats corecet Sir.

men vf har ju aldrig provat.

Sv: C(anal)+
matsby: Skulle vi slå VF i morrn och ta tre poäng, då är vi blott tre poäng efter, med en match mindre spelad. Jag fattar inte som du säger, vad man väntar på. Att Timrå skulle göra nån slags ras nu, är väl knappast troligt.

Vi lär tyvärr få vänta (länge) på att bli tagna på allvar till 100 %. Vi ses nog som en tillfällig uppstickare, smågrus som lätt borstas bort om det skulle råka vara i vägen, när det blir tal om slutspel...

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Klinth: De senaste 10 säsongerna har seriesegraren klarat sig vidare från kvartsfinal alla gånger utom 3. 92/93 slog DIF ut Västerås, 93/94 slog MoDo ut Leksand och 94/95 slog HV 71 ut DIF.

Seriesegraren har kammat hem rubbet, alltså vunnit SM vid 3 gånger de senaste 10 säsongerna. Luleå 95/96, DIF 99/00 och FBK 01/02.

Totalt i elitseriehistorien har vinnaren tagit hem SM 9 gånger (av totalt 27)

Så det är inte över förrän den feta kvinnan sjunger...

Sv: C(anal)+
Dream Team:
helt sjuuuukt som grynet skulle sagt, spelar ingen roll att vi ligger tvåa med 6 matcher kvar"skrällen timrå" håller det på med ännu...
Skulle vi gå vidare ifrån kvarten så är det väll en lika stor skräll som när väsby gick upp i eliserien.....

dessa "experter"

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Jari Von Jäger: Du tror inte att det ligger en hel del ploj bakom detta eller? Det är naturligtvis vad jag hoppas och tror på, men det är långt ifrån klart än. Det kan vara över på 4 snabba, konstigare saker har hänt. Men i år är Frölunda otroligt bra, så chansen är ju betydligt större i år än tidigare år. Dessutom finns skaderisken, och blir ett par nyckelspelare skadade så blir det förmodligen riktigt tufft i slutspelet.
De största hoten är troligtvis Färjestad, Djurgården eller Timrå, så vi får väl se hur det går. En final mellan Frölunda och Timrå skulle vara riktigt kul.

Sv: C(anal)+
matsby: Matchen FBK-DIF är väl, som formkurvorna sett ut på slutet, ett riktigt tungviktsmöte. Tror tyvärr inte att Timrå tas på allvar, trots att vi aldrig legat sämre än fyra i år...

Hoppas DIF vinner...

Sv: C(anal)+
Jimmy:
där har du en poäng, men jag skulle kunna ge nästan vad som helst för att se den i morgon :-(

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Jari Von Jäger:
Hoppas att du har rätt, till TIK:s nackdel måste jag säga att vi har ingen erfarenhet av dessa slutspelsmatcher så de kan vara nervigt i vinna/försvinna mtacher, men jag hoppas att du har rätt så vi får ett SM GULD

Sv: C(anal)+
matsby: Tycker vi ska vara glada att de väljer att inte visa oss med tanke på hur det brukar gå då.

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Klinth: Läste din din profil, du verkar säker på SM-guld eller? Det är nog det som blir Frölundas fall i år. Det har ju tydligen varit klart hela säsongen enligt er själva och media. Du ser ju hur det blev med Timrå, vi skulle ju helt klart åka ur enligt experter och media, men ICKE sa Nicke!! Jag skulle inte bli förvånad om det blev Timrå som tar guldet. pga ingen som helst press. Annars ska ni nog se upp för Djurgårn som gått i bakvattnet länge nu. Tipset i morrn blir Frölunda - Timrå 3-3 (3-4) Sd Det är våran tur NU!

Sv: C(anal)+
matsby: STOCKHOLM, räcker det?!? Inte som PPV match heller, de hade ju tjänat GROVA pengar på att visa denna match, en av de på förhand bästa under säsongen, men nej då..... Jävla 08:a förbannade pissföretag!!!

C(anal)+
Någon som vet VARFÖR man inte visar matchen i morgon utan väljer FBK-DIF istället, de har ju vetat länge att de är en ren seriefinal, tittar man på deras hemsida så är inte matcherna för nästa vecka fastlagda ännu så de kan ju knappast skylla på att det är förbokat sedan länge.
Någon som vet? har skickat mail till Canal+ men inte fått svar.

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Johan J: Vill bara varna för nakna rumpor och dyligt, risken är stor att man åker ut ur Scandinavium vid sådana påhitt. Tyvärr, för de kan vara roliga ibland, men jag har sett det hända. Bums, en snotfot i röven och ajöss, glöm att se matchen grabben. Tack och hej.

Men ni gör som ni vill ;-)

Sv: ...And Justice for All
Knylan: Frid vare med er...

Sv: ...And Justice for All
På lördag är även trumman på plats, eller den är på plats nu också men det saknas trumstockar. Skarin får nya stockar på fredag förhoppningsvis så då är fetbonken på plats i helgen.

Sv: ...And Justice for All
willysson: Haha , Jo det har du rätt i. Vi hår hoppas på ett bättre tryck i hallen på Lördag när Luleå kommer på besök.

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Johan J: han är ju den enda i timrå som vinner tekningarna....och så är han en suverän spelfördelare..

Sv: ...And Justice for All
örnie: Klagar aldrig på klacken, tycker inte att det är bara deras jobb att fixa stäming i hallen. Tycker att det är upp till alla att fixa liv i hallen, när såg man nån som slet av sig kläderna i vredesmod på sittplats senast???

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
willysson: Ligger på gränsen till vad polisen rubricerar som förargelseväckande beteende men göteborgarna kanske är vana vid streaking...

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Johan J: Ide´n är inte dum, fast det brukar ju sällan bli som man tänkt sig...

Sv: ...And Justice for All
willysson: Om det är klacken du syftar på så fdörstår jag att du är missnöjd. Klacken hade väl intye direkt sin bästad dag igår , men det blir säkert bättre i fortsättningen , Hoppas på trumman igen så fort som möjligt , Den behövs!!

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
willysson: Hur många är ni? Skriv T-i-m-r-å-I-K med rött läppstift på skinkorna innan matchen och vänder er om, dra ned byxorna och vänta på publikens reaktioner under introt...

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
heart: Ja, Mackan och Lind tillsammans blir intressant. Micke Lind ska ta tekningarna i offensiv zon och spela snett bakåt till Matthiasson som lägger på direkt.

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Johan J: okej,det låter bra det...intressant med micke lind och "mackan" i samma kedja..

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Johan J: okej,det låter bra det...intressant med micke lind och "mackan" i samma kedja..

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Johan J: Ligger aldrig en tanke bakom våra påhitt...;) Vi får se hur det blir, nåt "tifo" blir det....

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
willysson: Ligger det något vad bakom planerna? De goa göteborgarna har säkert ett gott öga till er.

Sv: ...And Justice for All
örnie: mer fart på matcherna framöver va???

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Johan J: Noterbart är även att jag står bakom Jimmy på den matchen samt att jag och jonas ska se om vi får stå nakna en stund, lite pengar på spel. om inte finns det en backup plan...:)

Frölunda HC - Timrå IK 2003-02-13
Noterbart inför matchen mot Frölunda på bortaplan imorgon är att Timrå ställer upp med fyra femmor.

Markus Matthiasson har flyttats ned till tredjefemman där han går in bredvid Mikael Lind och Christian Sjögren som är tillbaka efter sin avstängning.

Christian Söderström placeras i andrafemman och spelar tillsammans med Toni Koivunen och Per Hallin i anfallet.

Vad gäller de juniorer som matchats på sistone står de utanför truppen i Scandinavium. Marcus Åkerblom är tillbaka efter sin hjärnskakning och börjar i fjärdelinen.

Längst bak tyder mycket på att Kimmo Kapanen är tillbaka mellan stolparna. Vem som är back-up, Fagerström eller Andersson, är inte klart.

Sv: Inför TIK-LHF
Granloboy: Kul för er...

Sv: Inför TIK-LHF
TIK-Luleå TV-sänds av ComHem.

Och, GIF08 har ju en ComHem-box med storbildsprojektor i klubblokalen på Telefonplan. Därför tänkte vi bjuda in alla hugade TIK08:or till samkväm om lördag.

Klubblokalen ligger i källaren till huset med affär, apotek m.m. som ligger mitt på Telefonplan och är mycket lätt att hitta. Ring vår värd Stefan för närmare vägbeskrivning: 070-748 34 91

Sv: Inför TIK-LHF
SMÅLAND: f-n vad matchen igår var dålig...dom enda glädjeämnena var Nordgren och "Fagge" i mål....micke lind såg också sugen ut...synd att han inte gjorde mål på chansen han fick...när får vi förresten tillbaka trumman?

Sv: Inför TIK-LHF
rådbjer: Nä....nåra proppar vill jag inte ha....vi ställer in pussen......den ger jag till Madeleine istället.....jag känner på mig att KÄRLEKEN VÄNTAR(KENT).......

Sv: Inför TIK-LHF
SMÅLAND: ja de ska bli riktigt intressant att se.. tror nog inte Sjögren kommer göra så mycket men "Bulan" tror jag kommer spela extra fult på Sjögren..

får hoppas att Sjögren inte blir för het å drar på sig matchstraff eller nå sånt skit

Forza Timrå Mot SM-slutspel!!!

Sv: Inför TIK-LHF
SMÅLAND: Pussen kan jag vara utan, tur att du sa pannan annars hade du åkt på en propp :))))

Sv: Inför TIK-LHF
turbolucidor: Ja vi får se....det ska bli kul att se DUELLEN mellan Sjögren o Bulan igen......revanschmötet!!!

Sv: Inför TIK-LHF
rådbjer: Det vet du väl hur svårt det är att hålla sig härifrån..
Jag blev förbannad och sårad för att någon el några raderade mina inlägg..men jag viker då f-n inte ner mig ska du veta.....jag blev bara värre efter det häroch det behövs nu inför slutspelsspurten.....
TACK för uppmutran....det belönas med puss i pannan på lördag i ladan........

TIMRÅ IK SM-GULD 2002-2003!!!Optimst javisst!!!

Sv: Inför TIK-LHF
SMÅLAND: ja de tror jag kommer bli en jämn match de brukar vara de mot luleå, dessutom så tror jag att dom kräver revansch för storförlusten å förnedringen mot Leksand...

Se upp för Luleå dom kan vara riktigt taggade!!!

Forza Timrå Forever!!!

Sv: Inför TIK-LHF
turbolucidor: Så jämn match????Nä....jag tror på 4-1 till Timrå....fast efter att Leksand vunnit mot Luleå igår med 6-1 så vet i fan hur det ska sluta...

HEJA NORRLAND!!!!¨må bästa lag vinna!

« · 213900 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer