1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 615020 inlägg · 6214 ämnen
« · 216951 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Våld
El Maco: En sista innan jag gör kväll för idag ;)

www.busungar.com/bushornan/klassiska.asp

Sv: Våld
mike66: Och sen bäddade vi säck för varandra *fniss fniss*

Imorgon: Lumparminnen

Sv: Våld
El Maco: En helt underbar nostalgitripp har ännu en dag klargjorts här på HS. Vi får dock inte förglömma den beryktade "hartsfiolspelningen."

Ha en fortsatt bra hockeydag.

Sv: Supporteröl någon?
Knylan:
Jag mailade alla filformat som jag hade till Octagon.
Fråga honom han kan maila några kopior i eps-format.

Om inte maila mig så skall jag kontakta han som gjorde bilden!!

Sv: Våld
Farbror Hasse: Det där hockeysnacket blir svårslaget - själv så tog jag på mig skulden för ett brott jag inte begått. Någon hade klivit sönder en stinkbomb på NO-lektionen och någon ville inte erkänna. Så för att inte alla i klassen skulle få kvarsittning så erkände jag brottet - den oskyldigaste av alla i klassen.

Å-vik - Hahaha !

Sv: Våld
Farbror Hasse: Jag ser framför mig FH, Mike66 mfl i kortbyxor, bakvänd keps, fräkniga med en framtand borta och med slangbellan i bakfickan pallandes äpplen och luggandes flickor i flätorna. Sickna buspojkar ni var när ni var små. Jag säger då det.

Sv: Våld
RoW: Snacka för dig själv du - ni på Å-vik var ju kända för att vara veka. Ni hade väl inte riktigt den rätt knycken i slagen så att de skadade tillräckligt bra. Men visst förekom det att man fick lägga in en och annan skuldsanering för sina polare, annars så hade de nog fått gå från hus och hem.

Sv: Våld
mike66 och Row: För att bygga vidare på hockeysnacket. Jag tillbringade också några år på Åkersvik i början på 70-talet. Jag minns bl.a. en vår då någon vänlig själ hade korkat igen alla lektionssalslås med tändstickor samt antänt en rökgranat. Som grädde på moset hade denna sadist öppnat en surströmmingsburk.

Stålkammar - Ha !

Sv: Supporteröl någon?
Per HApps: Finns det som alkoholfritt också? Handen på hjärtat - Pyyscchh...!

Sv: Våld
Farbror Hasse: Inte att förglömma det barbariska stålkamspelet - en bra reaktion var bra att ha.

Alltså nu snackar vi kammar som man kammade håret med. De absolut bästa vapnet var en stålkam. Tuggummi under tungan och stinkbomber - det var tider det.

Sv: Våld
Farbror Hasse och mike 66: Knogpoker är för veklingar. På Å-vik spelade vi om pengar. Drömmen var att driva klasskamraterna från hemmet genom att spela av dem allt vad de ägde och hade! Det räckte alltså inte med att förnedra och skada den man spelade emot; hela familjen och gärna övrig släkt skulle också bli lidande. Tyvärr var det ju kutym att alltid dra av minst två nollor på spelskulden vilket innebar att man sällan vann (eller förlorade) mer än en hundring. I och för sig var det ganska mycket pengar i början av 70-talet.

Sv: Supporteröl någon?
Per HApps: Lysande förklaring! Då vet jag hur det ligger till. Jag blev bara så förvånad och fundersam när jag såg öletiketten.

Sv: Supporteröl någon?
Per HApps: Jag var på puben (eller en av pubarna, Hell-gänget äger minst tre som jag känner till, Akkurat, Oliver Twist och Flyt)) ifråga i lördags och drack Hell och jag kan intyga att alla i personalen såg så glada ut så.

Sv: Supporteröl någon?
Per HApps: Okej. Vem gjorde loggan? Och går det att få tag på loggan i tex .eps format så man kan förstora den hur mycket som helst utan kvaliten försämras? Något sådant bör finnas för att kunna trycka loggan på souvenirer. Men det finns andra alternativ då det gäller tryckning förmodar jag.

Sv: Våld
mike66: Tack för påminnelsen. Jag hade helt glömt bort knogpoker. Ett spel som gjort för potentiella sadister och vad det ny heter när man gillar att plågas.
Snus i taket och blödande knogar. Det var tider det !

Sv: Supporteröl någon?
Knylan:
Själva grundiden kommer ifrån loggan till Jämtlandsölet Hell.
Snodd & snodd, det var som sagt en grundide. Vapensköldar är ju som bekant snodda genom alla tider.
Tanken var att ta fram ett märke till Supporterklubben där 1962 skulle vara med samt Tallarna.

Sedan tog vi kontakt med dom som gjorde ölet, (en pub nere i Stockholm) och informerade dom om vår ide.

Kör hårt sa dom samtidigt som dom kände sig hedrade.

Loggan är med andra ord en parafras = en förändring av något existerande, till exempel en bild, så att den får en annan mening.


Sedan lades förslaget fram på årsmötet och röstades igenom.

Några frågor??

Sv: FBK kommer att gå om
Vargatjutet:

Jag förstår dig! Man kan ju själv tänka tillbaka till när vi var topplag i norrettan och ett lågbudget lag som Sollefteå hamande före där i toppstriden. Frustration!

Men en tabell ljuger aldrig och Timrå i dessa 46 omgångar spelat om inte en bättre så åtminstone en mer vinstgivande Hockey. Om ditt betyg om TIK ligger i den senaste matchen vi var i Karlstad så förstår jag att du tycker vi är dåliga. Men med det spelet vi presterade då har vi då inte tagit några poäng med.

Du visar här alltså att frustrationen hos regerande Svenska Mästarna är stor över att de med den högsta lönebudgeten ligger efter laget med den lägsta lönebudgeten Timrå.

Sedan ställer väl en andraplats för oss till det lite också för er. Nu kanske ni ställs mot Frölunda redan i en semifinal istället för den hela säsongen tänkta finalen.

Brynäs-Timrå
Nu blir man ännu mer sugen att åka ner på Brynäsmatchen,när man läser på Brynäs GB:Att det är dags att få tyst på Tikarna!!!!
Skulle vara kul att se en till "stor seger" där nere :-)

Sv: Våld
Farbror Hasse: Spelar ni inte knogpoker numera - jag minns att denna form utav våld var oerhört populär då jag gick i skolan. Fanns inget maffigare än att få hacka knogarna av en polare. Dra ett kort - yesss en kung, 13 slag rätt över knogarna. Fanns också en regel som sa att man kunde välja att dra den tjocka kortleken över knogarna - sakta och hårt tills blodvite uppstod.

Det var mer kärleksfullt våld förritiden - då agade man dom man älskade!

Sv: Våld
Jimmy: Tobias Holms agerande i många situationer kan nog kallas feghet. Det kan också kallas ungdomlig vårdslöshet men mot Gage igår gjorde han inget fult. Tack och hej.

Sv: FBK kommer att gå om
Vargatjutet: Tänk vad vissa kan sänka sin status så mycket bara genom att skriva ett inlägg, grattis!

Sv: Våld
Frisco: Nu märker du på ord istället för att komma med argument. Tobias Holm åkte rakt in i Gage ja. Gage var vid smällen still vriden åt vänster. Holm har ca 2 meter på sig att stanna men saktar inte ens in utan åker rakt på honom och hjälper sedan till med armarna att trycka till honom. Det skulle jag kalla för en pååkning.

Tobias Holms agerande kan innefattas i ordet feghet.

"Tack för ordet!
(Hej svejs!
Nu sticker jag
Snälla svara inte
Jag har inga argumnet)

//Frisco"

Också en form av feghet.

Sv: FBK kommer att gå om
Vargatjutet: Sett över säsongen hittills har Timrå samlat fler poäng än Färjestad. Nu återstår fyra matcher i grundserien och klart är att Timrå har revansch att avkräva Färjestad efter senaste mötet i Karlstad. Vad gäller de två lagens motståndare i de återstående omgångarna kan noteras att Timrå möter svårare motstånd (placeringskvot 6 mot 6,5). Med tanke på vilka kostnader som plöjts ned i respektive lag är Timrås andraplats i tabellen definivt mer intressant och hedrande än Färjestad som med sin tredjeplats för övertygat under andra halvan av serien.

Sv: TIK 03/04
TIK 03/04

3 år - Kimmo Kapanen

2 år - Robert Carlsson
2 år - Niklas Nordgren
1 år - Toni Koivunen
2 år - Markus Matthiasson
+1 år - Marcus Åkerblom

1 år - Sanny Lindström

+1 år - Kent "Lill-Kenta" Johansson
+1 år - Anders Eldebrink.

Kontraktslösa:

Fredrik Andersson

Christian Söderström
Patrik Wallenberg
Valeri Krykov
Niklas Zetterstöm
Christian Sjögren
Mikael Lind
Per Hallin
Henrik Eriksson

Daniel Casselståhl
Tommi Rajamäki
Pär Styf
Robert Jindrich.
Kalle Koskinen
Mats Hansson
Erik Tägtström
David Halvardsson
Martin Lindman

Sv: Våld
SMÅLAND: Jag delar Din uppfattning: Mera våld i hockeyn !

Jag har under flera år försökt påverka bridgeklubben i samma rikting. Bosse är den som har gått längst. Han kastade korten i ansiktet på mig vid vårt förra parti och det kändes fint.

Jag planerar till nästa parti att ta med mig en oöppnad lek med särskilt vassa kanter. Har man tur kan det kanske bli blodvite vilket liksom i hockeyn renderar automatiskt 5 minuters utvisning.

Våld är roligast i verkligheten.

Sv: Våld
SMÅLAND: Ta bort ordet VÅLD och dess innebörd. Satsa hellre på TUFFT och HÅRT. En väl avägd tackling typ den Åkerblom åkte på det tillhör hockeyn. Sedan händer det att tunga hjärnor som råka åka på en sådan propp tar till sina väl vadderade handskar och proppar på den som gav denna tackling, det må vara hänt. Så ska hockeyn vara. Men nej tack till våld alla Nobbe.

Sv: Våld
Jimmy: Rakt in i Gage? Tänk vad som hänt om det blivit en frontalkrock. Inte hade Gage snurrat medsols då inte. Du får en chans till att ändra dig.

Sv: FBK kommer att gå om
Vargatjutet: Ja du snart då så blir det vardtjut i Värmland.....passa dig grabben..snart kommer jägarna och tar dig och då blir det vargtjut det vill jag lova...

Sv: Våld
Frisco: Ja lustigt var ordet. Tobias Holm spelar i elitserien men behärskar uppenbarligen ändå inte kunskapen att göra ett "Hockeystopp" och pga den anledningen så har inget val än bara köra rakt in i Gage. Märkligt.

Sv: Våld
Här snackar Nobbe om någon jäkla oskriven lag om håning och att därför förtjänade han detta. För s.... , käftarna går nu för jämnan på spelarna ute på isen och att inte tåla det utan att måsta skada någon. LÅS IN KARLN.

Sv: Våld
Ser att ordet VÅLD är het just nu......men hur skulle hockeymatcherna vara utan lite våld.....jag menar det tillhör ju hockeyn och det ger ju ALLTID lite extra krydda i matcherna..
Jag menar som publik så blir man ju extra tänd när det blir våld i matcherna..
Utan lite våld blir matcherna som sömnpiller för publiken..
Fram med mer våld åt publiken och matcherna blir mer sevärda..
Hockey är ju faktiskt en kampsport där det lätt blir svett och tårar...
Och i det kommande slutspelet hoppas jag på massor av sådant..
Annars så kan man ju göra somdamhockeyn.....införa tacklingsförbud?
Vem skulle då titta på hockey......inte jag iallafall!!!!

Sv: FBK kommer att gå om
Vargatjutet:
Det var det mest idiotiska jag läst...
"bara tur i stort sett" med bara tur så ligger man inte 2:a i elitserien,,hoppas vi möts i slutspelet då skall vi göra som en välbekant lulespelare sagt i media.....vi skall PISSA på er..

Sv: FBK kommer att gå om
Vargatjutet: Du kan också ta ett par år på psyket?

Sv: FBK kommer att gå om
Vargatjutet: Ha en fortsatt trevlig vecka du också!

Sv: Våld
El Maco: Går man ut med detta uttalande att man skadar en annan spelare med flit så har man inget på en hockeyplan att göra. Bort med skiten bah. Skrämmande läsning och man blir riktigt förbannad när man läser om sånt här.

- Jag gjorde det med mening, förklarade ”Nobbe”. Det är en oskriven lag att man inte hånar sin motståndare när man spelar i ett bättre lag och leder matchen stort. Sundsvallsspelaren hånade mig. Men nu skrattar han inte längre.

Sätt in han på psyket ett par år. Snacka om mindrevärdeskomplex?

FBK kommer att gå om
Bara några matcher kvar nu.. Och FBK kommer att gå om er i toppen.. TIK förlorar mot Brynäs och FBK vinner mot SSK, ja då är FBK förbi er!! Sörj inte för det, ni nöjer er väll med en tredje plats.. Eftersom alla trodde ni skulle sluta sist eller näst sist så ska ni va nöjda..

Fattar inte vad ni gör där uppe i toppen.. Har sett TIK spela och dom är inte bra.. Bara tur i stort sett.. Och dom har fått respekt av dom andra lagen så dom backar hem mot TIK.....Idioti..

Sv: Våld
Jimmy: Det är lustigt hur olika människor ser situationer olika. Tex medan jag ser händelsen mellan Tobias Holm och Gage som ingenting annat än att Gage snurrar ett varv medsols på isen som en naturlig förklaring till att han räddat pucken framför fötterna på Holm och att de två rör varandra. Du tycker att det var en mycket ful pååkning. Jag undrar om vi verkligen sett samma situation. Den matchen jag köpte startade 16.00 igår.

Sv: Våld
Farbror Hasse: Jag hade bud på att bli kung där, men slutade som vanligt som joker. Trodde jag hade trumf på hand, till skillnad från Göran som har trumf i hand ... Vad gäller bridgeduellen: whist vinner du.

Sv: Våld
El Maco: "Nobbe" är en feg djävel. En riktig GRIS. Och "klipping" hör definitivt INTE hemma i hockeyn. Men om nu Romö gjorde det han beskylldes av "Nobbe" för så är oxå det fördjävligt. Har Romö så djävla dåligt omdöme. Det var inte länge sen han själv var ute i kylan och då var han minsann INTE så kaxig. Att tro sig vara större än man egentligen är straffar sig retroaktivt.

"Den som gapar efter mycket, mister ofta hela stycket"

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Sv: Våld
Farbror Hasse: Jag passar.

Sv: Våld
Frisco: Jag håller med Madde. Fattar inte varför de gnälls så mycket på Gage. Han blev påkörd åtskilliga gånger i matchen och till slut lessande även han. Nu blir han avstängd. Löjligt! Om det är någon som ska ha avstängning så är det väl Tobias Holm efter sin mycket fula pååkning. Eneqvist hade väl bara oturen att lägga till den sista droppen som föll över bägaren.

Slagsmålet var snyggt tycker jag. Han visade hur det ska se ut. Smågruffande med handskar på får vi se alldeles för ofta i Sverige. Ser bara löjligt ut.

Matchstraff ska det dock vara, vilket det blev också. Avstängning max 1 match annars är det löjligt men samtidigt så tycks denna discilpinnämnd vara en skara knepiga personer. Så kan Sjögren få 9 matcher för sitt tilltag så kan nog Gage få så många matcher så han tom kan missa en eller ett par i slutspelet. Tur för Gage att han inte slog av klubban sin i ett plexiglas, råkat snubbla på en linjeman eller något liknande, då hade han väl spelat färdigt för säsongen. Men och andra sidan så tillhör han ju Djurgården så han kanske klarar sig. hade han varit en gammal rutinerad spelare med en massa landskamper i bagaget typ MIFs Peter Andersson hade han bara fått 2 minuters utvisning.

Feghet kan omfatta mycket men inte Pär Styf.

Sv: Våld
Trist med våld. Två gamla lagkamrater i Timråtröjan 1999 (även om Micke Romö var ute i kylan i Högslätten om jag minns rätt) stötte på varandra i helgen. Brutalt och troligen rätt onödigt.

Sv: Våld
RoW: Jag ska lägga korten på borden. Som gammal spelare så hade jag ett strikt bridgeperspektiv i det föregående inlägget. Censuren har säkert tillräcklig ruter i sig för att inse detta.
Annars får jag spader.

Alltså : Jag avskyr stötande humor. Det är sangt, jag lovar.

Sv: Våld
Farbror Hasse, mike66: Vad fyndiga ni är. Jag drar mig tillbaka besegrad som vanligt.

Ciao

/ / Frisco

Sv: Våld
Likadant i presentationen.

Sv: Våld
Frisco: Du går inte använda taggar vända åt motsatta hållet som denna >. Då försvinner inlägget eller åtminstone texten som du skrev.

Sv: Våld
Frisco: Klyktattare ska hålla ihop. Apropå Göran så beror det väl på om han har någe fett på kap(sylen) vid det aktuella tillfället.

Annars så kan vi alltid: www.kanal5.se/fragaolle/

Sv: Våld
Frisco: Alla handlingar som Göran utför är politiska.

Jag tror förvisso inte så mycket på det där ryktet om Anitra. Göran lever nog snarare efter en annan livsfilosofi numera :

Livet är som bridge -
har man inte en bra partner
måste man ha en bra hand själv.

Sv: Våld
matsby: Jag tror Hockeysnack fått fnatt. Vad jag skrev i mitt förra (troligen censurerade) inlägg var i korthet: -Det förklarar hela saken.

Sv: Våld
matsby: O->-

« · 216951 · »
Sv: Silly Season 2026-27
Timrå-spelare draftad! William Sörbrand blir draftad av Chicago. I 7:e rundan, precis som Zetterberg blev en gång. Ingen press bara, men William får gärna gå i Zätas fotspår och bli ungefär lika bra...