Tre spelare från u16 som kunde ha varit fyra (antar jag?) om inte Jacob Olofsson blivit skadad. Mycket glädjande. Känns inte osannolikt på något sätt att någon/några av dessa får komma upp och känna på a-laget redan nästa säsong. Olofsson är ju reslig rent fysiskt redan nu, 187 cm och 83 kg enligt EP:s siffror. En målvakt dessutom, Jakob Hellsten. Det känns som att det inte har hänt på evigheter att vi har en målvakt från egna leden i landslaget. När hände det senast? Fagerström?
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.