Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Tvåtallar: Inga kommentarer, men det är säkert en kombination av en del olika saker.
En fulltränad Micke Lind vore grejer i kvalet om inte annat. Men vi är inte där än. Vi måste undvika kvalserien. Till varje pris. Jag tror att vi får jättesvårt att klara av en kvalserie med det lag vi har.
Tror du de skulle vara lättare att få spelare att skriva på med LillKenta i båset?
Eller tror du det är tabellplaseringen som skrämmer.
Truppen ser ju på pappret hyfsat stark ut så många kanske känner att dom inte kan tillföra så mycket.
En spelare som spelat med oss tidigare har i allfall hört av sig och är beredd att komma efter vad jag hört. Men det var nog honom som linkan inte var så säker på kunde tillföra så mycket. Nä de var inte Micke Lind
Men en sådan som Sebbe tror jag det blir ganska så omöjligt att behålla exempelvis.
RocknRolf2: Nix. Men för det första verkar det vara otroligt svårt för våra herrar att locka hit spelare. Spelare som tillför något så att säga. Osv, osv, osv.....
Granath är dock den förste man bör förlänga med iaf och det bör man göra redan nu.
Andersson: Vi vinner med 4-2. Sista i öppen kasse... ;)
Målskyttar: MPS, Sonnenberg, Gabbe, Lander
Timrå vinner en rysare med 3-2
Rödvita målskyttar : Corso , Caslava , Pärssinen
Men orka.
Vet du varför man inte har värvat någon än? Med tanke på tabellplacering och allt dårå.
Redigerad kommentar
För mig skulle det visat tvärtom. Återigen: en back med brister i defensíven är inte vad vi behöver. Och det alldeles oavsett vad man tycker om Skogs.
Men lugn. Linkan har koll. Han vet precis vad vi behöver.
Jag vill ha en defensiv klippa i backlinjen. Skiter fullkomligt i om han aldrig tar sig över offensiva blå. En Koskinen i sin prime. Då är jag nöjd.
Annars vill jag ha in en förstecenter. Som någon föreslog: låt Corso spela vinge. Ta till vara på hans offensiva kvaliteter, men täck upp för hans defensiva brister.
Hans utalande drömmar är ju att träna landslaget. Han skiter väl i lilla Timrå i sak.
Han har ett enormt ego ska ha rätt i allt och sätter allt som oftast sitt ego för gruppen Där har vi problemet om man ska lyssna på dom som har någorlunda insyn i gruppen.
Timrå behöver en tränare som ger dom självförtrendet tillbaka snarast.
Vi har ett tillräckligt bra lag.
På backsidan kan jag bara beklaga att inte Sanny valde oss.
Men som det ser ut nu, här inne på HS så verkar ni vilja sparka hela laget, räcker det inte med Challe tror ni? Visst Anger har väl inte kommit till sin rätt, men jag tror att han kommer dit snart....
Men bland alla sågningar vill jag lyfta fram Sonntag och Granath. Jag hade inga större förhoppningar på någon av dem, men de har varit positiva överraskningar. Förörvigt gillar jag när man ger unga, utvecklingsbara spelare chansen. Hellre en svensk center från allsvenskan i tredjelajnen än någon skum fransos.
Nya spelare behövs verkligen, men vi kan glömma att det är en flera...
Förmodligen kommer det en spelare i början av veckan och det är säkert Bremberg.
För ett par år sedan, skulle det dyka upp en hel 5:a från Finland när Timrå hade det kämpigt, men inte faan kom det några spelare...
I onsdags hörde jag att en spelare var klar och skulle debutera mot Rögle på torsdag, men inte faan var det någon spelare klar...
Med andra ord har jag inte så mycket förhoppningar om att det kommer fler än en spelare...
Jag "drömmer" dock om:
- En tuff back av "Ward-typ"
- Två tuffa och "griniga" forwards som inte tvekar det minsta på att göra skitjobbet
Redigerad kommentar
Skämtåsido, men hoppas man får lite info och nyheter om vem/vilka som kommer till Timrå. Tisdag nämndes ju som datum och det nämndes 4 spelare också... Allt vi kan hoppas är att dessa spelare lyfter laget och mördar bödeln.
Redigerad kommentar