Timrå IK - Djurgården 2009-11-23
Om det exempelvis skulle vara så att Challe bidragit till att spelare inte känner glädje o självförtroende alls därute så lär de ju inte få mer energi av att vi stannar hemma :)
(menar med detta inte att du stannar hemma, det vet jag inget om)
Kvalserien vill jag inte uppleva med det här laget,
Jag ser hellre att man ger Challe foten och behåller truppen som den är, än att man behåller honom och samtidigt plockar in några klasspelare. Det bästa hade förstås varit att ge Challe ledigt samtidigt som man spetsar laget. Men frågan är om det finns pengar till det?
Vi har ett för bra lag för att ligga där vi ligger, spelet ser sjukt ut och någonstans måste det ju sitta i hur man motiverar laget eller hur man sköter det taktiska arbetet kring det.
Energin saknas hos många i laget och frågan är om det är enskilda spelare som står för energitappet eller om det kan vara de som leder laget som inte lyckas ladda laget? Jag tror på det senare.
Challe har haft mitt förtroende under sin tid i Timrå. Dock har han under de senaste månaderna ändrat min bild något. Jag tycker att om Challe har några som helst känslor för föreningen och om föreningen vill ta sig ur denna misär skulle det vara på sin plats att man går skilda vägar.
Detta pga att jag på något sätt måste markera att jag inte accepterar Challes närvaro i laget.
Nedmonteringen måste stoppas!
Om något i första hand inte ska bli BÄTTRE, utan mindre DÅLIGT, men blir det inte bättre om något som är dåligt blir mindre dåligt??
Och om två spelare inte är dålig, men jobbar hårt utan att det resulterar i något,..
Är du pedagog eller något..
Själv stavar jag inte dåligt, det fatts bara lite bokstäver lite här och var;)
Nu är det ju svårt att veta vad som sker i omklädningsrummet och runt laget men om vi säger så här: Den energi som Challe utstrålar av det man faktiskt ser, är långt ifrån positiv.
Nu är jag kanske överdrivet "challekritisk" men hans uttalanden i media är något jag definitivt inte tål. Det är missriktad spelarkritik, det är sura kommentarer osv osv. Det utstrålar verkligen inte säkerhet...bara kommentaren om Åkerlund för någon match sedan: "Jag skulle ha bytt ut honom efter andra målet, det var ett tränarmisstag". Ja Åkerlund skulle förmodligen ha blivit utbytt men att säga i media att man BORDE bytt ut sin förstemålvakt efter TVÅ mål, det är samma sak som att säga att han inte duger.
Jag tycker han står för uttalanden som saknar motstycke från tränarhåll i elitserien, den enda som kommer nära är väl modos sportchef i hans uttalanden i media angående Malek. Jag har inte läst eller hört allt som sagts från alla läger men i mitt tycke så är Challe alldeles för oproffsig i sina uttalanden. Spelarna läser tidningen, klart dom tar åt sig mer av det än av att man får skit i omklädningsrummet. I min mening är det senare mer förtroendeingivande iaf.
En ny tränare behövs inte så mycket för dennes fördelar, utan för Challes nackdelar. Därför är det mig tämligen egalt vem det blir. Någon som vill avchallefiera laget så mycket som möjligt räcker. Samt någon som har en mindre infekterad relation till domarkåren.
Är inte heller för att sparka tränare i någon större utsträckning - men det känns i hela kroppen som att det skulle kunna funka här. Indicierna är för många när det gäller att Challe inte riktigt lirar:
- Känns inte som att Han får några spelare att växa
- Känns som att han får flera spelare att krympa
- Känns som att många hamnat på kant med honom
- Känns som att många sökt sig från TIK efter att han tillträtt...
- Känns som att laget med det spel man har inte nyttjar materielet
- Känns inte som han mobiliserar "Fight to death" mentalitet
Jag kan ju ha fel... men på alla punkter????
Webradion ikväll med andra ord.
Om det är NÅGOT som är jävligt tydligt efter halva säsongen spelad så är det väl att hårt jobb utan resultat inte är värt ett skit.
lincoln: Jag undrar om inte föreningen funderar i samma banor som en hel del av supportrarna, därav att det tar lite tid med förändringarna som jag och fler väntar på.
Jag kan inte se varför det annars skulle ta sådan tid att locka hit fler spelare. Jag köper inte alls att det skulle råda brist på spelare, utan föreningen "velar" om man skall behålla Challe eller inte. Det är en mer prekär situation att dels sparka nuvarande tränare och att finna en efterträdare, om än kortsiktigt. Därav att det "tar tid" med att förändra, tror jag.
Oavsett vinst/förlust i kväll undrar jag om inte Challes dagar är räknade.
...men det är ju inte alltid en styrlese och klubbledning bara ställer sig på den ena sidan. En smart mellanschef slickar ju uppåt och sparkar neråt ;=)
...då är det till slut bara fördödande resultat som kan fälla honom...
Dock är jag helt övertygad om att vi skulle få se lättade spelare fara omkring som raketer på banan med en annan tränare. man får ett antal effekter om det är som jag misstänker med Challe:
- En börda faller förmodligen från ett antal spelares axlar. Ibland får man känslan som när man vid något enstaka tillfälle såg tillplattade sovjeter bli utskällda av Tichonov
- Vissa kommer att prestera bättre bara för att (återigen - om det nu är som jag tror) ledningen lyssnat på dem
Jag känner i hela kroppen att det sällan varit mer rätt att byta tränare i ett lag än vad det är för TIK just nu. På sikt är det som du säger, oundvikligt att hans dagar i TIK är över.
...men, men...vad vet jag.
Detta blir 5 matchen jag stannar hemma. Jag vägrar krypa till korset denna gång. Så länge inte ledningen tar fansen på allvar och lyssnar på våra synpunkter så finner jag inget skäl att backa upp dem heller. Det är ledningen som missbrukat sin ställning då får de förbanne mej ta sitt ansvar också och vända saker rätt.
Hade vi haft Nubben kvar så hade luckorna varit tätade nu. Istället spelar vi med ett allsvenskt spelarmaterial i ES vilket är att gräva sin egen grav.
Men för all del. Vi börjar med hockeyn käpprätt åt helvete ner i avgrunden. Sedan slår vi ihop Timrå med Sundsvall och bildar storkommun. Sedan monterar vi ner Timrå Centrum och därefter finns ingenting mera kvar av det en gång så stolta brukssamhället Timrå.
Sedan kan vi bygga en ny arena i stan och döpa om laget och nysatsa mot stjärnorna. Då får man se till att flytta för att slippa känna sig som en statslös palestinier.
Det fruktansvärt att utvecklingen av kommunen tagit en ände med förskräckelse. Det människor byggt upp i generationer och som gått i arv är på väg att gå till spillo.
Trodde aldrig man skulle behöva uppleva detta men allt är Charles Berglund, Thomas Johanssons och Ewa Lindstrands fel.
Godnatt!
Redigerad kommentar
Jag är rätt übertygad om att föreningen är fullt på det klara att något måste göras och att man kommer att göra något åt det. Det enda som jag skulle kunna kritisera är att föreningen kanske väntat lite för länge. Men så är det lätt att vara efterklok.
...själv skulle jag till och börja med nöja mig med lite förändringar på tränar och spelarsidan...
Resten kan vi väl ta sen ;=)
Det tror inte jag, så inkompinenta är dom inte. Däremot så är jag ganska säker på förlust idag. Challe har ju redan gått ut med vilket fantastikt lag Djurgården är iår.
Även jag stannar hemma från matchen idag inte i protest utan att jag legat sjuk hela helgen.
Däremot är jag oerhört kritisk till klubbledningens agerande, eeehh... Eller rättare sagt "totala brist på handlingskraft"!
Challe ska bort och nya spelare måste in!
Ska kolla Text Tv hela kvällen. Oliiidligt spännande!
Tips 2-5.
Vi gör 2-0 första 10, sen är det kört!
Samma starka uppställning som sist, ingen "standby spelare" som verkar hitta hit.
Jag gör faktiskt som Uno och flera andra, det är nog nu,när challe har försvunnit kan jag lägga mer pengar på Timrå IK igen, tillsdess så följer jag sporadiskt hemifrån, så slipper man må dåligt över skiten.
TIK-DIF 2-5
Publik 4523.
and falling......
Jag bor ju i Tjottahejti så jag är ursäktad :)
Alla ni som är kritiska, varför gör ni ingenting istället för att spygalla över lag samt ledning här på HS?
Det är väl många som skriver här som står i klacken bland annat, och tifogrupp, varför inte slänga upp en banderoll, eller törs man inte det för att stöta sig med föreningen?
Det börjar bli mer att det FANNS en intresserad publik, titta på snittet hur det minskar och minskar, om inte TJ med bihang förstår detta då är man ingen vidare ekonom.
Vinnerborg domherre i kväll.
Någon som vet om dom haft tid att fixa målkameran ännu ;-)
TIKbiff: Hörde att måldomaren var dammallergiker också. Snacka om att det är kört på alla punkter då! ;-)
NU KÖR VI! FORZA TIMRÅ!!
Hör jag ett endaste ord till om någon satans jävla lågkonjuktur i media som bortförklaring från TJ så exploderar jag banne mej.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Jag pratar med Mats som fattar att jag skämtar med honom.
Ikväll gäller det att ta vara på chanserna i PP, eller hur Challe?
Du måste vara den första någonsin som tar Hahl Bundy på allvar :-)