Timrå IK - IF Björklöven 2013-09-27
Vi borde definitivt ha stänkt in några baljor redan i andra perioden. Då hade vi nog fått med oss tre poäng i stället för två. Klacken var väl så där, tycker jag. Samma gamla ramsor till förbannelse. Totalt ointresserad av att förnya sig. Å andra sidan höll man igång ganska bra, lite sporrade av de tillresta från Umeå.
Laken: Kul med lite positiva tongångar kring klubben igen :) Hoppas detta gör att fler öppnar upp ögonen för laget och blir nyfikna på att se dessa omtalade matcher med mycket passion i. Tror överlag att de negativa tongångarna om alla förluster i elitserien/shl och ekonomin börjar släppa lite och mer fokus sätts på detta unga hungriga lag som hitills har överaskat positivt.
The botten is nått och nu ska vi banne mig hitta en stadig väg uppåt!!
Operation av ett ben i halsen låter för mig som något som tar tid att läka.
Han missar träningar, matcher et.c.
Är det här vi måste värva...?
Har man inte halsskydd eller räckte det inte med ett sånt??
Hej Lacka! Det var inte riktigt så jag menade. Visst skulle väl jag eventuellt kunna tänka mig att ställa mig i klacken och dra igång någon egen komposition, men dessvärre misstänker jag att min blyghet och integritet säger ifrån. Jag är nog inte den som är den, om man säger så. Det jag ville säga med mitt inlägg i går var helt sonika att klacken höll igång bra, men att det vore på sin plats att lotsa in lite nya ramsor. Det kan vem som helst göra efter att ha inspirerats av andra klackar. Inte mer än så. Personligen har jag sällan eller aldrig agerat allsångsledare. Det är för stort för mig...
Mot Björklöven var det rätt så mkt folk som stod där. Ändå förloras klackmatchen snabbare än någonsin tidigare.
I och för sig så är en klackmatch mot två fulla bussar i Björklövens klass en tuff nöt att knäcka hur som helst. Men man hade ju åtminstone kunnat försökt ge dem en match.
Vart är känslorna? Finns det ens några kvar!? Varför har det blivit så här?
Varför står folk i själva klacken när man inte bidrar med någonting i röstväg?
Det behövs fler av samma sort som Rätta Virket! Nu är känslan mer åt det familjära hållet. Detta går dock att kombinera om alla hjälps åt att göra sig hörda. Spelarna skulle jubla, jag lovar.
Jag vet att klubbledningen håller RV högt. Så varför inte hjälpa dem genom att använda sina gapande käftar?
En bra klack betyder ännu fler hemmasegrar. Men också att intresset växer.
Någonting måste göras!
Det behöver finnas ett lag att vara stolt över, som får hjärtat att bulta. Det har inte varit så på några år nu men något kanske, kanske är på väg att hända. Möjligen kan man skönja en ljusning och då kommer därefter effekten också synas och höras på läktaren.
Men det omvända, att förändringen skulle börja samt drivas på från supporerhåll tror jag tyvärr inte på. Det vore häftigt men alla kan inte vara Leksands IF.
Redigerad kommentar
Men det är långt ifrån hela sanningen. Kulturen ska ändå alltid leva kvar, oavsett. Känslorna ska finnas kvar. Men så är det inte längre. Det är ju tvärtom.
Det är knappt någon som irriterar sig på domarna längre. Det blir något bu-rop från sittplats då & då. Det är känslolöst.
Att så mycket folk kan låta så lite i en hemmamatch mot BJÖRKLÖVEN är inget annat än bedrövligt. Då är det något som är fel.
Skarin: Amen.
Nåt måste göras. In med 20-30 st till i RV. Börja ta för er o ÄG arenan.
Putte undan dom som är bakåtsträvare. Alla kan inte vara med...spec. inte dom som bara står som fågelholkar.
Hårt jobb? Javisst men det är det för hela föreningen just nu. De som utgör kärnan får räkna med det....men det kommer att löna sig i längden!
It´s a dirty job but someone´s gotta do it!
Efter gårdagens match är det bestående intrycket: F-n vad kul det har blivit med hockey igen! Jag vill ge ett stort plus till klacken - stämningen var betydligt bättre än den var under den sista tiden i Elitserien.
Spelmässigt tyckte jag att Timrå var betydligt bättre än Björklöven. Man borde ha haft ett par måls ledning efter andra perioden och efter full tid skulle alla poäng ha varit TIK:s. Nu blev det två, vilket ändå känns helt okej.
Målskyttet är fortfarande ett problem, men jag är inte överdrivet bekymrad. För laget spelar allt som oftast bra och fortsätter man bara så - då kommer även målen att komma så småningom.