Timrå IK - Karlskrona HK 2015-01-22
2. Troligaste: Fortsatta förhandlingar.
3. Värsta: Nej från kommunen, Svedberg drar sig ur.
Vi bör planera för scenario två och tre. Hur agerar vi?
Kongo:
Scenario 3:
1. En oblodig revolution.
2. Supporterpartiet tar över makten i kommunhuset.
3. Kommunen tar över arenan.
jå1:
Jag antar att du menar på Augustenborgsgatan, men där har jag nog aldrig satt min fot. Bombandet överlåter man till de unga ligisterna.
El Maco: "Otroligt stort misstag att TIK inte försökte få bygga i Sundsvall med facit i hand".
TJ och ett gäng andra var sugen att flytta arenan till Sundsvall vet jag. I ett större perspektiv & tänk. Sundsvalls kommun långt ifrån främmande för att bygga en evenemangsarena i City.
Timrå kommun, de ville annat. Milt uttryckt. Mervärde de luxe, etc etc...
Mysig helg det här. Måndag blir en speciell dag.
Fy f*n.
Kongo:
Min första tanke är att KF-ledamoterna i fråga svarar något i stil med "så enkelt är det nu inte", men vad vet jag?
Kongo:
Javisst, argumentet ser ut att väga tungt. Tänker bara att man ofta är med om att det slingras med dylika floskler, trots att man lägger fram tunga kort på bordet i olika sammanhang.
Kongo: Jag har haft kontakt med några politiker och den enda som svarat någorlunda vettigt är Ewa. Borgarna svarar inte alls. Nötverket härjar på facebook och det räcker att läsa deras fb-sida så behöver man aldrig ha kontakt med dem igen.
Jag tycker att mailkontakter med fördel kan tas av Timråbor.