Timrå IK - Luleå 2006-02-04
Timråå: Nej, inte jag heller ;-) Fasty å andra sidan är det väl bara på sin plats att man leder matchen efter den första perioden. Skotten är 15-2 till Timrå. Svobodas räddningsprocent ligger alltså på 50%. Hoppas han kan höja den, annar blir det jobbigt. positivt att spelarna vågar offensivt. Samtidigt har man fått hål på Leinonen vilket gör att tendenserna att spelarna ska behöva misströsta om man inte lyckats göra mål väl är rätt små. Ja, än så länge, iaf.
Kämpa Timrå!
Brynäs möter Luleå hemma, och inte borta.
I dagens match är det oerhört viktigt att Timrå är med och taggad till tusen. Kamp i 60 minuter kommer att krävas för en chans till poäng. In med tänderna före liksom!
Kämpa Timrå!
TD: Ett annat alternativ är väl att Mora missar. Deras formkurva har väl varit rätt mycket upp och ner på slutet. Det resterande spelprogrammet för Brynäs, Mora och Timrå ser ut som följer.
Brynäs IF
Modo (h), Frölunda HC (b), Södertälje SK (b), Luleå HF (b), Modo (b), Timrå IK (h)
Mora IK
Färjestads BK (h), HV71 (b), Linköpings HC (h), Djurgårdens IF (h), Leksands IF (b), Färjestads BK (b)
Timrå IK
Luleå HF (h), Linköpings HC (b), Frölunda HC (h), Modo (h), Luleå HF (b), Brynäs IF (b)
Kom igen nu alla TIKARE nu skall vi visa vilka vi är och vad vi går för.
Det var ingen slump att vi vann emot Brynäs. Grabbarna HAR hittat formen som förhoppningsvis kommer att generera i en slutspelsplats.
Obligatorisk närvaro på ståplats 14.30 idag för uppvärmning av halsar.
BE THERE !!!
HD Patrik Sjöberg, Gävle
LM Peter Sabelström, Solna
LM Daniel Winge, Björklinge
Målvakt: Svoboda (Asplund).
Backpar: Lindström - Johansson. Svedberg - Strålman. Aalto - Hansson.
Kedjor: Carlsson - Warg - Nilsson. Hallin - Nielsen - Manderville. Rosa - Regin - Jantunen. Wennerberg - Gahn - Ström.
Extraspelare: Koskinen - Sloan.
Äntligen, Äntligen som Gert Fylking säger.
Och 0-2 i Mora. Går det att ha ett sånt här flyt? Det lär väl vända snart....