Timrå IK - Modo 2012-11-03
Elitserien Play
Fyfan vad skön match! Det blir till å fira här nere i Linköping med bira och jäger ikväll! :)
Det är svårt att inte gilla Montén och det han står för. Tur att han lade ner skådespelarkarriären efter den här rullen. Från 47 sekunder och framåt.
1-0 hit och 1-0 dit, FYFAN!! jävla dynggäng!
skönt dock att rögle torska, men fy fasen vad man blir äcklade av luleå!
RunarUp: Nu leder ju Växjö, men torskar de så är det sju pinnar ner till det strecket. Skulle inte göra ont. Men, det mysigaste vore väl om AIK och Växjö delar på poängen på något sätt, då drar vi ju ifrån båda lite.
Annars läser jag tabellen och muttrar lite över att inte Brynäs kunde spöa Frölunda. Hade varit så vackert att gå in i första pausen i serien på slutspelsplats. Jag konstaterar även att vi har HV borta i omstarten och det lär gå åt helvete. I den arenan har vi taskigt track record...
El Maco:
Onse Y hear the details of victory, its hard to distingusih it from a defeat......
10/11 2 okt HV-TIK 0-3
10/11 28 okt HV-TIK 2-4
11/12 6 okt HV-TIK 3-1
11/12 10 jan HV-TIK 3-4
11/12 16 feb HV.TIK 1-0
3 vinster 2 förluster.
Riktig krigarinsats idag, alla kämpade i 60 minuter, vilket gav utdelning. Det är såhär vi ska spela!
Hoppas även att Wedin får spela mer, är riktigt imponerad av honom hittills!
Mot slutspel!
Surt med avståndet...
Det var en skit bra match verkligen o när vi dippade o monten tog timeout så såg vi ändå bättre ut i försvarzon än vad vi gjorde i pp ifjol... Vilket härligt gäng spelare o bakom dom vilket härligt gäng med ledare!
Jag hade gärna sett att vi gjort fler mål men 3-0 är en tydlig seger o jag tycker att det vi fulständigt krossar modo på är hur vi försvarar oss. Dom hade verkligen sjuk svårt att få igång något spel o dra ballen i gruset vilka galna pass deras backar slog när våra frw stressade dom! Precis som våra gjorde i fjol... Magsår...
Läser att robin persson får beröm o jag håller med. Han är stabil som hedman ifjol fast lite vassare i alla kategorier. Hans skridskoåkning är skön att se. Riktigt hårda skär med hög frekvens.
Tungan på vågen ikväll är för mig att bredden klev fram ordentligt. Jag menar som bäckström tex. Jag har sänkt förväntningarna på honom rejält under resans gång men nu var han tillbaka i det spel han hade under inledningen av säsongen. Sterner var jämnare med ikväll. Bättre passningar o han fyller juh verkligen på på rätt ställe när nordgren snodde en av dom där galna passningarna som modo backarna slog...
Hedman var bättre än på länge ikväll med o friberg var riktigt lyckad med. Ok han kommer inte till så värst målmässigt men han bröt en hel del passningar o hade ett jäkla härligt driv. När bredden kliver fram samtidigt som spetsen håller sin nivå så får vi se ett jävligt bra gäng spela hockey. stor stjärna i kanten till lundström som är jääääävligt trygg i målet! I dag överaskade han mig med en bellissimo snabb benparad på nagys öppna målchans. Han höll verkligen nollan o gav laget bästa tänkbara chans att ta hem detta derby!
I kväll sågar jag bara modo! Med u samuelsson i spetsen... Han känns jäääävligt passiv... =)
Ja det är verkligen roligt för det är ju kul med lite upprättelse när det går bra. Och inte bara braskande rubriker om dålig ekonomi och usla värvningar etc.
Dream Team:
Det är en sundsvallsbo men Timråsupporter, det är min lillebror. Som blev påhoppad av 5 modosupportrar sparkad i ansiktet, övre kroppen och tillslut fimpad med cigaretter i ansiktet...
Jag/vi hoppas även att de idioter som gör detta i "sitt" lags namn åker dit så inåt helvete för såna här tilltag. Det hör absolut inte hemma i ishockeyn ja inte nånstans egentligen.
Tyvärr är det en klick idioter som hållt på med såna här saker här under hösten bla när TIK var uppe i Övik senast (stenkastningen) och uppe i Sk-eå så jag tror att man har rätt bra koll på vilka dessa är.
mvh
MoDoboken via
Man skäms att hålla på samma lag som dessa. Hoppas allt gått bra för bror din.
Jag är tveklöst med på en insamling till ett årskort eller något till honom så han vågar gå och se vårt favoritlag igen.
Hälsa från oss i Timråboken också
Redigerad kommentar
Modo har stora problem med vissa inom sina led. Det är inte acceptabelt att det sjungs från klackhåll att "De ska döda ett Timrå-barn".
Sen ska det inte stå maskerade individer i vare sig Timrås klack el i Modos klack som det gjorde igår. Vad är syftet med det? Vad vill dom fegaskitarna uppnå?
Timrås klack bör ta itu med detta omedelbart precis som Modos.
Jag har inget emot att det skriks o sjungs hatramsor som det gjordes förut. Nu börjar det spåra ur.
Det som sker nu är oroväckande. Det jag såg igår i Timrå klacken o i Modos med maskerade personer...det kan aldrig sluta väl.
Jag gillar det inte. Jag är orolig.
Det var mängder som reagerade från där jag stod. Vad är syftet? Vad vill man uppnå?
Jag ser hellre glada normala ansikten i en klack.
Men det är ju jag det.
Att se maskerade i vilken klack som helst ger mig dåliga vibbar.