Timrå IK - Södertälje 2009-12-07
AXELSSON!!!
Redigerad kommentar
och sen skriva det 1miljon gånger.
dra på sig två utvisningar och släppa in ett mål.
ajajajaj
Tre pinnar: Bra!
Första perioden: Bra!
Resten: Skit!
Blandade känslor efter att ha sett det här men segern är ju allt i såna här bottenfighter.
Vi vann en sexpoängsmatch!
men detta är hockey när den är som bäst.
men ändå jävligt skönt med en 6poängsmatch vinst för en gångskull.
haha.. klockrent Challe.. skönt att han försvarar Lindbäck också...
den tanken hade jag också
Jaji, men det är då fan att man ska behöva bli svettig varenda gång TIK spelar. Skönt att det är duschdag i morgon...
Men nu tittar vi på hockeykväll sen pratar vi med john blund.
Brynäs - Rögle 6-1
Timrå - Södertälje 6-4
Skellefteå - Djurgården 0-3
S V O F VÖ GM IM P
1 HV71 28 15 5 8 4 108- 75 54
2 Linköpin 28 15 4 9 1 86- 60 50
3 Färjesta 28 14 6 8 1 66- 67 49
4 Skelleft 29 13 6 10 0 67- 72 45
5 Djurgård 29 13 5 11 0 78- 68 44
6 Brynäs 29 8 12 9 4 70- 62 40
7 Luleå 28 11 5 12 2 76- 79 40
8 Frölunda 28 11 6 11 0 73- 78 39
9 Timrå 29 9 9 11 1 77- 85 37
10 Rögle 29 9 5 15 1 68- 88 33
11 Modo 28 5 12 11 5 71- 76 32
12 Södertäl 29 7 7 15 2 71-101 30
Frölunda - Luleå
HV71 - Modo
Linköping - Färjestad
Drömresultat imorgon är delad pott nere i Göteborg mellan Frölunda och Luleå. Kan vi sedan ta poäng borta mot Luleå på torsdag ser det oförskämt bra ut.
Färjestad - Skellefteå
Södertälje - Linköping
Djurgården - Rögle
Brynäs - HV71
Modo - Frölunda
Luleå - Timrå
Halleluja. En eloge också till Timrå, som trots 4-0 i första lyckas skapa stor dramatik av det hela. Vid straffen var det faen vuxenblöjor på i den Birgerska tv-soffan.
Men, jag hade på förhand bestämt mig för att inte gnälla alls om det bara ville bli tre pinnar. Och tre pinnar we have. Fantastiskt härligt.
Nu hoppas vi att Arslena & Lule kör kryss i morrn, samt att HV smiskar Snippan!
Hockey är en underbar sport!
Mycket skönt !!
Vid straffen åkte jacka och mössa på, om det blivit mål hade det blivit skogspromenad. Kallt av Lindbäck.
Gott att vi kan vinna mot bottenlag.