Timrå IK - Växjö Lakers 2012-10-18
Varför spelade man inte 1000 spänn på Växjö i kväll?? När man vet att Tik alltid förlorar dessa bottenmöten! Det är så jävla dåligt så så man mår dåligt. Bara Hallin som är godkänd som alltid
Jävla puckon!
Hoppas att dom vet varför ekonomin går åt helvete!
Spela enklare för helvete!
Pisstrist att se ett gäng gnuggare försöka spela ut motståndaren genom 2 meters passningar till stillastående skithögar.
Såg visserligen bara halva matchen... Sista halvan.
Men den var fan det trögaste jag sett ett helt jävla lag med dalhrots fart på rören undantaget crippe o wedin. Den här matchen verkade vi sakna vilja att vinna o viljan att spela! Fjant kladdande hela jävla tiden...
Ödmjukheten var helt jävla bortblåst!
- vi är så jävla bra att vi inte ens behöver försöka.. Vi vinner ändå! Skit högar skärp er för faaaaan!
Och vad exakt är det du vill att ledningen ska göra?!
Så jävla impotent att man blir gråtfärdig. Det blir liksom inte mer än nära när man har avslutare som Jonte, Crippe, Friberg, Hallin...osv. Samt backar som a) är livrädda för att ta skott från blå, b) tar en halvminut på sig att ladda när dom väl måste, samt c) inte kommer upp i tresiffrigt i skotthastighet.
Vi måste ha ett vapen mot defensiva lag. Nu återföll vi i gamla synder, genom att ideligen söka sargalternativet i anfallszon. Ja, det är bekvämare att åka där. Nej, det blir väldigt sällan något mål gjort därifrån.
Ändå tyckte jag inte att Timrå gjorde en genomusel insats. Det är nästan det mest skrämmande av allt. Hade Växjö varit lika frikostiga med utrymme och drällpuckar som LHC hade vi plockat det här. Men nu var dom som bekant inte det, vips var vi tebaks i det gamla härliga ett mål/60 minuter igen.
Det här kommer aldrig att hålla. Det måste till en förändring i det offensiva spelet. Det här var inte särskilt svårt för Växjö att försvara sig mot. Håll dom mot sargerna, låt deras usla avslutare ta avslut ur halvtaskiga vinklar, sen kontrar vi snabbt när dom är oorganiserade i mittzon. 3 poäng, klart och betart.
Hualigen. Detta blir en lång, kall och jävligt bister vinter. Surprise, suprise. Nä, men det blir inte mysigare för det.
Hockey är en skitsport!
Säg vad ni vill om Crippe, men han skapar iallafall lägen åt de övriga i femman.
Nä detta är första gången i år jag sågar vissa i laget, men så här kan man inte uppträda för hemmapubliken.
Man har återigen chans att ta hyperviktiga poäng, nä då glider man bort matchen. Usch för dåligt, alldeles för dåligt!!!
Dahlroth var helt ok idag.
Börjar bli less på att motståndarlagen kan komma hit och vinna fast dom spelmässigt är sämre än oss. Vi måste kunna göra mer än ett mål en sådan här match. Det har satt sig mentalt.
Tung förlust, som f-n.
Nu... Flaskan.
Vilket skitlag man håller på!
Over and Out!
DRA ÅT HELVETE VAD SUR JAG ÄR!
Mäster T: Lockar säkert många tills nästa match i hallen. Herregud!
Vi är fullständigt uddlösa o tokslut i benen...
Känslan är att vi tar 3 poäng ikväll.
Jaja, bara att öka i tredje. Den här matchen ska vinnas, så är det bara.
Det som avgjorde matchen var att vi bara lyckades göra ett mål!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar