Timrå IK:s ekonomi
Och visste inte ett jävla dugg om de usla ekonomiska risktagningarna som gjordes när vi låg på topp. Inte jag i alla fall.
Jag trodde allt var tipptopp och att vi skulle vara i final inom ett par år.
jå1: om det där är ordet som timrå ik går under med så...
ja då blir det en klassiker...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
keni: Apropå 5 år..För fem år sedan hade vi 10 miljoner i eget kapital. Aftonbladet skrev denna profetia då....Man avslutar dock med "Men Lindqvist har ett trumkort. Pengar. Timrå Ik har stabil ekonomi och runt 10 miljoner i eget kapital"
mmmm, dom spenderade han kvickt.
http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article11578128.ab?dxwIndex=0
Hahl Bundy: Men kom igen, Timrå IK är ju sprungna ur W/Ö, Lillstrimma, Bert-Ola, Inge, vår stolta tradition, våra älskade myter från förr, vårt fundament...Skulle vi tvingas i KK och måste starta om under nytt namn så må det vara hänt. Ibland måste det till en kursändring vilket vår historia är full av. Från början 3 klubbar, Wifsta, Fagervik, Östrand, sedan 2 klubbar, sedan en, sedan namnbyte till Timrå IK. Det kanske är dags igen för en liten kursändring. Tänk om dåtidens fans av Fagervik och Wifsta tjurat på sin kammare för att sammanslagningen blev ett faktum och därför givit upp...Tror inte det va?
Är ju som ens syrra skulle gifta sig och byta efternamn, hon är ju fortfarande densamma som du älskar....
mikenomad: Wifsta/Östrand blir klockrent. Nästan så jag hoppas man byter namn oavsett hur det går.
Kanske det går att göra en ganska frän ryggsäck av den där armen med loggan bak lixom...? Eller ett vapenfodral.....
mikenomad: Jag köper inte Wifsta/Östrand.
Finns inte Timrå IK i någon form med så har jag ingen relation till det nybildade. Så enkelt är det.
Måste hitta en ny kärlek... inte lätt i den här åldern.
Beträffande min överarm och tallarna som pryder den så finns numera en plan även för den. Om någon till äventyrs legat sömnlös för den saken.
Ingenting tyder på att dom är där vi är nu om fem år. Nada.
Skarin:
kamrater: vi hade 13 år dom hade 5 år typ
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/skelleftea/article16555151.ab
små samhällen, vi har ju gjort fel ändå från början!.
Eftersom situationen är som den är & har blivit så tror åtminstone jag att vi får ta det här med 10-12 milj spelarbudget med en nypa salt. Oavsett vilka besked det blir.
Ja, blir det kk så spelar det ju ingen roll. Då blir det namnbyte till Red Eagles Fans, eller nåt dylikt. Med Bragd-Birger & mikenomad på topp & jag längre bak i en mer defensiv roll.
Nappar banken så tror jag på det här. Då finns det en framtid, i min bok.
Om dom inte nappar då? Då är framtiden betydligt mörkare. Även om vi kommer att leva.
Vi kommer alltid att leva. Vi kommer aldrig att dö. Det har blivit mitt motto när jag skriver om TIK de senaste säsongerna. Det står jag för. Men det är förbannat mörkt nu alltså. Det var, inte på något sätt, bra att vi åkte ur. Om nu någon fortfarande är inne på det spåret.
De allsvenska lagen bygger lag medan vi får vänta. Det är inte bra att ligga långt efter med ett lagbygge ens i Hockeyallsvenskan.
Giv oss frid - Rädda Timrå IK
mikenomad:
topp 5 i allsvenskan eller bottenlag , 1500 på läktaren och nermontering ?
Små marginaler , precis som vanligt
mikenomad:jajust, får Dragge bara alla tillStånd av Eva, så kanske det blir drag i EON! Förspel: TIK-DIF sen Show!! FULLSATT varenda Lördagsmatch! Jag tror jag köper ett Årskort jag me då.
Annars , if worse come to it, kanske det blir som Antjärns gamla hockeytempel : Husvagnsförvaring. Tragiskt.
Vad 17 ska man hitta för ett lag att hålla på då i hockey? Finns inget. Skjut mä!
Resten kan bli loger och strippklubbar
hubbenorlen: Känns som det är sudden nu i Timrå IK-BANKEN, snart straffar. Tommy Andersson lägger första, sedan Nollan..SHB och Swedbank skickar fram respektive kontorschef
Och ingen rapportering på swehockey.....
Redigerad kommentar