Timrå IK:s ekonomi
En sak jag inte vet, är om kommunen kan rätta till det här genom att ta beslutet på nytt i fullmäktige (som man gjorde efter beslutet i kommunstyrelsen), utan eventuella formfel. Det finns ju en majoritet bakom att rösta ja till rekonstruktion.
En brasklapp är att jag inte har någon större kunskap om kommunallagen, men jag tror att det är så här det ligger till.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Precis som du skriver hade det varit lite mer stake hos den som delger Mittnytt dessa nyheter om denne vågade skriva ut sitt namn. Jag har mina aningar.
Att vid första bästa tillfälle försöka smutskasta ett annat parti, i ett annat block, det verkar vara melodin.
###
Hej Rolf!
Jag är en Timrå-supporter och jag uppskattar kvalitativ granskande journalistik. Om detta fungerat optimalt hade det kanske inte gått så långt för TIK som det har gjort nu.
Tråkigt nog har jag reagerat negativt på några artiklar som är skrivna av dig. I artikeln "Timrå rundar rättvisan" hittar jag inget stöd i texten för en sådan rubrik. Antar att det inte är du som satt rubriken. Detta borde oavsett rättas till.
Du skriver att det är en pågående tvist om pantbreven. På vilket sätt är detta en tvist? Mig veterligen är det inte det. Parterna är ju överens.
I artikeln "Timrå bryter mot lagen" för en anonym(!) fullmäktigeledamot fram att Timrå kommun bryter mot kommunallagen. För det första tycker jag att en förtroendevald politiker bör föra fram sina åsikter och ståndpunkter under eget namn. För det andra bör någon ansvarig få möjlighet att kommentera detta påstående. Dessutom borde du själv ha kontrollerat om påståendet stämde. När fick ledamöterna underlaget och vad säger kommunallagen? (Om jag minns rätt är det vardagen före som gäller för brådskande ärenden.)
Jag upplever dina artiklar om TIK som ensidiga och kraftigt vinklade. Mittnytt har chansen att ta en position som professionella och sakliga granskare (då övrig lokal-media oftast hellre skedar med de lokala idrottsklubbarna), men tycks tyvärr ha siktat in sig på skvaller- och sensationsjournalistik.
Bortsett från ovanstående önskar jag dig en trevlig helg!
Med vänlig hälsning
Är det någon som har koll på hur många säsongskort som sålts hittills i år?
Malmö ska enligt MrMadhawk ha sålt 1500 och jag vill minnas att Djurgåden var uppe i 1000 sålda för någon månad sedan enligt en artikel i aftonbladet. Vore intressant att veta hur Timrå ligger till.
Upp ur avgrunden skall vi komma starkare än någonsin tidigare för vi är Timrå IK.
Våra röd vita krigare ska kämpa slita flyga över isen så att dess supportrar åter kan känna stolthet för vårat lag Timrå IK
The limp
Redigerad kommentar
Knylan: Då skulle jag bli jädrigt förvånad faktiskt.
Är det inte förresten offentliga uppgifter vem som lämnar in överklagan....? Får man veta det ikväll.....?
TikAlltid: Hur är det nu, kan det vara som så att vi sitter här ikväll med en förening som blir tvungen att försätta sig själv i konkurs? Vad innebär det överklagande från en privatperson som kom in häromdagen?
Kan detta vara de sista timmarna som vi obekymrat kan sitta här och tro att vi kommer få se ett Timrå IK på isen i allsvenskan till hösten? Hur orolig bör man vara?
Föredragningslista
1 Sammanträdet öppnas
2 Val av två ledamöter att, tillsammans med ordföranden, justera protokollet samt angivande av tid och plats för justeringen
Beslutsärenden
3 Midlanda flygplats - övertagande och bildande av bolag
4 Timrå IK - Rekonstruktion
Men som sagt; det är nödvändigt med en omstart för oss.
Upprättelse för vad tidigare pajaser ställt till med
Vart hittar man detta då :)?
Riktigt tragiskt.
Nu har vi nått botten.
Nu kan allt bara bli bättre får man hoppas.
Frella: Det verkar så, ja. Enligt Nollan så är 51 millar minimibeloppet isåfall, annars blir det konk och man fixar inte heller elitlicensen.
Kongo: Jag kan hålla med, kryddar ju tillvaron en aning med ett pressmeddelande per dag.
Annars så ser det ju ut som så: Handelsbanken ca 15 miljoner, kommunen ca 23 miljoner och Danske bank 1 miljon. Sedan tillkommer en semesterlöneskuld samt pension för totalt ca 2 miljoner. Summa prioriterade skulder ligger i spannet 41 miljoner. Oprioriterade skulder är lev.skulder, diverse banker utan pantbrev, skatteskulder och lite annat. Summa 22 miljoner.
Oavsett borde rekonstruktören räkna kallt med att Timrå kommun säger ja, eftersom en majoritet står bakom detta.