Timrå IK:s ekonomi
Ett återkommande problem som man inte kan blunda för.
Enl. Mittnytt så har Timrå skulder hos kronofogden på 2,5 miljoner som ska vara betalda på Måndag.
Hahl Bundy:
Skall bli roligt och se hur Leksand står sig mot Es motstånd imorgon. Vi har ju slagit Örebro som vann AS så nog jävlar skall vi kunna ge er en match imorgon =)
Nej, förresten........jag Kräver en förklaring inom kort.
Jag vill INTE läsa om detta nu, håller på att ladda upp inför matchen borta mot Leksand som bäst.
Hahl Bundy: Fast jag håller lite med...fokusera på ekonomin nu? Nääää....orka!? som kidsen säger.
Timrå är fattigare än en kyrkråtta i Armenien. Vi vet det redan....och CE säger att han fixar allt till veckan så det är ju lugnt ju. In CE we trust!
Redigerad kommentar
Det finns gott om tid att göra en Björklöven efter säsongen!
Matchen är ju imorgon där är mitt stora fokus....det andra finns bara där.
Redigerad kommentar
Nisse: Rent personligen tycker jag huvudet i sanden vad gäller det ekonomiska är en utmärkt strategi för tillfället. Klubben är inne i sin svåraste sportsliga situation på 10 år, och jag tror att full fokus på sportslig stöttning är det vi supportrar bidrar mest med. Det ekonomiska kommer sen. Vi kan ändå inte göra ett skit åt det nu.
Men, jag tänker för all del inte kräva att du eller någon annan ventilationssugen håller käft. Whatever makes you tick.
Jag lägger dessutom väldigt stor tillit till både ST och Mittnytt och vågar påstå att det är ren och skär fakta i hit det ligger till. Det visar inte minst T Johanssons svar när de båda medierna frågar honom.
Visst, jag hade kunnat strunta i att länka till dessa artiklar men jag är tämligen övertygad om att någon annan gjort det förr eller senare. Naturligtvis är det trist att detta kommer fram dagen före en mycket viktig match i kvalserien men så är det. Om ett så pass välkänt varumärke som Timrå IK hamnar i en sådan här situation så är det naturligt att media, i synnerhet lokala sådana, väljer att skriva om det. Det drar läsare.
Jag har sagt det tidigare och säger det igen Kongo: överlever vi den här säsongen så ser jag betydligt ljusare på nästa. Alldeles oavsett om vi lirar i allsvenskan eller elitserien. Då förstår du att en förestående konkurs oroat mig under hela säsongen. Jag hoppas dock fortfarande att vi undviker det.
Nisse: Och nyheten i det är? Alla som är förvånade över att Timrå har likviditetsproblem räcker upp en hand. Den som undgått att se att man från klubbens sida försöker hitta lösningar på detta inför nästa säsong kan räcka upp en till.
Den som däremot tycker att det är en jävligt otajmad fokuspryl kan räcka upp ett finger, förslagsvis det mittersta.
Frågan är bara om laget kommer att heta Timrå IK då. Skit samma egentligen.
Bara man får se riktig hockey här så är jag nöjd
Redigerad kommentar
Nisse: Jaha. Så Timrå är knäckta nu och går i konkurs? Bra, då vet vi.
Hörrni allihop! Slappna av resten av kvalserien! Det blir ändå konken och omstart i ettan i höst!!!1
Skönt ändå, på någe vis. Visshet is da shit. Spekulaschoner är ba så 2011.
Timrå Icon:
Det blir nog aldrig av nu. Dessvärre. Klubbnamnet hade nog kunnat vara intakt. Men jag befarar att den riktiga hockeyn kommer att spelas i allsvenskan från hösten 2012. Inte att förakta den heller. Många fina lag i den serien med. Malmö, Mora, SSK... och så TIK då. Lite som Superettan i fotboll som ständigt är aktuell. För att sprida lite ljus i en tillvaro...
Frella: Det skulle ju ge föreningen ett bättre förhandlingsläge gentemot bankerna. Men om man har skatteskulder på 2,6 mkr hos fogden så är ju frågan vad man har för förhandlingsläge överhuvudtaget.
Redigerad kommentar
Men jag tänker inte lägga mig och dö än sådäså :-)
Redigerad kommentar
Timrå Icon:
Nej, inte ligga ner och dö. Ligger ju 3:a : ) Men det har känts jävel hela säsongen. Alltifrån de "hedersamma" förlusterna i höstas till de katastrofala rasen mot AIK, SAIK m fl på vårkanten. Och att misslyckas ta en trea i går... Det var förjävligt. Tänkte skita i förlängningen först men så ville man se om de kunde fixa det i PP och... Javisst! Har dock svårt att avgöra vilken slags värdemätare detta var.
Visste ni förresten att Timrå kvalade mot Karlskoga redan våren 1977? Med lyckligt utfall denna gång. DIF vann dock kvalserien...
Edit: DIF och TIK gick till elitserien 1977. HV71 och Karlskoga gjorde det inte.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Efter all ryktesspridning denna vinter så hoppas jag först och främst att ALLA nu har läst detta!?!
http://st.nu/sport/timraik/1.4450098--mycket-svart-att-se-att-vi-gar-i-konkurs-
Sedan blev det ett nej från Timrå kommun vad gäller att förändra pantsäkerheten i E.ON Arena. Annan lösning verkar dock vara på gång?
http://svt.se/2.55868/1.2733657/ny_plan_ska_radda_timra_ik
Jag hoppas alla förstått hur viktig denna fråga (kring pantsäkerheten) är för klubbens ekonomi...
P.S. Hittade ingen bra tråd om TIK's ekonomi, så jag startade denna. D.S.