Timrå IK:s ekonomi
Självklart kan han inte lyfta Brynäs försvarsspel på egen hand. Han kan bidra, men att förbättra det kollektiva försvarsspelet - som vi trots allt pratar om här - ser jag som en kollektiv fråga där en kollektiv förbättring behövs, och inte någonting som en spelare kan förbättra avsevärt.
Däremot PP-spelet, där Franson tydligen är vass, kan ju en specialist göra avsevärd skillnad. Brynäs har haft problem med PP-spelet hittills och alla som kan hockey vet att bra PP-spel ofta är en effektiv nyckel till att vinna hockeymatcher. I många jämna matcher är special teams helt avgörande.
Tillägg: Härmed avslutar jag samtalet om Franson här, detta är ju trots allt en tråd om Timrås ekonomi! Tycker för övrigt att Robinson är en kanonback och han skulle verkligen passa in i Brynäs spelstil :)
Redigerad kommentar
Jag är okrönt distriktsmästare i fickpingis....
MarcusElving:
Ser mest NHL-hockey i Sverige? Två matcher per säsong är inte mycket att skryta med.
Redigerad kommentar
Svårt att avgöra om jag skulle skriva i den här tråden eller i tråden "Locka tillbaka publiken". Men eftersom mina funderingar i detta inlägg handlar om ett mer kortsiktigt perspektiv får det bli denna tråd.
Jag kan inte släppa det här med Zäta. Det låter ju som att han skulle kunna tänka sig en flytt tidigare än efter nyår som var sagt när lockouten hamnade på bordet och diskussionerna om att han skulle kunna ansluta till Timrå tog fart. Nu har klubben klart och tydligt deklarerat att han blir för dyr och det är väl vackert så.
Men: skulle vi inte kunna skänka några inlägg om hur många fler personer som Zäta skulle locka till arenan, uppskattningsvis. Vad tror ni? I min värld känns det fullt realistiskt att få ihop kalkylen med dels ökade biljettintäkter men även genom en merförsäljning i arenan.
Zätas 1 000 000:- i försäkringskostnad är väl en kostnad som inte är förenat med några andra kostnader? Det är inte en lön som betalas ut med arbetsgivaravgifter och sociala avgifter som följd. Jag tror ju att Zäta skulle spela för väldigt små pengar om ens några alls, om nu försäkringsbiten skulle lösas.
Som sagt: vad tror ni?
Zetterberg nekar Luganos skambud | NHL | Internationellt | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
ÖstrandsNisse: Jag läste en artikel för några dagar sedan där de tog upp just det där med arbetsgivaravgifter och sociala avgifter. En jurist sa att klubbarna inte tänkt igenom saken ordentligt, och att många inte har insett att när klubbarna betalar förskringen så är det att betrakta som en löneutbetalning rent skattejuridiskt. Och då måste de även betala arbetsgivaravtifter och sociala avgifter.
Juristen var orolig över att detta skulle komma som en rejäl smäll för klubbarna.
Hittar inte artikeln dock.
Sedan när det gäller det här med ersättningen tror jag att t.o.m. Zäta tycker att 6-7 miljoner (som kan vara fullt realistiskt för spel Jan-April) är rätt mycket pengar som han ska betala "bara" för att få spela i Timrå IK.
nej, denna lockout är ett satans otyg som gör oss som förening betydligt mer sårbar än om NHL dragit igång på vanligt manér.
ÖstrandsNisse: En tanke skulle kanske kunna vara att Z gör en deal med Detroit att riva sitt kontrakt för att skriva en klausul/avtal att han signar om kontraktet när NHL drar igång igen,(finns säkert kryphål i kontraktet,arbetsbrist,hemlägntan etc.) Detroit måste väl ha ett visst intresse att deras spelare håller igång oxå,speciellt kanske när det gäller Z som jag tror har en hel del att säga till om i Red Wings.
Vad tror ni skulle detta vara möjligt?, isånnafall har vi ju inte signat en lockoutad spelare heller ala lex Brynäs och soppan med Cody Franson.
Redigerad kommentar
Vet inte om jag är blind, men jag hittar ingen banner om SVEA på hemsidan. Kollat runt lite och ser att några klubbar varit snabb och fått upp den på deras sidor och ju snabbare man får upp bannern...
Kom igen nu, Timrå !
Dom var jävligt snabba att svara förut när det var "vi mot alla" "vi slår tillbaka" men nu är dom tillbaka i samma gamla skit!
Redigerad kommentar
Blizzard: Vad skrev då då? Jag fick svar inom 5 minuter kvällstid igår...!
Min absoluta uppfattning är att alla i den nya ledningen verkligen LYSSNAR på oss sponsorer/supportrar! Jag har fått svar varje gång!
Men tänk på att verkligen vända er till rätt person och inte enbart till Lars N.
Det hade varit lite småmysigt att ha samma förutsättningar (när ekonomin är i botten) som Leksand. Först går man ut med ett pressmeddelande där man berättar att föreningen är i en ekonomisk kris och behöver, rätt fort, 25 miljoner kronor. Man riktar blickarna mot kommunen i förhoppning att de kan ställa upp som borgenär.
Hur lång tid går det innan man verkar ha löst det hela. Helt plötsligt så vill en privat långivare, som än så länge vill vara anonym, gå in och hjälpa föreningen.
Tänk om det kunde ske i Timrå också...
Ge er nu för fan, det är inte meningen att vi ska ha pengar. Vi ska fixa det här ändå och det ska INTE vara vackert. Det ska vara smutsigt, det ska vara fult och det ska lukta riktigt jävla illa.
3 pinnar mot maffian i Karlstad på Torsdag. Inget snack.
www.youtube.com/watch?v=Y1Pn8iOpyxcOlle: Haha. Jag brukar nynna på Latin Kings dänga när jag tänker Timråekonomi.
Till alla shonnar som inte har en spänn, jobba hårt min vän för cashen kommer sen. Full gas i varje fas, cashen den tas.
http://www.youtube.com/watch?v=FuRAPHCEkJMBertilEnstöring:
Glöm inte Långbers som sponsrade Prestberg med massa millar första säsongen, Karln fick 250 000 i månaden gratis villa vid Siljan Strand, fri hyrbil m.m...
Man spyr på hur föreningen är skött de 5 - 6 senaste åren , jag mår illa.
Olle:
HAHA jag vet men jag är så jävla lack så du anar inte..
Jag skäms över hur dessa jävla klåpare skött Leksand. Var glad att ni har pengar och förvalta dom väl..
Olle:
Nordgren är väl inte gratis? men visst låna oss lite så vi kan betala Timanders pungskydd..
Redigerad kommentar
Likviditeten har varit ett gissel i föreningen under många år. Nu kan man jobba på utan att känna flåset i nacken från kron-Kalle.
Ambroo: Att Nordström ser mest NHL-hockey i Sverige må vara sant men det argumentet faller ju helt och hållet pladask när faktum är att han har frågat en annan journalist om Franson. Det tyder onekligen på att han själv inte har särskilt bra koll på snubben.