Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Var det länge sedan du bodde där? För så fungerar det nu i alla fall.
Så här står det på NHL:s hemsida:
Check the zip code from which you will watch the games online first. By checking your zip code you will learn what teams are unavailable to watch in your local viewing area.
Då har jag lärt mig något nytt.
Nä då tror jag mer på att locka folk till arenorna med andra metoder.
Idag krävs tyvärr mer än bara bra hockey för många.
Det måste vara underhållning i paus et.c.
Mat och snacks ska serveras på läktarna. Allt ska vara enkelt.
Det måste bli ännu enklare att ta sig till srenan för den stora massan.
Med bil är det ett skämt idag. Buss går väl hyfsat.
Går inte det kan man ju alltid testa med grisfösare
Med bitterheten och tröttheten flåsandes i nacken vill jag bara ställa en fråga till vad gäller ekonomin, sedan lägger jag det åt sidan: H U R kunde den gamla styrelsen tillåtas hålla på som de gjorde? Varför protesterade ingen enda i styrelsen? Blev de förda bakom ljuset eller besatt styrelsen inte kunskapen när det gäller att driva företag/förening?
Jag blir så illa till mods när jag inser hur illa skött Timrå IK varit i massor av år och att ingen enda förstått varthän det barkade.
En mycket välskött förening i början på 2000 med gott renommé, en fostrad världstjärna, stora namn som ville komma till oss.
Vad är kvar? En förening i spillror, en förening som antagligen får kämpa för överlevnad i SA, en förening som känns väldigt identitetslös.
Det kan liksom bara bli bättre nu. Det är nog det som får näsan att nosa över vattenytan.
"Kommunens ledningskontor har nu yttrat sig gällande överklagan och anser att beslutet skett i laga ordning och därför ska överklagan lämnas utan bifall"
Då ska det väl inte bli något problem i förvaltningsrätten. Eller?
timrasuppi08: Säg åt honom att göra något han är bra på istället.
Kratta golfbanan eller något sånt
Redigerad kommentar
250kg kärlek: Oj, aldrig sett ett så politiskt brev från någon som representerar en politiskt obunden medlemsförening någonsin.
1, Jag hoppas naturligtvis att TIK överlever och jag sörjer ert frånfall från ES väldigt mycket. Inte bara för derbyn utan även för att ni här inne är stundtals riktigt underhållande och ett pain in the ass.
2. Är man beroende av en annan organisation, som TIK i detta fall är av kommunen. Då måste man respektera den organisationens vilkor, i detta fall demokrati. Det finns lagar som styr kommunens vilkor, lagar som jag och ni ska vara väldigt tacksam för, då det ger oss en möjlighet som många andra länder saknar. Men naturligtvis finns det baksidor, byråkrati.
För mig är det lite som att klaga på domaren att den inte gör undantag för TIK eller MODO eftersom att den om den följer reglerna missgynnar mitt lag som är så viktigt för mig.
Jag köper inte ett sånt där brev av en föreningsledare som i undertexten gör partipolitik av sin egen sak. Demokratin skall respekteras, men jag hoppas den går er väg och det inom er tidsram!
För övrigt är jag ingen alliansröstare om nu någon fick den uppfattningen av detta meddelande.
Nej, detta var högst onödigt.Och vi som inte kör den strikt Orwellska 'förra ledningen - allt jättedåligt, nya ledningen - allt jättebra' fick en droppe eller två på kvarnen. Det finns skönhetsfläckar även i det nya styret.
Fick detta av Tony Andersson som ett mail i natt efter att jag bett honom förklara hur han resonerar.
Köp av hallen för 35 mkr gör att Timrå IK kan lösa skulderna till sina dryga 160 fordringsägare enligt den förteckning som är inlämnad till Tingsrätten.
Detta skulle göra att Timrå IK skulle ha ca 13 mkr var i kassan.
Svenska handelsbanken vill inte ställa upp på att kommunen köper tillbaka hallen då man påstår att deras lån inte har någon säkerhet då, Idag har Svenska Handelsbanken med sina dryga 20 mkr i lån till Timrå IK inte heller någon bra säkerhet, Vårt förslag bygger på att banken ligger kvar, i annat fall är det ju Svenksa Handelsbanken som sätter Timrå IK i konkurs inte vi.
Rekonstuktionen bygger på att Svenska Handelsbanken ska låna ut ännu mer pengar till Timrå IK ca 17 mkr till de redan 20 mkr. Men man är inte beredd att göra detta om inte kommunen också skriver ett 10-årigt driftsavtal på minst 4.5 mkr/år. Blir avtalet kortare eller beloppet mindre vägrar banken ställa ut nya lån och det sätter Svenska Handelsbanken Timrå Ik i konkurs även i detta fall. De vill alltså att kommenuns skattebetalare både ska vara garant och även betalare för det lån man ger till Timrå IK.
TikAlltid: Jag tror också att rekonstruktören har på fötterna när det gäller Timrås bästa. I övrigt är den här härvan så invecklad och snårig att jag inte förstår ens hälften av alla turer med lån hit, säkerhet dit, osv. Men rekonstruktion känns najs.
Dock: jag tycker ändå inte att klubbens företrädare (Nolander) ska ut och agitera på hemsidan om frågor som rör demokrati och partipolitik. Moteratpolitikern må vara helt dum i huvudet och önska Timrå ner i division 4, men så länge han han agerar utifrån sin politiska uppfattning med de demokratiska medel han har till förfogande är det bara att gilla läget.
Timrå IK har satt sig i sitsen att man är beroende av kommunens stöd för att överleva. Detta faktum innebär inte att kommunen är skyldiga att hjälpa föreningen. Däremot gör man självklart det om man anser att alternativet - Timrås utplånande från hockeykartan - blir en värre konsekvens än en räddningsaktion.
Aber: Olika partier/politiker kan faktiskt tycka olika i denna fråga. Dessa politiker och den makt dom besitter i form av mandat och inflytande är ett resultat av kommuninvånarnas röster i valet 2010. Så, i förlängningen avgörs denna fråga - i a f från kommunens sida - av kommuninvånarna själva. Och det är väl svårt att ha några principiella invändningar mot.
Det är så tråkigt förutsägbart att Spud och Bragd-Birger ska vara överens om allt.
6st gröna inlägg på rad samma dag, HS levererar!
Edit: 6st olika nick dessutom!
Redigerad kommentar
Hoppas det oxå blir militärgrönt så sidan ser ut som en gräsmatta
Vilken fin dag vi fått här i Timråboken, vi kan väl fortsätta såhär till säsongsstart?
Redigerad kommentar
Kongo: Nej alltså överklagan är inte över utan de som överklagade ville att det tidigare beslutet om ok till rekonstruktion inte skulle gälla fram till att förvaltningsrätten hanterar och kommer fram till beslut angående överklagan.
Man har sagt nej, beslutet om ok till rekonstruktion gäller. Fullmäktige kan fortfarande komma till slutsatsen att överklagan är giltig och förstöra hela grejen.
Rent teoretiskt dvs.
Edit: så har jag iaf tolkat det hela. Frågan är vad detta egentligen betyder. Det känns som en fingervisning om att saker och ting kommer gå Timrå IKs väg vad gäller överklagan men man är ju fortfarande orolig.
Redigerad kommentar