Växjö Lakers - Timrå IK 2012-09-20
Själv är jag av "glöm o förträng" individerna. Kommer inte ihåg nåt av nåt.
Me too. Ett sedemera konkursande lagbygge med Anders Wikberg och Lars Molin i spetsen. Molin landade på 65 poäng och Ringvägensonen på 70 poäng under grundserien den säsongen. Tur det bar av hemåt för honom sen.
Redigerad kommentar
Tog Timrå poäng i tre raka matcher någon gång förra säsongen?
MoDos målvakter har verkligen haft en tuff inledning på serien...känns lite som vi i TIK-lägret kände det i fjol när det gäller försvarspel och målvakter.
Oscar Alsenfelt har endast 78,43% i räddningsprocent. Ajajaj, inte bra på en tänkt förstemålvakt...
Nu ska man väl vara ärlig och säga att MoDos försvarspel har mycket i övrigt att önska, så man kan inte lasta målvakterna för allt. Det intressanta är att MoDo-fansen här på HockeySnack var så himla dryga under försäsongen om hur fantastisk deras försvar var med otroligt bra inköpta backar... Nu efter tre omgångar så har laget släppt in 15 mål (att jämföras med Timrås 5 insläppta). Men det är klart de satsade ju på Torpen...
Statistik - Hockeyligan.se
Wayne Gresky: Håller med om att backtruppen på papperet ser bra ut, men det har verkligen inte fungerat särskilt bra. I matchen mot Tirmå tycker jag att backarna såg alldeles för sega ut och hamnade ofta i trubbel när Timrå forceckade högt.
Sen kan man ju inte annat än tycka att det är liiiite komiskt att det saknas två centrar (självklart Ritola och Påhlsson) när vi i Timrå fått skit hela försäsongen för att vi inte har någon center av kvalitet. Bevisligen kan man ändå få till ett bra och svårpasserat försvar trots saknad av namnkunniga centrar. Men då krävs det nog en tränare som är jäkligt skicklig i att sätta ett spelsystem. Och här tycker jag att Montén så här långt gjort det grymt bra. Visst spelar Timrå en riktig tråkhockey denna säsong, men det kommer att ge dem många poäng. Och i slutändan är det just poängen som avgör om man spelar kvar i ES eller inte...
Ska jag dessutom vara ärlig så har i alla fall jag ett frågetecken på Ulf Samuelssons kvalitet som tränare. Han har mycket att bevisa, och kommer att få möjlighet till det nu, när det inte sett helt bra ut hitills.
När det gäller MoDos säsong, tror jag dock att de kommer att få igång maskineriet och komma börja klättra. Inte minst när Ritola och Påhlsson är tillbaka! För i grunden har man ett intressant lag.
Skönt att se alla täckta skott i försvarspelet iaf!
Jag hoppas att det bara var en dipp lite utav en skitmatch o att man kan komma ut starkare mot hv hemma.
Växjös lag på papperet är rätt farligt men jag tycker nog att dom verkar lite som thomas johansson... Har dom verkligen råd med detta på sikt?
Bellis var bra igår med det var skönt att se! Det spel han hade igår ger jocke något att kämpa mot!
Men asså en regin o en ev z o kanske en strålis i detta lag o det blir åka av!
Jag tycker starten är fantastiskt bra. Det jag är missnöjd över är att det inte blev full pott i premiären. Den pinnen tog vi iofs igen igår......
Det gäller att spela efter resurserna. Ett sånt här lagbygge tar tid. En nystart i en förening och ett nytt spelsystem är inte barra barra.
Det blir kniven mot strupen match efter match, säsongen ut. Tänker Hockeyligan om och godkänner NHL-spelare så......så kommer vi förmodligen plocka in bra med poäng. Om vi nu kan få hit några. Syftar på de namn som det pratats om.
Tack för ordet.