Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Gå vidare..

« · 283316 · » Till forumet

Gå vidare..
Nu har man börjat att smälta förlusten mot Kanada i finalen.
Men det var grymt att vi förlorade på ett sådant sett som vi gjorde..när vi faktiskt var bättre än Kanadickerna..
men nu är det inget mer att diskutera..jag har redan dragit de små marginalerna i huvudet flera gånger... som tex: vad skulle ha hänt om Sudden satt sitt friläge i slutet av tredje perioden??Om någon hade åkt efter Carter och tacklat honom??Om Tellan hade hunnit med och förflytta sig??
Kanske hade vi vunnit...ja, det hade vi!

Men nu är det bara att gå vidare. Jag ser verkligen fram emot World Cup. Då ska vi även få revansch på kanadickerna.
Hoppas verkligen att man får se Foppa och Sudden spela ihop igen, men det lär vell få göra.
Däremot vill jag inte ha Lidström i landslaget...han har nästan aldrig ställt upp innan så han behöver inte göra det nu heller, spelar ingen roll hur bra han är...han är ingen lagspelare utan en diva..och en sådan kan vi klara oss utan
Kommentera

Sv: Gå vidare..
Frölunda85: Vi kommer att ta World Cup om bara Hardy slutar att vara coach. Han kan inte ta med sig Big Ice till Kanada. fattar han inte det så är han ganska bakom.

Alla proffsen kommer att visa vilka det är som är bäst. dvs Sverige.

Forza Sverige.
Kommentera

Frölunda85: man kan ju spekullera hur man skulle gjoty och inte gjort..men nu är det som det är och sverige gjorde en mycket godkänd turnering...
Kommentera

Frölunda85: Du tror inte att det kan bero på att han spelar i Detroit som är ett bra lag som har för vana att gå långt i stanley cup?
Även om han tackade nej till turneringen som var nu så är han enligt mig självskriven i World Cup, där har turneringen som verkligen kan kallas för VM, tillsammans med OS.
Kommentera

danoj: men nu gjorde dem ju inte de.....tycker oxå att han är en aning nochalant....han kommer ju bara på dem riktigt stora turneringar..
Kommentera

ribba9: Och vad tror du det beror på, att VM naturligtvis inte lockar lika mycket som WC eller OS, sen om spelarna skulle gå ut och säga det i media så skulle det ju bli hysteri, därav dessa "undanflykter".
Världens bästa back ska självklart vara med i världens bästa turnering.
Kommentera

danoj: Håller verkligen med. Där är alla de bästa med. Det är ett riktigt VM. Inga halvfigurer där inte.
Kommentera

danoj: ja men varför kom då foppa o sudden??
Kommentera

ribba9: Antagligen för att dom kände sig mer motiverade.
Kommentera

danoj:
Foppa kom med stor anldning av att TV3 är med och betalar såna grymma pengar för det. Så mycket av snacket "klart man ställer upp i VM", är liiiite falskt;)
Kommentera

ribba9: Kan vara för att dom har landslagskänsla. och som danoj sa. mer motiverade för att deras säsong tog slut alldelels för fort för dom. Fast i så fall skulle Lidas och resten vara motiverade till det också. jag tror mer på att VM är inte så stor grej mera helt enkelt.
Kommentera

liepins: Hehe, ja inte är jag överraskad, kommer ihåg för några år sen när TV3 flög över Sudden i ett privatplan :)
Kommentera

danoj: Nej, vi klarar oss utan honom. Vi har andra bra backar som Öhlund och Sundström
Kommentera

Frölunda85: Plus att vi har Kim Johsson som har gjort det bra därborta.
Kommentera

Frölunda85: Aja, han kommer att komma med vare sig du vill eller inte, och tur är det.
Kommentera

liepins: Men Foppa har så mycket pengar redan, så jag tror knappast att det här handlar om pengar. Det handlar om att ställa upp för sitt land och det har Foppa och Sudden alltid gjort. därför är de mycket mer omtyckta än Lidström
Kommentera

Frölunda85: När blev Sundström back. det har helt gått förbi mig. :)
Kommentera

Peter72: Ja, han e också bra. Dessutom har det ju varit snack om Lidström ska få vara med eller inte..han har svikit för många gånger...och Hardy borde bli hårdare där
Kommentera

Peter72: det är han inte..he he
Kommentera

Frölunda85: Han borde bli lite tuffare. det får vara nån ordning på torpet. Dom skall visa vilka som verkligen vill vara med. Inga undanflykter.
Kommentera

Frölunda85: Vad menar du att han har svikit för många ggr, läste du kanske inte vad jag skrev längre ner?
Blir svårt för lidström att kombinera både stanley cup spel och VM spel eftersom det går samtidigt, även om han tackade nej denna gången, tror du på allvar att Sverige är och har varit det enda land som har haft NHL proffs oms har tackat nej till VM?
Vakna...
Kommentera

danoj: Jo, det e klart jag vet att det är svårt för honom att vara med när han spelar i ett så bra lag, men det handlar om de gångerna då han faktiskt varit ledig och svikit och det är allt för många gånger ändå tycker jag.
Han verkar helt enkelt inte bry sig så mycket...men det e klart...han får ju inte pengar ifall han ställer upp i landslaget..så varför skulle han då ställa upp??
Kommentera

danoj: en som tackar nej till VM och inte är skadad, som kenny jönsson ungefär.. han är en svikare. han har svikit sitt land och ska inte få vara med........
Kommentera

HasseT: Nej du säger det, skulle vara intressant med en enkät ang lidströms medverkan i World Cup eller inte, lovar att den ena sidan vinner med en ganska så förkrossande majoritet, och jag snackar inte om "han ska inte vara med" sidan.
Det är ju nästa höst som det riktiga Världsmästerskapet spelas, ifall det undgått dig, det är då vi ska vinna.
Kommentera

HasseT: I alla fall inte så många gånger som Lidström har tackat nej. Jag skulle vilja veta hur många gånger han har spelat i Tre kronor??!!En gång kanske...
Kommentera

Frölunda85: Han kanske inte är en inbiten landslags spelare,det kan jag hålla med om.Men han har nog ändå tillräckligt med meriter för att känna sig nöjd.
Kommentera

jalla: Alltså..det är inget fel på hans karriär i övrigt, självklart är han en bra spelare. Men jag tycker inte han bör få fler chanser i Tre Kronor, dom har han sumpat nu. Det är vell inte för inte som han aldrig kommer att bli riktigt folkkär hos svenska folket
Kommentera

Frölunda85: Det är klart vi ska låta honom spela i landslaget den dag han känner sig sugen.han är ju trots allt en suverän hockey spelare.
Kommentera

jalla: Fast vi har ju fler bra backar
Kommentera

Frölunda85: Stämmer men det är ju aldrig fel med NHL förstärkning
Kommentera

Frölunda85: Lidströms officiella lanslagsturneringar: VM 91, Canada Cup 91, VM 94, World Cup 96, OS 98 och 02.

91-94 var han avstängd från landslagsspel pga av en överenskommslese som fanns i Sverige då 17-åringar fick skriva på ett papper att de inte skulle lämna för NHL-spel innan 23-års ålder. Bröt de mot detta så blev de avstängda från landslaget. Micke Renberg var en annan som drabbades av detta. 1994 revs dock detta för alla inblandade spelare.

95-02 så har Detriot nåt längre än första omgången vilket gjort att han tackat nej till att hoppa in 1-2 matcher i VM eller inte haft möjlighet alls.

Däremot kan man ju ifrågasätta hur bra han varit då han varit med. I de senaste OS-turneringarna har han kommit som Världens bästa back men inte riktigt kunnat levt upp till det. VM 91 var han dock grymt bra och slog igenom och blev därmed proffs ochSverige blev världsmästare dessutom.
Kommentera

Jimmy: Även Sudden hade väl strul med det ett tag med Djurgården. han var inte välkommen tillbaka. men under strjken i NHL så var han väldigt välkommen. så fort kan vindarna vända.
Kommentera

Hur många Vm- guld har sverige?
Kommentera

frölundaindian: 7 stycken
-53, -57, -62, -87, -91, -92 och -98
Kommentera

Jimmy: Har han varit med så många gånger...det trodde jag inte. Men han ställer ju inte upp nu längre.
Kommentera

Frölunda85: Nu längre? Har han sagt nej för alltid? Han är nog med i World Cup ska du se och kanske även OS 2006 även han blir 36år det året.
Kommentera

Jimmy: Det jag menar är att han har sagt nej så många gånger att han inte borde få vara med. Men Hardy kommer nog att vika ner sig där och låta honom vara med ändå
Kommentera

Frölunda85: Har en känsla av att du nog blir den enda som sörjer ifall det sker.
Kommentera

canada bäst, helt klart ! var ju enda lag utan förlust. trots sveriges alla stjärnor räcker vi inte till.backarna för svaga,förmodl sista vm:et för sundin,renberg,hardy,salo o kanske ngn fler.
Kommentera

arnetiberg: Men lägg ner. Stjärnorna levde verkligen upp till sina förvänttningar och mer. Dessutom e jag säker på att Sudden, Foppa osv kommer att hålla på minst 4 år till.

Sverige är bäst.
Kommentera

danoj: Nej, inte direkt. Kan han spela riktigt bra och verkligen vill vara med, så antar jag att han måste vara det, för vi har inte så många bra backar. Men det jag stör mig på är som sagt hans inställning
Kommentera

Frölunda85: Peter Forsberg och Mats Sundin har också tackat nej till VM under sina karriärer.
Kommentera

Jimmy: Har Sundin tackat nej till VM någon gång? Det var som fan, jag tycker att han alltid ställt upp men men...egentligen bryr jag mig inte om det här snacket men jag var tvungen att skriva det här :)

HYVÄ SUOMI!
Kommentera

DIForever: Mats Sundin tackade nej till att spela hela VM 1997. Tydligen så var Golf i Florida mer lockande då. Brist på motivation var officiell orsak.

Peter Forsberg sa nej till VM 94 då han hade haft en lång säsong med OS-Guld och SM-final med MoDo. Officiell orsak till hans nej minns jag ej.

Nicklas Lidström har tackat nej till ett helt VM en gång och det var nu iår det. Men enligt Frölunda85 så säger han ju nej "hela tiden".
Kommentera

Jimmy: Tycker dock att alla som tackar nej borde se över sin inställning. Hade deras lag gått vidare så hade det funnits tillräckligt med både motivation och kraft att fortsätta. deta gäller NHL som elitserien. Förstår inte detta resonemanget direkt. förstår alla som säger att familjen är ett skäl. Ligger man i träning och spel 10 månader om året så är kanske familjen i första rummet när man är ledig.
Kommentera

Peter72: Det är inte inställningen man ska se över hos spelarna, utan det är utformningen av dagens VM turnering, lockar turneringen kommer spelarna, annars inte, så enkelt är det.
Kommentera

danoj: Tror att det är lite av båda. Är VMet dåligt utformat så är det sämre med inställningen.
Kommentera

danoj: Men eftersom både Foppa och Sudden kom, visar ju det att det fortfarande lockar.

Dessutom måste jag säga att det är väldigt trist nu när hockeysäsongen är över, fins inget kul att se på. Det är bara att se fram emotl World Cup
Kommentera

Frölunda85:
Fel fel fel!

Det är ju elitserien vi alla se fram emot;)
Kommentera

Jimmy: Men det är inte lika många gånger. Att Mats Sundin kom iår visar vilken otrolig inställning han har. Efter att ha suttit i tandläkarstolen så länge och ändå komma bevisar ju ganska mycket. Tror inte att många hade kommit om de varit i samma sits som Sudden. Dessutom e ju Foppa och Sudden frontfigurerna i Tre Kronor
Kommentera

« · 283316 · »