Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Frisco:
Ja visst, men det betyder ju inte att man kan stava namn hursomhelst, utan mer att det ska vara lätt att hitta folk trots att man inte vet vilken variant på stavningen de valt.
here we go again, mattias - 74:
Namnet Blomkvist kan stavas på måååånga olika sätt:
Blomkvist, Blomqvist, Blomquist, Blohmkvist, Blom von Qvist - osv i en aldrig sinande malström av omkastningar och utbyten av bokstäver - det har du helt rätt i.
Men frågan gällde nu en s.p.e.c.i.f.i.k person. Och då är det i första hand han själv som bestämmer hur hans namn stavas - i andra hand skatteverket. Inte hur mattias -74 stavar hans namn.
Har du kollat upp om nu verkligen denne före detta elitskidåkare stavar sitt namn som du föreslagit? Om han inte gör det, då har du fel.
Vad sägs om denna då.
Fråga:
Bisittare vid skidåkningssändningar på SVT. Vad heter han? (För och efternamn)
Svar:
Anders Blomqvist
Jag svarade Anders Blomkvist och fick fel. har felanmält.
Grattis!!
Men vi tar er när vi får hemmaplan ;-)
Wayne Gresky:
Och där, med nummer 87 på ryggen avgör Björn 87bth01 i förlängningen med en osannolik prestation från egen zon, där han drar hela MoDo Hyndasmiskers, spelare för spelare, för att slutligen lägga in pucken i öppet mål.
En helt rättvis seger till MoraLeksand United.
F ö har gurun rätt, jag har bett om att bli bortplockad från cupen. Känner mig inte riktigt "behörig" där. Ska snart träda ur raketen också....men geo-ligan tar jag en säsong till i. Måste testa lite div 1-känsla bara. :)
/T
Jag tror du får stora darren och missar lagmatchen !
Heja Mora / Leksand United...
Kan man komma högre än the highest level?
;-)
Jag litar till 100% på Wayne Gresky, han kommer att avgöra detta till vår fördel!!
Väl?!? *biter nervöst på naglarna*
Jag kunde kyrkogårdsfrågan, dom andra hade jag inte en aning om.
hade dom frågat vad äventyrsbadet i Uppsala hette så hade det inte räckt till seger iaf :-)
Vad heter äventyrsbadet i Boden?
Pontusbadet
Storsjöbadet
Bodenpoolen
Eriksdalsbadet
Nordpoolen
----------------------------------
Vad heter kyrkogården, söder om Stockholms city, som sedan 1994 finns upptagen på Unescos Världsarvslista?
Stora mossen
Norra Kyrkogården
Hemligheten
Liljeparken
Skogskyrkogården
Byggnaden på bilden heter Torre Mayor, men vad heter staden på sitt originalspråk?
Madrid
Ciudad de Guatemala
Ciudad de Panama
Ciudad de México
Buenos Aires
Srila Prabhupada (A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada) representerar:
Familjen (Guds barn)
Hare Krishna
Aum Shinrikyo
Familjefederationen för Världsfred och Enighet (Enighetskyrkan)
Oshorörelsen
Han/hon upptäckte Island och blev landets första nybyggare när han/hon slog sig ned där Reykjavik ligger idag. Han/hon gjorde detta år 874. Vad heter han/hon?
Bjarne Herjolfsson
Gudrid Thorbjörnsdotter
Gissur Thorvaldsson
Ingolf Arnarson
Efter att ha gjort frågorna så undrar jag om du är överdrivet bra eller om du gissade på 4 frågor.
Jag kunde 1 retsen hade jag inte en susning om. Grattis modojävel :)
Hör att jag måste kränga på mig junioren Mattias tröja i tredje. Är en fena på Peruanska bergarter. :oP
Jag är lite som Leksand när det kommer till allvaret. DVS sämst när det gäller !
Skall jag sätta matchbollen senare ikväll då ?
Härligt!!
Själv kände jag mig som Hasse Jonsson igår, hur många tacklingar missade han då egentligen?
Undrar bara vem av de tre som är kvar som drar på sig en 10:a för snack med [email protected] ?
Gidde:
Den där landskapsfisken kunde jag inte heller innan. Men jag hade fem val på svenska havsfiskar, där jag med enkel slutledningsförmåga kunde plocka bort en efter en, tills bara GAIS-fisken var kvar... :0)
Jag kunde de två sista, chansade fel på de tre första.
Anser inte direkt att någon av dom är allmänt kunnande :)
Gidde:
Vilka var nördfrågor?
* hur många invånare har Åstorps kommun 2004?
* Vad heter Bohusläns landskapsfisk?
* Tom Hanks har en son som också är skådespelare. Vad heter han?
* Kvibergs kyrkogård är med sina 130 hektar en av norra Europas största kyrkogårdar. Var ligger kyrkogården?
* Svensk stad? Ledtrådar: Kent, Tomas Gustafsson, Frida och Yvonne Ryding.
Tom Hanks chansade jag på, får jag medge.
I början på andra perioden gör Dala-laget 1-0. Det är Metal Guru som frispelad av Ali Sandali sätter pucken retfullt mellan benen på MoDo-s målvakt.
Grattis, där vann du er första match!
Men lite tufft att ha alla rätt på vår match, där minst två av frågorna var riktiga "inlärnings-nörd-frågor" :)
Men jag är inte bitter! ;-)
Frisco:
Ja, det är seriefinal - just nu är ni etta och vi tvåa.
Nästa som spelar en match kommer antingen förlora eller vinna sin match. Eller för all det kryssa.
Frizskco:
På nåt sätt hoppas jag att du och Mäthiäz-81 kommer få rätt till slut.