Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Jugge: Hoppas att han inte sträckte ryggen när han plockade Välimäki utan når översta hyllan även fortsättningsvis!
Sv: A proposito de nada
Huge: Har inget i mot att få käften igen täppt när det gäller goda nyheter.
På pappret en kanon värvning.
Vem som kommer att vara bäst av backvärvningarna i SHL får vi se.
LC är inte direkt första bästa om man säger så.
På pappret en kanon värvning.
Vem som kommer att vara bäst av backvärvningarna i SHL får vi se.
LC är inte direkt första bästa om man säger så.
Sv: A proposito de nada
Snyggt jobbat av Alcén med Välimäki, det får man tillstå. Det blir liksom inte bättre än så på SHL nivå utan anknytning till klubben sen tidigare. Nu ska bara Alcén hitta 2 forwards för topp6 också varav en ska vara vår nya 1:a center. No pressure Alcén
+ 1
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ja man kanske inte ska vara negativ när vi har landat ett nyförvärv som känns väldigt spännande.. men med de sagt så behövs det mycket mer om det ska bli en rolig säsong..
Sv: A proposito de nada
parks: Vi var väl näst efter Skellefteå bäst i SHL efter nyår. Misstänker att det spelat in.
Sv: A proposito de nada
parks: Nån skrev att vårt boxplay kan omöjligt vara lika dåligt igen medan våra gubbar fortfarande håller hög klass.. Sanny trodde plats 7 Martin Karlsson plats 2.. Blir tufft sluta före rögle el saik är jag rätt säker på
Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Där ser man, undrar vad man grundar sig det på.. vi har ju knappast bättre lag nu än när vi var chanslösa i en kvartsfinal för inte så länge sedan....
Sv: A proposito de nada
parks: Aftonbladets sk expertpanel hade tidigare idag oss att sluta som plats 2 till 7 med 6 som vanligaste. Nån hade 5 också. De va innan denna värvning såklart så varför inte hoppas på ett guld?
+ 1
Sv: A proposito de nada
Mäktig värvning! Välkommen till Sveriges finaste hockeyklubb, suomenpojkka! Hatten av till Alcén!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Välkommen Juuso Välimäki! Men man blir fundersam när han säger truppen vi har är otrolig och jag ser verkligen fram emot att påbörja resan mot att ta ett SM-guld med Brynäs IF....
+ 1
Sv: A proposito de nada
KulaShaker:
Grattis till en fantastisk värvning på förhand, nu hoppas jag för eran skull att inte Carolina kallar tillbaks honom under kommande säsong.
Bra jobbat av Alcen
Grattis till en fantastisk värvning på förhand, nu hoppas jag för eran skull att inte Carolina kallar tillbaks honom under kommande säsong.
Bra jobbat av Alcen
+ 5
Sv: A proposito de nada
Erat: Vad skönt att Alcen snöar in på en spelare och väntar, istf att hugga på första bästa i mitten på maj bara för att lugna alla kinkiga och otåliga fans...
+ 7
Sv: A proposito de nada
slöhög322: Välimäki är så klart den allra högsta hyllan man kan få till SHL utan att spelaren har någon anknytning till klubben sedan tidigare. Är man bättre blir man kvar där borta.
+ 6
Sv: A proposito de nada
Jugge: allt kan ju gå åt helvete men mycket mer uppsida kan man väl inte hitta hos en värvning?
+ 4
Sv: A proposito de nada
ME88x: Efter LC
Vem som haft störst framgång på andra sidan pölen mellan Välimäki och LC är inte ens en match.
Men vem som blir mest framgångsrik i SHL nu kan vi väl återkomma till fram mot årsskiftet? LC kommer inte att ha spelat i SHL på 9 år när säsongen drar igång och Välimäki har aldrig gjort det.
Ska bli oerhört spännande att se Välimäki i världens finaste tröja. Det spelsinnet, skottet samt 190cm/100kg snackar man inte bort.
Vem som haft störst framgång på andra sidan pölen mellan Välimäki och LC är inte ens en match.
Men vem som blir mest framgångsrik i SHL nu kan vi väl återkomma till fram mot årsskiftet? LC kommer inte att ha spelat i SHL på 9 år när säsongen drar igång och Välimäki har aldrig gjort det.
Ska bli oerhört spännande att se Välimäki i världens finaste tröja. Det spelsinnet, skottet samt 190cm/100kg snackar man inte bort.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Erat: Brynäs: Han står noterad för 72 poäng (11+61) på 272 NHL-matcher. I AHL har det blivit 55 poäng (13+42) på 83 matcher. Säsongen 2024/25 blev han uttagen till den finska 4 Nations-truppen.
Samt 14 poäng på 21 matcher i senaste AHL-slutspelet.
OBS han är back.
Högre hylla monumentale än LC.
Samt 14 poäng på 21 matcher i senaste AHL-slutspelet.
OBS han är back.
Högre hylla monumentale än LC.
+ 13
Sv: A proposito de nada
Erat: Kanske, men inte en bättre värvning. Hade verkligen varit bättre med LC med lokal anknytning, språket, känner stora delar av laget samt att vi inte har speciellt bra historik med finnar i laget i modern tid.
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ganska förlösande att det blev officiellt klart får man ändå lov att säga.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Erat: 100% sillyns bästa back. Högst troligt SHL:s bästa offensiva back.
+ 14
Sv: A proposito de nada
Oj . En pusselbit på plats . Vi får hoppas han är sååå bra som vissa säger . Och inte går sönder igen.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Nu kan alla suga på en lös karamell och sitt ner i båten. Sillyns bästa back.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Nufcbifcaps: Johan Brummer var väl lovande ett kort tag. Kommer ihåg att en gubbe bakom mig halva matchen tjatade med sin kompis om att tränaren skulle spela honom. Brynäs hamnade i underläge. Junioren Brummer kom in.
Gubben sa att nu ska ni se på fart. Blev lite fart. Ett litet tag. Sedan har jag inga fler minnen av honom. Tror dock han var skaplig i VIK senare.
Gubben sa att nu ska ni se på fart. Blev lite fart. Ett litet tag. Sedan har jag inga fler minnen av honom. Tror dock han var skaplig i VIK senare.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Nä, ibland behöver Alcen inte göra så mkt för att han ska lyckas värva nån han vill ha.
Perfekt, då kan han lägga lite mer tid på spelare som ev står högre upp på värvningslistan.
Perfekt, då kan han lägga lite mer tid på spelare som ev står högre upp på värvningslistan.
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Du vet inte ett skit om hur Alcen jobbar, vilka han ev väntar besked från, vilka som ev redan är klara osv osv.
Mao: du bara jagar upp dig själv och målar upp ett killgissarscenario som inte är baserad på nån som helst fakta.
Med vänlig hälsning
Din egen språkprofessor
Mao: du bara jagar upp dig själv och målar upp ett killgissarscenario som inte är baserad på nån som helst fakta.
Med vänlig hälsning
Din egen språkprofessor
+ 3
Sv: A proposito de nada
ME88x: Till Alcens försvar vill jag dock tillägga:
det är snabbt och enkelt att värva dåliga spelare som inte har en chans på NHL och som få andra SHL-lag vill ha.
Eftertraktade riktigt bra spelare däremot är knepigare och kan ta tid - om dom först vill se om dom kan få erbjudanden från NHL.
Så det är bara att välja vilken hylla man vill att Alcen ska sikta på.
Notera:
hemvändare följer oftast inte denna mall
även sena värvningar kan bli fel /Delia t ex
sena värvningar kan bli bra /Trivigno, De Haan, Rafferty, Bellows, DIFs fjolårsvärvningar t ex
det är snabbt och enkelt att värva dåliga spelare som inte har en chans på NHL och som få andra SHL-lag vill ha.
Eftertraktade riktigt bra spelare däremot är knepigare och kan ta tid - om dom först vill se om dom kan få erbjudanden från NHL.
Så det är bara att välja vilken hylla man vill att Alcen ska sikta på.
Notera:
hemvändare följer oftast inte denna mall
även sena värvningar kan bli fel /Delia t ex
sena värvningar kan bli bra /Trivigno, De Haan, Rafferty, Bellows, DIFs fjolårsvärvningar t ex
+ 4
Sv: A proposito de nada
Sportnisse:
Det slutar nog med att Alcen hör av sig till Daniel Casselståhl, Kösa Karjalainen och Walle Wahlberg så dammar dom 3 av en sista vända.
Det slutar nog med att Alcen hör av sig till Daniel Casselståhl, Kösa Karjalainen och Walle Wahlberg så dammar dom 3 av en sista vända.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Makita: Frågan är varför ens ha en sportchef!
De här förvärven som så långt presenterats krävs det ingen större prestation eller arbetsinsats för att presentera.
De här förvärven som så långt presenterats krävs det ingen större prestation eller arbetsinsats för att presentera.
+ 3
