1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779044 inlägg · 7967 ämnen
3038647 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Då skulle jag vara rätt nöjd :)

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Är du salongs?? 1-2 backar till?? Hahaha

Sv: A proposito de nada
IronKrook: En Lind är ju alltid magisk i Brynäs dressen.

Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Hade varit fint att få in Boken sent i augusti. Så som Soda blev en bonus värvning.
Tänk om Alcen landar dessa innan första shl matchen, Boqvist, Järnkrok, Nylander.

Sv: A proposito de nada
Jugge: Lite lustigt att allt fler silly saker läcker. För nån säsong sedan läckte ju i stort sett ingenting. Nu har väl media snappat upp massa innan det blivit officiellt.

Sv: A proposito de nada
Fint av Alcén att värva en - vad vi tror på förhand - bra back!
Nu behövs bara 1-2 backar till och 3 toppforwards så kan det nog bli en rätt bra säsong, 26/27.

Sv: A proposito de nada
KaptenB : Salmela var ju king!

Sv: A proposito de nada
Erat: Bra Alcen! Jag suger på en lös snus istället. Bra mycket godare ;)

Sv: A proposito de nada
Huge: Stor underhållning att ta del av dysterkvistarnas resonemang under dagen fram tills dess att Välimäki presenterades. Det är SÅ svårt att tugga i sig att Alcen rott hem en spelare från högsta hyllan.

Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Hade inte Alcen semester tills september?

Sv: A proposito de nada
Det vore najs att få in Calle IronKrook och Kole Lind till vår toppkedja. KoleCalle skulle bli ett fint radarpar, där Calle balanserar Linds offensiva rusher och tuffa spelstil. Dessutom är bägge rightare, bara en sån sak. Kittlande att placera Trivigno eller Rödin med en sån duo!

Kole Lind har frånsett senaste säsongen då det "bara" blev 35 poäng, öst in poäng under en fem-sexårsperiod i Charlotte, Coachella, och Texas Stars, c:a 50 poäng per säsong. Nu har denna speedkula blivit 27 år och aldrig riktigt varit nära att ta en fast plats i NHL (8 poäng på 23 matcher som bäst säsongen 21/22). Dags att ge SHL, Brynäs och KolaCalle en chans i höst?

Sv: A proposito de nada
Jugge: Ett mycket bra nyförvärv som vi väntat ett tag på nu. Om man bortser från viss osäkerhet gällande skadesituationen på backsidan så ser namnen bra ut.
Nu behöver vi toppspelare på forwardssidan också.

Sv: A proposito de nada
Greatredwing : spännande ja . Om man okritiskt lyssnar på alla hockeykunniga här inne så är det en supervärvning . Återstår att se. Men 1 spelare gör inget lag . Alcen har mycke kvar å bevisa . 1 toppcenter å en forward högt upp i hierarkin återstår .

Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: LC hade väl en likadan skada så Dif fansen är nog oroliga för de.. El glada för att de fått in en hyfsad back. Hade helst sett Adam B han har väl inte klart nånstans men de här är en klart spännande värvning

Sv: A proposito de nada
Jugge: Hoppas att han inte sträckte ryggen när han plockade Välimäki utan når översta hyllan även fortsättningsvis!

Sv: A proposito de nada
Huge: Har inget i mot att få käften igen täppt när det gäller goda nyheter.
På pappret en kanon värvning.
Vem som kommer att vara bäst av backvärvningarna i SHL får vi se.
LC är inte direkt första bästa om man säger så.

Sv: A proposito de nada
Snyggt jobbat av Alcén med Välimäki, det får man tillstå. Det blir liksom inte bättre än så på SHL nivå utan anknytning till klubben sen tidigare. Nu ska bara Alcén hitta 2 forwards för topp6 också varav en ska vara vår nya 1:a center. No pressure Alcén

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ja man kanske inte ska vara negativ när vi har landat ett nyförvärv som känns väldigt spännande.. men med de sagt så behövs det mycket mer om det ska bli en rolig säsong..

Sv: A proposito de nada
parks: Vi var väl näst efter Skellefteå bäst i SHL efter nyår. Misstänker att det spelat in.

Sv: A proposito de nada
parks: Nån skrev att vårt boxplay kan omöjligt vara lika dåligt igen medan våra gubbar fortfarande håller hög klass.. Sanny trodde plats 7 Martin Karlsson plats 2.. Blir tufft sluta före rögle el saik är jag rätt säker på

Sv: A proposito de nada
IronKrook: Är han bättre än Witkowski?

Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Där ser man, undrar vad man grundar sig det på.. vi har ju knappast bättre lag nu än när vi var chanslösa i en kvartsfinal för inte så länge sedan....

Sv: A proposito de nada
parks: Aftonbladets sk expertpanel hade tidigare idag oss att sluta som plats 2 till 7 med 6 som vanligaste. Nån hade 5 också. De va innan denna värvning såklart så varför inte hoppas på ett guld?

Sv: A proposito de nada
parks: Då lyssnar vi och lär oss uttala hans namn

youtu.be/Fl7BoBRddIU?is=MZA4TNAcI_COSpgA

Sv: A proposito de nada
Mäktig värvning! Välkommen till Sveriges finaste hockeyklubb, suomenpojkka! Hatten av till Alcén!

Sv: A proposito de nada
Välkommen Juuso Välimäki! Men man blir fundersam när han säger truppen vi har är otrolig och jag ser verkligen fram emot att påbörja resan mot att ta ett SM-guld med Brynäs IF....

Sv: A proposito de nada
KulaShaker:

Grattis till en fantastisk värvning på förhand, nu hoppas jag för eran skull att inte Carolina kallar tillbaks honom under kommande säsong.

Bra jobbat av Alcen

Sv: A proposito de nada
Jugge: Hoppas och tror det kommer blir bra!

Sv: A proposito de nada
Erat: Vad skönt att Alcen snöar in på en spelare och väntar, istf att hugga på första bästa i mitten på maj bara för att lugna alla kinkiga och otåliga fans...

Sv: A proposito de nada
slöhög322: Välimäki är så klart den allra högsta hyllan man kan få till SHL utan att spelaren har någon anknytning till klubben sedan tidigare. Är man bättre blir man kvar där borta.

3038647 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki presenterad!!! Härligt
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)