Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Jag förstår Gällstedt till 100% , som huvudtränare så har man möten med speciellt sportchefen om vilka spelartyper man vill ha in i laget.
Klarar inte Alcen och leverera det tränaren vill ha in och givetvis i tid till försäsongen så är det inte tränaren som ska behöva lämna , det är Alcen som ska bort.
Det är Svedmans jobb att fixa det med styrelsen och har inte Svedman BOLLAR att fixa det så ska han ochså bort , BUMS.
Klarar inte Alcen och leverera det tränaren vill ha in och givetvis i tid till försäsongen så är det inte tränaren som ska behöva lämna , det är Alcen som ska bort.
Det är Svedmans jobb att fixa det med styrelsen och har inte Svedman BOLLAR att fixa det så ska han ochså bort , BUMS.
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du har så urbotade korkade kommentarer ibland.
Självspelande piano???
Det är ofta så här när det går bra för ett lag...då är det pga spelarna osv...Därför går det bra!
När det går mindre bra då är det pga tränaren.
Nä du Petis så enkelt är det inte...
Det handlar om så många komponenter som du inte verkar ha en aning om.
Det handlar om träning, förberedelser, taktik, skola spelare, sammansättning av spelare, kontinuitet, skapa en stämning av harmoni och beslutsamhet och kompetens.
Sen kan vi lägga till detta med en fungerande organisation och god ekonomi en stabil förening.
Att få alla att dra åt samma håll.
Du sätter sig på en väldigt hög pidestal när du tror att DU skulle kunna vara tränare och det visar bara mer om din egen kompetens.
Självspelande piano???
Det är ofta så här när det går bra för ett lag...då är det pga spelarna osv...Därför går det bra!
När det går mindre bra då är det pga tränaren.
Nä du Petis så enkelt är det inte...
Det handlar om så många komponenter som du inte verkar ha en aning om.
Det handlar om träning, förberedelser, taktik, skola spelare, sammansättning av spelare, kontinuitet, skapa en stämning av harmoni och beslutsamhet och kompetens.
Sen kan vi lägga till detta med en fungerande organisation och god ekonomi en stabil förening.
Att få alla att dra åt samma håll.
Du sätter sig på en väldigt hög pidestal när du tror att DU skulle kunna vara tränare och det visar bara mer om din egen kompetens.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Mycket läsvärd artikel. Läs den och fundera sedan vad skillnaderna mellan klubbarna beror på. Fundera sedan på hur sånt här påverkar framtiden för resp klubb.
+ 6
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: har träffat Gällstedt några gånger och som inflyttad Gävlebo ska jag dra en lans för han.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också imponerad av vad han uträttat under tiden han varit i Brynäs. Tagit upp dom direkt, Tagit obekväma beslut med att ta C av Rödin. En hårsmån från ett SM-guld.
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också imponerad av vad han uträttat under tiden han varit i Brynäs. Tagit upp dom direkt, Tagit obekväma beslut med att ta C av Rödin. En hårsmån från ett SM-guld.
+ 26
Sv: A proposito de nada
Tror ni inte att det finns en tanke kring att grönberg ska känna på seniorhockey? Tänker att det kommer nån gammal rutinerad efter gälla och att grönberg ska gå bredvid. Eller är det Eriksson som ska flyttas upp? En vild chansning som tar över gälla Tommy Jonsson.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Självspelat piano under hans första 2 säsonger. Jag hade kunnat träna dom med samma resultat. Precis som jag hade kunnat göra sista guldsäsongen. Vad gör tex Tommy Jonsson efter kicken i LHC.. jobbar knappst med hockey längre. Lägger dessa fantastiska säsonger på rutinerade spelare/fantastiska spelate/unga spets talanger mer än Gälla/Tommy Jonsson.
Och nej jag är inte på fyllan. Jag har inte druckit alkohol på nästan 8 år.
Men det blåser inte direkt ljusa vindar om Brynäs sista dagarna. Först fiaskot med Jusso. Sen kommer detta ut med Gälla innan laget ska kliva in i ny säsong. Många parametrar som liknar kaos klubben HV71.
Därav att jag blir less!
Är Brynäsare och kommer alltid vara. Men har starka åsikter och tycker så mycket kan och bör göras bättre.
Självspelat piano under hans första 2 säsonger. Jag hade kunnat träna dom med samma resultat. Precis som jag hade kunnat göra sista guldsäsongen. Vad gör tex Tommy Jonsson efter kicken i LHC.. jobbar knappst med hockey längre. Lägger dessa fantastiska säsonger på rutinerade spelare/fantastiska spelate/unga spets talanger mer än Gälla/Tommy Jonsson.
Och nej jag är inte på fyllan. Jag har inte druckit alkohol på nästan 8 år.
Men det blåser inte direkt ljusa vindar om Brynäs sista dagarna. Först fiaskot med Jusso. Sen kommer detta ut med Gälla innan laget ska kliva in i ny säsong. Många parametrar som liknar kaos klubben HV71.
Därav att jag blir less!
Är Brynäsare och kommer alltid vara. Men har starka åsikter och tycker så mycket kan och bör göras bättre.
+ 5
Nu riskerar det istället att skapa en osund dynamik i laget, med onödiga spekulationer och osäkerhet. Dessutom ger det intrycket av att Gälla är frustrerad och inte särskilt tillfreds med det spelar- och ledarmaterial han har att arbeta med.