Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Peja: Håller med när det gäller tränarfrågan, det mest sannolika är väl att Gällstedt helt enkelt känner att han gjort sitt i Brynäs och vill göra nåt annat, där utlandet verkar locka mest efter tiden i Schweiz.
Övriga familjen har säkert också en del i beslutet.
När det gäller Alcen och sportchefer i allmänhet så känns 6 år i jobbet mer som en normallång tid på posten, iaf inte onormalt lång.
Det är ju mest den lite tokroliga teorin att Gällstedt skulle vilja sluta pga att Alcen inte lyckats få laget klart innan midsommar, som man skrattar lite åt.
Hade det stämt, varför väljer då Gällstedt att i onödan genomlida denna säsong istf att säga upp sig på momangen?
Han vill helt enkelt byta miljö och få en nytändning, svårare är det nog inte.
Övriga familjen har säkert också en del i beslutet.
När det gäller Alcen och sportchefer i allmänhet så känns 6 år i jobbet mer som en normallång tid på posten, iaf inte onormalt lång.
Det är ju mest den lite tokroliga teorin att Gällstedt skulle vilja sluta pga att Alcen inte lyckats få laget klart innan midsommar, som man skrattar lite åt.
Hade det stämt, varför väljer då Gällstedt att i onödan genomlida denna säsong istf att säga upp sig på momangen?
Han vill helt enkelt byta miljö och få en nytändning, svårare är det nog inte.
Sv: A proposito de nada
Huge: Det är inte så konstigt att Gällstedt lämnar. En tränarcykel är sällan längre än 4-5 år nuförtiden. Detsamma gäller Alcén de närmaste åren, om jag räknar rätt kommer han att ha gjort 6 år som sportchef efter den kommande säsongen, och det vore ingenting konstigt om han inte fortsätter. Det är väl ingen som någonsin trott att de här personerna kommer att vara i sina respektive roller i 10-15 år? Det är ju i princip ingen numera.
I Gällstedts fall kommer han att vara 60 år efter den kommande säsongen. Om han vill vara huvudtränare någon annanstans än i Brynäs innan pensionen är det dags att flytta nästa sommar. Jag tror egentligen inte att det är svårare än så, särskilt inte om han redan har fått smak för hockeyn och livet i Schweiz, och det finns ett konkret huvudtränarintresse därifrån.
I Gällstedts fall kommer han att vara 60 år efter den kommande säsongen. Om han vill vara huvudtränare någon annanstans än i Brynäs innan pensionen är det dags att flytta nästa sommar. Jag tror egentligen inte att det är svårare än så, särskilt inte om han redan har fått smak för hockeyn och livet i Schweiz, och det finns ett konkret huvudtränarintresse därifrån.
Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ja, dom skrattretande och tragikomiska påståendena från den otåliga tangentbordsexpertisen haglar som vanligt härinne vid den här tiden på säsongen.
Det senaste i konspirationsteoriväg är nu att Gällstedt inte vill fortsätta i Brynäs därför att Alcen inte lyckats värva ihop allt man letar efter innan midsommar.
Nån tomte anser sig kunna träna laget bättre än Gällstedt, en annan tycker att Svedman borde avgå om han inte sparkar Alcen, eftersom denne inte gjort klart med alla värvningar 3 månader innan seriestart.
Man får sig iaf många goda skratt när alla tokroliga teorier
presenteras, alltid nåt
Det senaste i konspirationsteoriväg är nu att Gällstedt inte vill fortsätta i Brynäs därför att Alcen inte lyckats värva ihop allt man letar efter innan midsommar.
Nån tomte anser sig kunna träna laget bättre än Gällstedt, en annan tycker att Svedman borde avgå om han inte sparkar Alcen, eftersom denne inte gjort klart med alla värvningar 3 månader innan seriestart.
Man får sig iaf många goda skratt när alla tokroliga teorier
presenteras, alltid nåt
+ 1
Sv: A proposito de nada
ellis: har man lite s.k sunt förnuft och har en bakgrund inom idtott o ledarskap så har jag nog mer höjd....
Har du??
Har du??
Sv: A proposito de nada
Läser detta ang gälla , om det stämmer så är det trist . Har gillat att fokus å kaos inte har legat på tränaren under några säsonger . Att gälla under flera säsonger sagt att han vill ha en viss typ av spelare å att laget måste vara klar tidigt för att få tid att sammanbindas. Spec inför förra var gälla väldigt klar med det . Vilket vi alla vet inte infriades. Inför denna var Alcén klar med att det skulle justeras å vara tidigt klart (nästan) efter Gällas önskan . Vi ser nu att det åter inte kommer ske . Med ett ännu fetare å välfyllt konto å ännu sämre läge med truppen , masken fått lämna utan att ersättas har Gälla till slut ledsnat ?
Brynäs fick dansa 3 säsonger men är det åter tbx till det gamla med kaos ?
Brynäs fick dansa 3 säsonger men är det åter tbx till det gamla med kaos ?
Sv: A proposito de nada
ME88x: Sånt här kan läcka ut från andra kanaler också.
Ibland kan det finnas väldigt trevliga fruar tex, som pratar.. Och talar om saker för kollegor etc, tex att man inte tycker man ska ta vissa jobb för man har bara allt att förlora.. etc.
Ibland kan det finnas väldigt trevliga fruar tex, som pratar.. Och talar om saker för kollegor etc, tex att man inte tycker man ska ta vissa jobb för man har bara allt att förlora.. etc.
Sv: A proposito de nada
ME88x: Det är väl inte så konstigt att han vill lämna egentligen. Han har gjort det han kan med vår gyllene generation och det är rätt bra att någon annan tar vid för generationsväxlingen. Detsamma borde gälla för SC rollen när kontraktet går ut, där JA mer och mer framstår som en ok tillfällig lösning för denna generation.
Sen tycks det florera orimligt många namn kring Brynäs och det är så klart så att JA måste hålla många krokar ute men en snabb jämförelse med några andra klubbar så tycks vi ha namninflation. Finns det en tanke bakom anpassad efter spelidén eller är det desperation iom att flera av namnen är hyfsat olika?
Sen tycks det florera orimligt många namn kring Brynäs och det är så klart så att JA måste hålla många krokar ute men en snabb jämförelse med några andra klubbar så tycks vi ha namninflation. Finns det en tanke bakom anpassad efter spelidén eller är det desperation iom att flera av namnen är hyfsat olika?
Sv: A proposito de nada
Detta med gälla är ju en riktig soppa man vet ju inte alls va man ska tro och vad som stämmer
Sv: A proposito de nada
Det mest alarmerande är egentligen att den här informationen redan har sipprat ut till allmänheten, istället för att hållas internt åtminstone tills kommande säsong är avslutad. Sådant här borde rimligtvis kunna stanna mellan parterna fram till dess att det är dags att offentliggöra.
Nu riskerar det istället att skapa en osund dynamik i laget, med onödiga spekulationer och osäkerhet. Dessutom ger det intrycket av att Gälla är frustrerad och inte särskilt tillfreds med det spelar- och ledarmaterial han har att arbeta med.
Nu riskerar det istället att skapa en osund dynamik i laget, med onödiga spekulationer och osäkerhet. Dessutom ger det intrycket av att Gälla är frustrerad och inte särskilt tillfreds med det spelar- och ledarmaterial han har att arbeta med.
Sv: A proposito de nada
Jag förstår Gällstedt till 100% , som huvudtränare så har man möten med speciellt sportchefen om vilka spelartyper man vill ha in i laget.
Klarar inte Alcen och leverera det tränaren vill ha in och givetvis i tid till försäsongen så är det inte tränaren som ska behöva lämna , det är Alcen som ska bort.
Det är Svedmans jobb att fixa det med styrelsen och har inte Svedman BOLLAR att fixa det så ska han ochså bort , BUMS.
Klarar inte Alcen och leverera det tränaren vill ha in och givetvis i tid till försäsongen så är det inte tränaren som ska behöva lämna , det är Alcen som ska bort.
Det är Svedmans jobb att fixa det med styrelsen och har inte Svedman BOLLAR att fixa det så ska han ochså bort , BUMS.
Nej, 6 år är inte onormalt länge som sportchef men det är fullt normalt att cykeln börjar gå mot sitt slut efter 6 år.