A proposito de nada
« Föregående · 748660 · Nästa » Till forumet
Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues:
Nej Rodrigues, det är inget fel med att PRATA. Är det många som på din uppmaning kommit fram o diskuterat "face-to-face"?
Nej Rodrigues, det är inget fel med att PRATA. Är det många som på din uppmaning kommit fram o diskuterat "face-to-face"?
Sv: A proposito de nada
Cicero: "Är det många som på din uppmaning kommit fram o diskuterat "face-to-face"?"
Tyvärr inte! Har även erbjudit mig att bjuda på bira men det är ändå ingen som har kommit fram, sen vad det beror på, ja det vet inte jag, folk är väl rädda för att stå för sina åsikter, lättare att snacka en massa dynga bakom en skärm än att ta det i en diskussion direkt med en person.
Tyvärr inte! Har även erbjudit mig att bjuda på bira men det är ändå ingen som har kommit fram, sen vad det beror på, ja det vet inte jag, folk är väl rädda för att stå för sina åsikter, lättare att snacka en massa dynga bakom en skärm än att ta det i en diskussion direkt med en person.
Sv: A proposito de nada
claesw:
Om du försöker komma till Rodrigues undsättning, så har han antytt att han är en stor pojke, jag tror att han klarar det här själv.
Om du försöker komma till Rodrigues undsättning, så har han antytt att han är en stor pojke, jag tror att han klarar det här själv.
Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues:
Det kanske är fler än jag som misstolkat dina avsikter, men då är det ju synd att ingen nappar eftersom du tydligen bara vill umgås.
Det kanske är fler än jag som misstolkat dina avsikter, men då är det ju synd att ingen nappar eftersom du tydligen bara vill umgås.
Sv: A proposito de nada
Cicero:
Jag menar mer att du ska lägga ner att slösa på min tid här på forumet och ta diskussionen, som Rod säger, eller via "bubblor"...
Jag menar mer att du ska lägga ner att slösa på min tid här på forumet och ta diskussionen, som Rod säger, eller via "bubblor"...
Sv: A proposito de nada
70 Rodrigues: Ja vi syns på premi.....eller hmm, du menar... face to face?? Njae, vi får se.....
Sv: A proposito de nada
claesw:
Jag bryr mig inte ett dugg om du sitter o läser alla inlägg, du är inte tvingad till att göra det. Jag skriver precis vad jag vill här, så länge jag inte förolämpar folk eller spårar ur. Det är fortfarande åsiktsfrihet här i landet, och jag ställde en enkel fråga till Rodrigues, han svarade på ett bra sätt o jag blev nöjd.
Den ende med problem verkar vara du själv.
Jag bryr mig inte ett dugg om du sitter o läser alla inlägg, du är inte tvingad till att göra det. Jag skriver precis vad jag vill här, så länge jag inte förolämpar folk eller spårar ur. Det är fortfarande åsiktsfrihet här i landet, och jag ställde en enkel fråga till Rodrigues, han svarade på ett bra sätt o jag blev nöjd.
Den ende med problem verkar vara du själv.
Sv: A proposito de nada
claesw:
Du menar, "föra diskussion med självutnämnd censor-perioden"...? Den infaller väldigt sällan, tack o lov. =o[
Du menar, "föra diskussion med självutnämnd censor-perioden"...? Den infaller väldigt sällan, tack o lov. =o[
Sv: A proposito de nada
Ursäkta att jag bryter in med lite prat om hockey:)
Köpte Elitseriebilagan som följde med Expressen idag.Total Bäckisfeber däroxå.
På den nya lagbilden så såg jag att Brynäs kommer köra med tre assisterande kaptener till Sjödda, nämligen Dackell,Danielsson o Bäckis.
Köpte Elitseriebilagan som följde med Expressen idag.Total Bäckisfeber däroxå.
På den nya lagbilden så såg jag att Brynäs kommer köra med tre assisterande kaptener till Sjödda, nämligen Dackell,Danielsson o Bäckis.
Sv: A proposito de nada
claesw:
Inte om man läser vad du skrivit. Du halkade in i en diskussion där det enda du hade att säga var "tyst!Sluta skriva!" Det fungerar inte så, vad är det du inte förstår...?
Inte om man läser vad du skrivit. Du halkade in i en diskussion där det enda du hade att säga var "tyst!Sluta skriva!" Det fungerar inte så, vad är det du inte förstår...?
Sv: A proposito de nada
Bissett19: Bäckis kommer ha en skicklig press på sig oavsett vad han säger själv. Värsta är väl alla nissar som tror att han skall bära fram hela Brynäs.
Tat lungt och tugga en Toy. En match i taget och så äkar vi den 17/11 när Bicek kommer med Lavins i släptåg.
Sv: A proposito de nada
Bissett19:
Avbryta en diskussion med någon som antyder att man är mens-grinig...OK,då!
Avbryta en diskussion med någon som antyder att man är mens-grinig...OK,då!
Sv: A proposito de nada
Faktafel ang mitt förra inlägg, vi behöver inte vänta så länge på Bicek. Han kommer att spela redan den 17/10.
Sv: A proposito de nada
65selander:
Ja, jag fattar inte heller snacket om "kungen av elitserien", det finns rätt många ex- NHL:ers i ES i år, många med tunga meriter, som skall överglänsas isåf. Inte ens vi Brynäs-supporters tar till de superlativen om Nicklas "The One" Bäckström. ;)
Ja, jag fattar inte heller snacket om "kungen av elitserien", det finns rätt många ex- NHL:ers i ES i år, många med tunga meriter, som skall överglänsas isåf. Inte ens vi Brynäs-supporters tar till de superlativen om Nicklas "The One" Bäckström. ;)
Sv: A proposito de nada
Cicero: Som tur är verkar inte Nicklas bry sej så mycket om uppståndelsen kring honom,det är ju lätt att man svävar iväg när folk kallar en "bättre än Foppa i samma ålder".Mer ödmjuk kille får man leta efter.Den enda som var i närheten av samma ödmjukhet måste ju ha varit Nikas Anger:)))
Sv: A proposito de nada
claesw: "Jag menar mer att du ska lägga ner att slösa på min tid här på forumet och ta diskussionen, som Rod säger, eller via "bubblor"...
Om du vill framföra åsikten att flera saker borde tas via bubblor så är väl Ciceros och Rodrigues debatt i denna fråga inget vidare bra exempel. Tycker att Cicero ställde en helt befogad fråga och att Roddan som sagt svarade på ett konkret och sakligt sätt.
Att jag själv sedan i sakfrågan inte förstår varför Rodrigues absolut måste debattera face-to-face, är en annan sak. Många känner sig säkert mer bekväma och har lättare att föra fram sin åsikt bakom en skärm, än IRL sas. Så länge man för en vettig civiliserad konversation inom regelverket, så finns det väl ingen anledning att uppmana till att använda bubblor.
Jag hade haft mer förståelse ifall du tröttnat på merparten av all annan nonsensdebatt, som definitivt hade lämpat sig för bubbelvarianten...
Om du vill framföra åsikten att flera saker borde tas via bubblor så är väl Ciceros och Rodrigues debatt i denna fråga inget vidare bra exempel. Tycker att Cicero ställde en helt befogad fråga och att Roddan som sagt svarade på ett konkret och sakligt sätt.
Att jag själv sedan i sakfrågan inte förstår varför Rodrigues absolut måste debattera face-to-face, är en annan sak. Många känner sig säkert mer bekväma och har lättare att föra fram sin åsikt bakom en skärm, än IRL sas. Så länge man för en vettig civiliserad konversation inom regelverket, så finns det väl ingen anledning att uppmana till att använda bubblor.
Jag hade haft mer förståelse ifall du tröttnat på merparten av all annan nonsensdebatt, som definitivt hade lämpat sig för bubbelvarianten...
Sv: A proposito de nada
Bissett19:
Haha, Anger ja, minns när man pratade om en frivillig sänkning av spelarlönerna för att komma till rätta med Brynäs usla ekonomi, Anger kommenterade;"Aldrig i livet! Jag är redan underbetald!". I hans framtidsdrömmar ingick att sitta på franska Rivieran o röka cigarr...
Det är väl nästan det han gör idag, va?
Brr, man ryser när man tänker tillbaka på den surrealistiska tid då Niklas Anger var lagets stjärna.
Haha, Anger ja, minns när man pratade om en frivillig sänkning av spelarlönerna för att komma till rätta med Brynäs usla ekonomi, Anger kommenterade;"Aldrig i livet! Jag är redan underbetald!". I hans framtidsdrömmar ingick att sitta på franska Rivieran o röka cigarr...
Det är väl nästan det han gör idag, va?
Brr, man ryser när man tänker tillbaka på den surrealistiska tid då Niklas Anger var lagets stjärna.
Sv: A proposito de nada
Följ länken o testa era Brynäskunskaper.
sr.se/cgi-bin/Radiosporten/nyhetssidor/quiz.asp?programID=2688&nyheter=1&quiz=75
sr.se/cgi-bin/Radiosporten/nyhetssidor/quiz.asp?programID=2688&nyheter=1&quiz=75
Sv: A proposito de nada
Bissett19: 6 av 10 känns som ganska ok för en utomstående. Dock lite besviken på en fråga jag missade så borde haft 7 av 10.
Sv: A proposito de nada
Cicero:
Kom o tänka på en anekdot angående Anger:
Brynäs hemma mot SSK och jag jobbar på en av stan´s pubar när en medelålders och förnäm man stiger in o ser en Brynäs-vimpel i baren.
Han berättar lite blygsamt att hans grabb spelar i Brynäs. Det är alltså Niklas Angers old man. Han tar en öl o käkar innan matchen, jag bjuder på öl o Jäger för att hylla mannen som tillverkat Brynäs dåvarande skyttekyng.
Han blir glad snackar på lite om ditt o datt. Sedan tar han bussen till Gavlerinken o ser sin ättelägg göra mål och bli utsedd till matchens lirare. Har för mig att det blev torsk ändå.
Nästan total lycka för den stolta fadern.
En stund efter matchen slutat dyker han upp i baren igen.
Jag misstänker att grabben ordnat biljett med tillträde till VIP-baren, för han var ordentligt rökig vid det laget. Mera öl o Jäger och en fläsknoisette beställdes, sedan gick han igång.
Därefter använde han många runda o färggranna ord för att beskriva DIF-hockeys ledande personer, tänkte högt att grabben hans var för dålig för NHL, skröt om hur Niklas telefonbok i mobilen var överfull, så många kompisar hade han.
Sedan var det Brynäsorganisationens tur att få sig en släng av sleven:
Han tyckte att Brynäs dåvarande värvningsansvarige, en viss Anders Bäckström, var en inkompetent person för den posten.
Uppenbarligen gillade han inte stackars Bäckströms utseende heller; han tyckte att han såg ut som "att han hade dött."
Sedan glömde han att äta upp maten han beställt, gick utan ett ord och ,antar jag, åkte hem till fiiina Östermalm. :o)
Kom o tänka på en anekdot angående Anger:
Brynäs hemma mot SSK och jag jobbar på en av stan´s pubar när en medelålders och förnäm man stiger in o ser en Brynäs-vimpel i baren.
Han berättar lite blygsamt att hans grabb spelar i Brynäs. Det är alltså Niklas Angers old man. Han tar en öl o käkar innan matchen, jag bjuder på öl o Jäger för att hylla mannen som tillverkat Brynäs dåvarande skyttekyng.
Han blir glad snackar på lite om ditt o datt. Sedan tar han bussen till Gavlerinken o ser sin ättelägg göra mål och bli utsedd till matchens lirare. Har för mig att det blev torsk ändå.
Nästan total lycka för den stolta fadern.
En stund efter matchen slutat dyker han upp i baren igen.
Jag misstänker att grabben ordnat biljett med tillträde till VIP-baren, för han var ordentligt rökig vid det laget. Mera öl o Jäger och en fläsknoisette beställdes, sedan gick han igång.
Därefter använde han många runda o färggranna ord för att beskriva DIF-hockeys ledande personer, tänkte högt att grabben hans var för dålig för NHL, skröt om hur Niklas telefonbok i mobilen var överfull, så många kompisar hade han.
Sedan var det Brynäsorganisationens tur att få sig en släng av sleven:
Han tyckte att Brynäs dåvarande värvningsansvarige, en viss Anders Bäckström, var en inkompetent person för den posten.
Uppenbarligen gillade han inte stackars Bäckströms utseende heller; han tyckte att han såg ut som "att han hade dött."
Sedan glömde han att äta upp maten han beställt, gick utan ett ord och ,antar jag, åkte hem till fiiina Östermalm. :o)
Sv: A proposito de nada
Fundamentals: Den enda frågan som vållade lite problem var namnet på Sandströms brorsa...
Sv: A proposito de nada
GävleLasse: men de va ganska enkelt om man knappade lite på eliteprospects :)
Sv: A proposito de nada
Stigsson: ne ja gjorde de först...... och fick 5 rätt sen kollade ja efter rätt svar sen
Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Den satt klockrent. Frågan om huruvida Arnio var mest utvisad eller inte, förra säsongen, var den som jag tvekade lite på då jag helt enkelt inte visste. Chansade lite där då.
Sv: A proposito de nada
sylf: Man får tacka och man törs ju knappt säga vad man har gjort dom två senaste timmarna... Sovit :-)
« Föregående · 748660 · Nästa »
Helt ok att ha åsikter om mina inlägg, men jag tar fan inte att man kallar mig för skitsupporter, sen att jag mer än gärna träffar 2:a Brynässupportrar med annorlunda åsikter än mig tycker jag bara är trevligt, det betyder inte att jag tänker slå dom på käften!!