A proposito de nada
sylf: hehehe fullt så illa är det inte. Problemet är att man går och lägger sig runt 0300, vaknar runt 1030. Gäller att vända på dygnet nu eftersom man börjar jobba på onsdag.
Man lär säkerligen vara den ende som är vaken på resan hem från Skellefteå iaf. ;-)
Tillägg: O sitter o tittar bakom gardin när grannen går till jobbet.
Ganska tyst uppe iskellefteå, man här en eller två som applåderar när TIK gör mål.
TIK har vänt 2-0 till 2-3
Vilket var exakt vad hela mitt svar till Rodrigues gick ut på.
"Du fortsätter att skylla på skador och liknande. Visst har skador en avgörande roll men det är upp till organisationen att förebygga såna ofrånkomliga hinder"
Vad menar du med att "skylla på skador och liknande"??
Jag påstår bara att bl.a skador och tränarbyten de facto haft en förmodad negativ inverkan på lagets prestationer de senaste åren. Oavsett vad man anser att dessa orsaker berott på.
Isf skyller du väl själv på skadorna, iom att du säger att "visst har skador en avgörande roll"
"Till sist, alla människor tar motgångar på olika sätt. En del rycker på axlarna, ruskar på huvudet och stannar hemma resten av säsongen, andra skriker och skäller för att få ut sin frustration men kommer tillbaka till nästa match. Vilken supporter är att föredra? Att det skall finnas 8300 "Hugar" som snällt ser ett lag underprestera och kommer tillbaka med fler undanflykter i bagaget finns inte."
Debatten handlade om på vilket sätt man bör stötta sitt lag på läktaren.
Och ifall glåpord och andra otidigheter bör användas eller inte.
Isf föredrar jag i ALLA lägen "8300 Hugar som snällt ser sitt lag underprestera och kommer tillbaka med fler undanflykter i bagaget".
Att du sedan alltid tolkar förklaringar som att det är undanflykter får stå för dig.
Hur som helst så måste man räkna med skador och ha en trupp bred nog att kunna fortsätta att göra bra matcher. Det var perioder under förra säsongen som det var bedrövligt spel och jag vägrar tro att samtliga femmor skall påverkas av att centern i den första femman är skadad.
Visst får man ta hänsyn till skador på viktiga spelare men man måste samtidigt kunna kräva att de spelare som ställs på isen inte viker ner sig. Nåt som vi sett alltför många gånger under de senaste åren.
Kvällens träningsmatcher, endast resultatet från LHC-SSK saknas. Orkar inte surfa efter det. Kan även slänga in att Pastejlaget Arboga vann över Knäckebrödet Leksand med 3-2 också
Djurgården - Brynäs 5-2 (0-1, 2-2, 2-0)
Period 1
0-1 09:06 1-0 Daniel Hermansson (Angell), spel fem mot fyra
Period 2
1-1 25:19 Fredrik Bremberg
2-1 31:12 Patric Hörnqvist (F Bremberg)
2-2 33:10 Andreas Dackell (P Nolander) SH
3-2 34:23 Patric Hörnqvist (F Bremberg, Johansson)
Period 3
4-2 48:14 Christofer Löfberg (N Falk, D Axelsson)
5-2 56:14 Martin Lindman (T Pettersson) PP1
Skott: 27-25 (8-10, 10-6, 9-9)
Utv. DIF: 10 min - BIF: 16 minuter
MODO - Luleå x-x (2-0, 2-1, x-x)
Period 1
1-0 Tobias Enström
2-0 Tobias Viklund (P Svartvadet)
Period 2
3-0 Per Svartvadet
Period 3
Mora - Färjestad 4-4 (x-x, x-x, x-x)
Period 1
Period 2
Period 3
Skellefteå - Timrå 2-4 (2-0, 0-3, 0-1)
Period 1
1-0 10.20) Fredrik Lindgren (P Petterström, M Tähtinen) PP1
2-0 15.44 Johan Ramstedt (K Haakana, D Welser)
Period 2
2-1 25.34 Magnus Nilsson (B Svensson)
2-2 35.12 Björn Svensson (P Kokko)
2-3 36.35 Per Hallin (R Carlsson, J Andersson)
Period 3
2-4 56.13 Johan Andersson
Skott: 23-33
Utv: SAIK: 2x2, 1x5 - TIK: 5x2
1. Daniel Hermansson 5+3=8p
2. Henrik Malmström 3+4=7p
Daniel Johansson 3+4=7p
Nick Angell 3+4=7p
5. Mikael Lind 2+5=7p
6. Peter Nolander 4+2=6p
7. Andreas Dackell 3+3=6p
8. Sebastian Karlsson 2+4=6p
Ove Molin 2+4=6p
10. Mads Hansen 3+2=5p
11. Nicklas Bäckström 2+3=5p
Jiri Bicek 2+2=4p
13. Mattias Månsson 1+2=3p
Johannes Salomonsson 1+2=3p
15. Tommy Sjödin 0+3=3p
Björn Danielsson 0+3=3p
17. Martins Cipulis 1+1=2p
18. Daniel Ström 1+0=1p
19. Johan Alcén 0+1=1p
Antti Hulkkonen 0+1=1p
Richard Gynge 0+1=1p
Daniel Casselståhl 0+1=1p
Lars-Erik Spets 0+1=1p
Skall du inte komma till hovet och ha kul med oss TIK:are
den 7/10 ?
394 anmälda just nu :-)
Gillar denna intervju med Laine. Den publicerades igår och idag fick han sparken. Snacka om snabba ryck ;-)
Snacka om kul intervju...
Bisset19: Hoppar hit. jag har hört eller läst någonstans att Brynäs nya buss övergick till FBK eftersom Brynäs tyvckte den var för dyr. Om det är sant eller inte vet jag inte. Måhända är det ett byte.
65selander: Vi stod o tittade in i bussen i sundsvall,det var faneme lila överallt invändigt,usch!!
65selander: Kan någon moderator ta bort det föregående. Mysko så att det förslår.
Eftersom jag själv postade fel ang tröjan så hoppar jag till rätt tråd.
Clubsport: Det blir till att ringa Håkan på måndag hör jag ang AXA- märkena.
Förresten hur vet du att dom skall på brallorna, är dom svinstora eller fick du en lapp med?
För att dom har AXA-märken på byxbena fram. Dom måste väl väga upp godisreklamen med nått nyttigt!
Men det är lugnt, jag har inte fått några AXA-märken skämtade bara!
Varför det?
Kalla det installation så funkar det...
"En konstnärlig jävel den där Selander..."
Det kan man inte säga om dom allsvenska lagen där spelas det bara pp o bp hela tiden... Iaf i Rocklundahallen!
Funderar på om det beror på smartare spelare i elitserien och/eller bättre domare i ES.
Ja på båda frågorna förmodar jag. Domarna är garanterat sämre i allsvenskan iaf.
Kärran är nyvaxad så det fäster inte..!
Ska nog ringa Håkan och fråga om jag inte kan få AXA-lapparna iallafall bara därför att...
Nervös inför premiären ? Det är iaf jag efter detr jag skådade igår !!!
Glädjedödare....
Givetvis är det ju aldrig fel att vinna matcher men det kommer rinna mycket vatten under broarna innan loppet är kört.
Den som lever får se. Och skulle det gå så illa så att vi får spela kvalserien så finns ju alltid glädjen kvar att se till att ni stannar i Allsvenskan ;)
Skall jag tolka =) att du är ironisk och saknar lite borta klack i Gävle ??
inte för vara petig men MSG tar 18200 personer .. hemska tanke med så många knätofsar på samma ställe
Förstod att du skulle svara haha kan vi fylla globen kan vi säkert fylla MSG också =)
haha du är rolig du! Passa på och kom med dina gliringar nu så ses vi i ejendlas i April och jag skall ha folkdräkt =)
Fast jag har planer på att besöka Ejendals när Almtuna spelar mot er. Om det nu inte krockar med ELITSERIEMATCHER i Läkerol Arena ;)
Hmm...... MSG? Borde du inte satsat på att fylla Bell Centre istället isåfall? Den tar ju ännu fler, närmare bestämt 21273. Så får de ju heja på sina gamla hjältar Michael Ryder och Francis Bouillon istället! Hahaha.....
hehe ja varför inte igår hade ryder behövts fy fan vilken inställning de hade man blir illamående
God leverpastej å fin fin bärs har de i Gnällbältets huvudstad.
ang frågesporten så bidde det ett fel. Kryssade fel på målet -1980