A proposito de nada
"Fast jag har planer på att besöka Ejendals när Almtuna spelar mot er. Om det nu inte krockar med ELITSERIEMATCHER i Läkerol Arena ;)"
Whoa! Ska du, jag och den där drönaren från Orsa du umgås med ibland, gå armkrok in på den matchen? Jag hängde mycket i Gränbyhallen när jag bodde där nere.
Och med tanke på hur mycket skit LIF-supportrarna kastat över AIS (av någon konstig anledning) så lär inte de heller vara så förtjusta i LIF :-)
Avd: Jag skulle nog inte ha spelat.
HV förlorade mot SSK på fredagskvällen med 3-1 och Remstam önskade nog att han inte hade varit med.
Han ådrogs sig en ledbandskada samt en hjärnskakning samt att han fick sy några stygn i pannan. Fick visst en hård tackling in i sargen.
Natti natti
så sprang jag på denna länk i den stora världen "www"
När världen bestod utav Öst och Väst så härjade det ett gäng hockeylirare med CCCP eller USSR på bröstet
Så här känns det just nu. MFF loosar som vanligt och då man försöker poppa lite på lagom volym då knackar grannen i golvet som brukar dra sin jävla minaretsmususik på mornarna och på råga så går EIF och spelar X mot Gefle och där rök min fyrling. Nä fy f-n det är bara att boota om.
1 Linköping
Janne Karlsson har anledning att vara optimistisk. Med tunga namn som lagkapten Magnus Johansson kvar i truppen och med spännande nyförvärv som Paul Healey har laget läge att bli nummer ett i serien.
2 Färjestad
Inga stora förluster och ersättarna är väl så bra. Svenska mästarna ser lika starka ut som inför förra säsongen och har övertygat på försäsongen.
3 Frölunda
Stor spelaromsättning och svarta frågetecken på flera viktiga positioner i laget. Rätas de ut kan det bli bättre än så här. Står de kvar kan det bli sämre.
4 Timrå
Den mest chansartade tippningen, men är bara de fina förstärkningarna Hahl, Hedström och Backlund friska kan de vara tungan på den våg som tippade åt fel håll i vintras för medelpadingarna.
5 HV 71
HV har tappat motsvarande två femmor plus en målvakt i landslagsklass. Även om laget har gått väldigt bra på försäsongen tror vi inte att nyförvärven räcker för en plats bland de fyra första.
6 Brynäs
Brynäs kan fortsätta att överraska även den här säsongen, med talanger som Bäckström och Månsson kvar i laget. Det stora frågetecknet är dock på målvaktssidan och blir inte lösningen lyckad kan det bli mycket sämre.
7 Modo
Det är främst tre faktorer som avgör hur det ska gå för Modo i år. De rutinerade återvändarna - med Sundström som senaste tillskott, de unga talangerna och målvaktsspelet. Topp på allt och säsongen kan bli minst lika rolig som sist.
8 Luleå
Inga spektakulära nyförvärv för norrbottningarna och mycket av krutet lades på att behålla Bartecko. Som vanligt räcker laget precis till att klara sig till slutspel, men mer blir det inte, än på några år.
9 Djurgården
Trots en fin försäsong, och att Stockholmsmedierna skulle behöva ett lag i SM-kampen för att inte förlora sig helt i fotbollshysterin, kan vi inte tro annat än att budgetlaget missar slutspel i år igen.
10 Malmö
Efter ett besök i Allsvenskan är laget nu tillbaka i högsta serien. Nyförvärven har främst skett på anfallssidan, med bland annat både en finsk och en svensk mästare. Det ser bra ut, men få nykomlingar når slutspel.
11 Mora
Med en dåres envishet hävdar vi i år igen att det inte kan gå att göra som Mora i längden - byta ut halva laget år efter år med chansartade utlandsvärvningar. Men vad vet vi ...?
12 Skellefteå
Inte mycket talar för Skellefteå, mer än den entusiastiska hemmapubliken. Västerbottningar i Göteborg har snackat hela sommaren om mötet med Frölunda i Scandinavium 26 september
Brynäs kan fortsätta att överraska även den här säsongen, med talanger som Bäckström och Månsson kvar i laget. Det stora frågetecknet är dock på målvaktssidan och blir inte lösningen lyckad kan det bli mycket sämre."
Klockren analys av Göteborgsposten!!
Bissett19: Det finns väl egentligen två lag till som har det kämpigt med målisarna. MODO har Zacke som Rote kompis och han har ju inte överhuvudtaget glänst enl mig denna försäsong. Där har ju även MODO vägt lite lätt ang backarna men den det är ju skillnad på försäsong och när det gäller. Men går Krizan sönder så kan det bli tufft.
Frölunda är också några jag tänker på och deras 2:a målis är ju heller ingen höjdare så vitt jag vet. Men Frölunda har ju bätte besättning som kan backa upp.
Vart vi står det vete gudarna men förhoppningsvis på Fru Fortunas sida
Glömde att Frölunda har ju inga problem att att öppna plånboken om dom behöver förstärka heller.
Vad gäller Brynäs nuvarande målvakter så tippar jag att båda kommer att ligga 90% i slutändan, +/- ett par procent, mycket hänger på backarna.
GävleLasse: Finns väl ingen som håller från J20 på engång, dom behöver en mjuk övergång. Det går fort attbränna sig i ES.
Från J20 till ES och du har ett par tusen som skriker sopa, då tappar man nog suget
Om vi tar förra årets siffror som exempel.
Holmqvist 26 matcher 690 skott 50 insläppta 640 räddningar, 92,75%
Korhonen 24 matcher 690 skott 66 Insläppta 624 räddningar 90,43%
2,32% skillnad mellan målvakterna, 16 mål
16/50 =0,32 mål per match
Gigantisk??
Med Anders S. mot SM-Guld 2006!!
Heja Elfsborgs gula bröder!
Men vem bryr sej just nu om fotbollsallsvenskan när seriepremiären i Elitserien står för dörren?
"Heja Elfsborgs gula bröder - spela nu så kulan glöder - Elfsborg, Elfsborg, Elfsborg"
Samtidigt ber jag alla härinne om ursäkt för detta fotbollssvamlande...
Men, man får måste ju glädja sig åt alla framgångar som bjuds när man är Brynässupporter...........
Har du gått å blitt Dysterkvist?
När det gäller spelare som t ex Angell så måste han ha mer balans och inte anfalla kassen så fort pucken är i offensiv zon. Visst skall han gå på mål emellanåt, men inte i varje anfall. Han kan gott variera sig lite och ta skott från blå ibland.
Gävlelasse: sen är det väll första året Lindbäck är 1a i J20 ....i fjol var han 3a om inte jag har helt fel?
GävleLasse: okies !
Ganska bra stats ändå...
| Player | GP | GAA | SVS% | |
| 1. | Anders Lindbäck | 5 | 1.64 | .926 |
| 2. | Patrik Eriksson | 20 | 2.35 | .913 |
| 3. | Fredrik Gräsvik | 21 | 3.24 | .871 |
GävleLasse: få hoppas sperrle kommer i gång nu när han är återförenad med Pekka....
Lindbäck....har han stått i IK Sätra?
Db_04: Vi får hoppas att Sperrle och Kristan kommer igång. Kunde Alcen få Honken att lära sig stå upp mera i målet förra året under säsongen så borde nog han kunna göra målvakter av dom också. ;-)
Sen håller ju VIK på att förädla två av europas största talanger i Patrik Berglund och Mikael Backlund. Det vore tjänstefel om inte Brynäs försökte få över dom om 1-2 år.
1.Karol Krizan
2.Roman Cechmanek
3.Daniel Henriksson
4.Tommy Salo
5.Tero Leinonen
6.Scott Langkow
7.Johan Backlund
8.Ratislav Stana
9.Andreas Hadelöv
10.Teemu Lassila
11.ROBERT KRISTAN
12.Juha Pitkämäki
:'(
http://www.brynas.info.se
Vet jag ju inget om.... men Leksand behöver nog mer än bara Ryder för att vända sitt "jojo'ande" upp och ner från eliten. Och så länge de håller på så, ja då lär de nog knappast fylla sin egen lada och än mindre någon NHL-arena! :-P