A proposito de nada
icke brynäsare? Ja då kan man ju inte beskylla dem för att vara hockeykunniga ;)
Skulle vi inte sluta upp med bökskämt?
"Otroligt,fantastiskt,kul,Brynäs supporterklubb Stockholm har fixat en Brynäs pub i Globen,där enbart Brynäsare vistas"
Du gillar inte andra lags supportrar va?
Själv tycker jag det är trevligt att träffa andra hockeyfans, oavsett lag dom håller på, finns trevliga människor lite överrallt, bara man törs öppna ögonen.
Är du ute efter en pub i LA där bara Brynäsare får vistas eller är det konceptet med "inför match" du saknar?
Därför att man anser förtals-journalistik vara fegare än att håna en journalist.
Det är modigt att våga håna en journalist, med tanke på vilken makt de besitter och att deras offer är nästintill totalt försvarslösa.
Den sista meningen skall läsas med viss förståelse för ironi...
Jag är mer överraskad över att så många verkar ta så kategoriskt avstånd från hans principiella resonemang.
Eller stämmer det inte att sportvärlden är en machovärld med ofta taskig kvinnosyn?
Varför kallar man ex en ickefysiskt spelande spelare för "kärring" ?
Det omdömet är väl knappst menat som ngt positivt?
Att han sedan överdriver får man väl ta med en nypa salt.
Som du säger: man ska ju tjäna pengar också...
Tack för förklaringen :-)
Håller med om att det verkar vara snyggt ordnat, skulle gärna se att något sådant anordnas hos TIK.
För att kärringar ofta inte kan tacklas? Vad tror du? Om man på balettskolan kallar någon klumpig som en man, är det mansförnedrande tycker du, hemskt va?
Överraskad för folk tar avstånd för hans krönika? Ja för att månsson troligen inte var kvinnoförnedrande utan bara less på att göra intervju, men det fattar inte du eller Nyström något om.
"Magnus Nyström är en lika stor pajas som Keb!!"
Neeeej, Magnus Nyström är i en klass för sig, pajarnas pajas.
Han är såå j---a usel, han kan väl ändå inte få betalt av Expressen.
Naturligtvis ska det inte spela någon roll vilket kön journalisterna har, men det är nog bättre att få rena fakta från dom berörda än att lita på Nyström´s j---a sagor.
Rätt,det var Brynäs match som dom helt onödigt slarvade bort på några sekunder i andra perioden.Så fort DIF började använda kroppen så hängde inte Brynäsarna på och vips var matchen vänd.
rackham: Är det någon som sörjer?
Som vanligt så ser dom loja ut, håll BP nu löven
Gusten: Menar du IDOL eller raset för LIf. Löven gjorde nyss 3-0.
Synd om Läck, men han har inte bättre hjälp än att han får fixa detta själv.
Jag är övertygad att det finns de som sörjer duktigt, men förmodligen inte just här och nu...
Du sörjer väl inte som alltid har gillat Leksand och deras fans i alla år. Vad har fått dig att ändra dig ??
mattias - 74: Supportarna som jag känner tycker jag fortfarande om men har aldrig gillat LIF. Passar så bra att dom är i AS för då slipper man bry sig om att risken finns att man kan förlora någon match mot er.
Däremot så fattar jag inte att ni kan underprestara så förjävligt men det är ju minst 44min kvar ännu.
Men det var lite tomt där om man säger så; det var exakt 21 MÅNADER sedan senaste inlägget.
Man hörde höstvinden tjuta därinne, så öde var det.
Crippa: "I leksand har vi nåt stort på gång , det är nåt ni aldrig kommer förstå i BIF, där satsar vi på att vinna guld. Och kommer göra det!!!!"
Masken:" Jag är egentligen evig brynäsare och kommer vara så i hela mitt liv men tyvärr har jag blivit för evigt utvisad av den nuvarande Brynäsledningen så nu är jag "tvungen" att göra mitt jobb i LIF. Jag gör det bästa jobb jag kan, men det är inte lätt med den jäkla svågerpolitik som finns däruppe. Ohh, förresten,,, där gick det förbi en snygg 20-åring...Vi syns hörru.... :)
Bissett19/GävleLasse: Nä godnatt på er Humle och Dumle. Nu blir det sängen för att orka med en spännande lördag.
Jag säger: BYT UT SUNDLÖV MOT LÖKEN!
Sundlöv kan lika gärna stå bakom baren (även om jag vet att Löken trivs där)
Kanske vore bra ifall du först läser vad jag skriver innan du svarar så obegåvat. Jag är överraskad över att många tar avstånd från hans PRINCIPIELLA resonemang. Hoppas att DU nu fattar vad jag skriver, när du förhoppningsvis slagit upp ordet och fattat vad det betyder.
Ingen vet ifall Månsson hade en kvinnoförnedrande avsikt med sitt agerande, men det är ju inte det som är den egentliga poängen i Nyströms artikel. Att Nyström bara spekulerar i att Månsson har en taskig kvinnosyn håller nog de flesta med om.
Ryktas lite om att Mattias Nilsson är på gång till BIF!
Tänkte man skulle skita i kostymen och köra med denna på invigningen utav LA istället.
GävleLasse: Grattis till "0" poäng på matchtipset i omg 11. själv lyckades man med en stark 1p. En annan suger totalt denna säsong men det är ju ett gäng matcher kvar.
Förövrigt så tror jag att Caroline Smedstad fick match som Brynäs bäste spelare eftersom hon fick 51 skott på sig i dagens förlust mot Segeltorp med 4-3 i Damcupen som pågår i Solna.
"Zo ver weg"
Det är inte jag som inte kan tippa utan lagen som inte kan spela ;)
Hoppas verkligen att Bicek blir en hit, då kanske powerplayspelet kan funka bättre med.
Kul att Modo torskade i alla fall.
Då är det värre med Lindformationen som m å s t e börja producera, inte minst i PP. Annars måste man försöka hitta en ny PP formation och låta Lind-formationen ägna sig åt att nolla motståndarnas leadingline och att spela boxplay.
Men det är som det är. Det är upp till varje lag att avgöra hur man skall satsa. Kanske är det så enkelt att ingen junior vill underkasta sig det helt icke glamorösa arbetet som Spets gör match efter match.
Blir kort semester för "Jesus" enl Ros hockeyblogg på Aftonbladet :-)
Leif Boork...
...är stenhård. Succémålvakten Robert Kristan skulle egentligen varit med slovenska landslaget i Italien. Men Kristan sade till slut nej till landskamperna. Under landskampsuppehållet i elitserien i november tänkte han istället hälsa på familjen i Slovenien. Leif Boork gav ledigt - en dag. Tufft, javisst. Men elitseriespelare har det ganska bra ändå.
Kul ändå att de lyssnade på medlemmarnas önskemål ;)