Äntligen SLUTSPEL!!
Jag hoppas verkligen att Boork ställer Korhonen i kassen de två återstående matcherna. Dels för att ge honom lite förtroende och dels att inte riskera att Honken går sönder. Det kan ju även vara en liten uppmuntran för Korhonen att skriva på för en sejour till i Brynäs. Det skulle vara guld värt om vi kunde behålla båda målisarna.
Nä nu blir det NHL-hockey,Philly-Rangers.....
Kappvändare!
Grattis du fick rätt, MEN egentligen inte du heller, som var övertygad om kvalserien för DIF.
Broderlig delad sistaplats alltså? : )
GRATTIS Boork, men nöj dig inte nu!
Dagens samhälle är genomsyrat av kappvänderi.
Först var Sverige skit i OS eftersom man lagt sig mot Slovakien, sedan blir det ett hyllande av bananlandslika proportioner....
claesw: Förstår att det känns tungt för dig när inte DIF gick till slutspelet.
Ang kappvändare så tror jag att det har varirt fler glada skribenter än dom sk "dysterkvistarna"
1. "Ja vart e alla dysterkvistar...Vi är ifrånåkta av alla fartblinda människor härinne" Så det kan bli. Folk är glada över att Brynäs är i slutspel.
2. "Dessvärre så tycker jag att Brynäs gör för många misstag över hela banan för att man skall känna sig helt tillfreds med tillvaron." Självklart. 5-2 mot Luleå ser inte alls bra ut.
3. "Jag är nöjd om vi vinner en match." Allt talar för att vi inte överlever kvartsfinalen, men Brynäs har inget favorittryck på sig och kan spela ut och et ska bli kul att se hur långt det räcker. För mig är slutspel i sig själv en stor bedrift mot bakgrund av det stålbad föreningen gått igenom och den turbulens vi haft under säsongen. Rekonstruktion av ett hockeylag tar tid. I år klarar vi slutspelsplats, nästa år går vi längre än till kvarten.
4. "Hur som helst så är jag glad att jag haft fel i mina farhågor..." På den punkten är vi ense.
Jag röstade självklart också på att Brynäs vinner SM, trots att jag vet att de inte kommer att göra det.
Håller med Dig om att förstärkningar är viktiga. Det har jag också sagt länge, samtidigt som jag ser att laget gått bättre och bättre utan nyuförvärv av internationell kaliber.
Boork visade sig ha rätt som vanligt och man frågar sig ju när medi tänker lära sig detta ;)
För att ta de små stegen mot att försöka nå en SM-final, så är det en förutsättning att man även "FÖRSTÄRKER" truppen.
VF, FBK samt HV hade ej vunnit SM-guld om de ej hade "förstärkt" sina trupper. Punkt!
Med tanke på Brynäs uppåtgående trend o om tabellen står sig, så väljer HV71 Mora o VF Brynäs. En önskelottning samt en utmaning i så fall.
Skulle man illustrera hur stämningen i GBn varit under säsongen så blir det ett stort U (höga berg o djupa dalar...). Lustigt nog så tippade nog de flesta slutspel innan säsongen men efter senhöstens dramatik så är det en lättnandets suck idag.
Gynge till Brynäs, killen har gjort massor med poäng i J-20 men bara 3 matcher och noll poäng i Allsvenskan. Tveksamt.
Vad händer med Salmonsson? Det är bara att signa och det fort. Det går lite väl bra för killen just nu i Amerikat så han kanske väljer att stanna.
Haha, jasså, deras "resningar" hamnade i egen bur? ;)
Vem här inne trode vi skulle komma såhär lång med våra "superförvärv" denna säsong? tror de är ingen alls som ens trode slutspel i tankarna med tanke på alla spelare från AS.!
Kappvändare!"
Hm kappvändare var det ja, undrar vad alla som trodde på kvalserien tror nu?? De har nog vänt kappan också....eller tror de på kvalserien fortsatt?
Det bästa är att detta ger hopp om framtiden och en värdig avslutning på Gavlerinken som hemmahall.
Men glöm inte "it aint over until the fat lady sings"
Störst ansvar för det missade slutspelet?
Spelarna! 11 röster (17.2%)
Tränarna! 1 röster (1.6%)
Sportchefen! 2 röster (3.1%)
Styrelsen! 7 röster (10.9%)
Supportrarna! 3 röster (4.7%)
Ismaskinisten! 1 röster (1.6%)
Moderatorerna på Hockeysnack! 1 röster (1.6%)
Timrås Kommunstyrelse! 1 röster (1.6%)
SMHI! 1 röster (1.6%)
Den där jävla Krizan! 3 röster (4.7%)
George W Bush! 4 röster (6.3%)
RocknRolf2! 12 röster (18.8%)
Alla ovanstående och några till! 12 röster (18.8%)
Nej, det var bara otur! 5 röster (7.8%)
Men är våran omröstning så vettig då? menar
Brynäs IF
37 röster (60.7%)
De där är väll ganska osanolikt men..
Skitsamma man får se Månsson sjunga nationalsången på måndag, kan nog bli minnesvärt...
Clubsport: Du får göra som mig. Avbokar resan på måndag men åker upp till Ö-vik i helgen eftersom jag redan är i Gävle.
Men nästa fredag eller lördag så är man på plats i Gavlerinken :-))
Poffa: Japp drygare äm någonsin. Det roliga är att ingen har hittills hoppat av resan heller fast vi är klara för slutspelet.
ps/ dina batterier verkar vara kassa (Jaså, vi tvingas st åut med dig på lördag, ändå? Förbann...)
Nja, jag åker nog dit ändå. Fredag-Lördag är man gjuten. Jäkla påhitt att det ska vara matcher varje dag i detta slutspel..
65selander:
Inget fel på batterierna. Jag gör som en annan legend brukar göra, skyller på den bärbara datorns dåliga tangentbord. :-)
Ni är välkomna upp till hockeyns högborg. Jag lovar att vi ska ta väl hand om er på läktaren, på planen kommer ni däremot få storspö. Alla våra juniorer kommer spela skjortan av era allsvenska misstag, Boork kommer tacka för lektionen och Krizan kommer återigen att dansa segerdans. Allt medans du kommer sitta där på O Vänster och avundsjukt snegla upp mot oss på Gräddhyllan, ja H Höger alltså, och önska att du tordes erkänna att det enda du egentligen vill är att få visa din kärlek till MODO öppet.
Krizan blev omdöpt av Gavlerinkens speaker igår kväll efter fullträffen mot Timrå:
Bojan Krizaj
Det går utför med Modo...
Ja, det vore lysande att kunna klämma två matcher på en veckända...
Så att ni vet..
Om Brynäs väljs av lag 1 eller 2 i den slutliga elitserietabellen ser spelschemat i kvartsfinalerna ut som följer:
Fredag 10 mars , hemma
Söndag 12 mars , borta
Tisdag 14 mars, hemma
Torsdag 16 mars, borta
Lördag 19 mars, borta
Tisdag 21 mars, hemma
Torsdag 23 mars , borta
Fredag 10 mars , hemma
Söndag 12 mars , borta
Tisdag 14 mars, hemma
Torsdag 16 mars, borta
Fredag 18 mars, borta
Söndag 20 mars, hemma
Tisdag 22 mars , borta
sluspel spelas altid varanan dag!