Arenabygget
« Föregående · 547047 · Nästa » Till forumet
Sv: Arenabygget
Vilket företag har brynäs kommit överäns med? vad kommer den att heta då? En som inte har hänkt med i svängarna...
Sv: Arenabygget
björne: Det var nog en av dom absolut bästa nyheter jag läst på länge. Så otroligt viktigt. Nu gäller det att bygga på laget också med någon/några spelare så kan det här bli riktigt bra.
Sv: Arenabygget
70 Rodrigues: Det får visa sig. Hur som helst så är det bevisat att han inte kom till sitt rätta jag i Brynäsdressen. I alla fall inte under de tränare han haft. Kanske Melin vet bättre...
Sv: Arenabygget
70 Rodrigues: Helt rätt, Samuelsson har växt till sig. Jag är inte sämre än att jag kan erkänna när jag har fel, hur är det med dig?
Sv: Arenabygget
prosten: Du tyckte ju att Micke Samuelsson inte hade något i Tre Kronor att göra, där hade du också FEL!!!!
Sv: Arenabygget
Joshua_Tree: Ja det håller jag med om. Jag är övertygad om att Soling kommer att få en nystart i Linköping, men jag tror att han får kämpa på bra att ens ta en plats i nånting annat än en checkingkedja..Det är ju lite competition i Linköping, tuffare konkurrens om platserna än i Brynäs.
Sv: Arenabygget
GävleLasse: Förvisso. Samtidigt kan man inte ge en spelare hur många säsonger som helst. Soling körde fast. Jag tror att en flytt gör honom gott, och jag tror att någon annan kan fylla hans plats.
Jag kommer att sakna killen. Han var en frisk fläkt när han kom, men den friska fläkten har jag redan hunnit sakna ett par år.
Jag kommer att sakna killen. Han var en frisk fläkt när han kom, men den friska fläkten har jag redan hunnit sakna ett par år.
Sv: Arenabygget
Joshua_Tree: Så kan vara fallet... I så fall så kommer väl de hitta rester av tröja #10 bland bråten där branden startade. Men skämt åsido så är det tråkigt med BÅDE CH's förstörelse och Soling flytt. Jag tror att Boorken kunde gjort precis som Fleming gjorde under KS, att använda Soling rätt.
Sv: Arenabygget
65selander: Hmm... Då kanske det är slutkrökat? Mer vältränade killar till nästa år. Är det Boorken som har tänt på rent av? ;)
Sv: Arenabygget
Joshua_Tree: Man kan ju alltid hoppas att det inte var det. Men parallellen mellan Solings flytt och totalförstörelsen av CH, Soling favoritställe, är ju i det närmaste makaber.
Sv: Arenabygget
Joshua_Tree: Det jävliga är att spelarna får gå någon annanstans nu och kröka ;-)
Synd bara på Restaurangen som ligger på bottenvåningen (Skeppet) som är en riktigt trevligt matställe. Så nu finns det inga fördelar att bo på Scandic längre i Gävle så man får utnyttja HF's soffa tillsvidare...
Synd bara på Restaurangen som ligger på bottenvåningen (Skeppet) som är en riktigt trevligt matställe. Så nu finns det inga fördelar att bo på Scandic längre i Gävle så man får utnyttja HF's soffa tillsvidare...
Sv: Arenabygget
96 Artisten: Den artikeln är en bekräftelse på Kebbans "rykte". Jag tror att det kan bli tufft att få ihop det. Det har varit "smådetaljer" för länge.
Sv: Arenabygget
Senaste ryktet angående Arenabygget:
Enligt Keb på GD så måste det koma ett definitivt beslut annars kommer tidsfristen för att ha arenan klar hösten 2006.
Håll tummarna!
Enligt Keb på GD så måste det koma ett definitivt beslut annars kommer tidsfristen för att ha arenan klar hösten 2006.
Håll tummarna!
Sv: Arenabygget
GRATTIS PÅ ETTÅRSDAGEN!
För ett år sedan presenterades detta på brynas.se:
"Ny Arena i Gävle
2004-05-14
Vid möte den 13 maj 2004 har styrelsen för Brynäs IF beslutat att inte engagera sig i en multievenemangsarena på Alderholmen. Styrelsen har i stället beslutat att uppta förhandlingar med Gävle Kommun om att förvärva Gavlerinken. Avsikten är att i egen regi göra en total ombyggnad av Gavlerinken.
Bakgrund
För Brynäs IFs framtid och för ishockeyn i Gävle är det nödvändigt att en modern arena kan uppföras så snart som möjligt. En arena där Brynäs kan erbjuda sina samarbetspartners, supporters och åskådare en totalupplevelse i samband med match, men som även däremellan kan vara en plats för samling och dit aktiviteter av olika slag kan förläggas.
En ny arena är för Brynäs ett viktigt medel för att långsiktigt och hållbart nå de framgångar som Brynäs har som mål. Detta gäller för hela den breda verksamheten inom Brynäs, men en ny anläggning skall även vara en tillgång för och kunna utnyttjas av andra föreningar för att utveckla all ishockeyverksamhet i Gävle.
Varför en satsning vid Gavlerinken
- Kalkyler visar att en satsning vid Gavlerinken ger de nödvändiga ekonomiska förutsättningarna för utveckla Brynäs verksamhet
- Investeringskostnaden kan begränsas och risktagandet blir därmed relativt lågt
- Styrelsen har tydligt identifierat flera möjligheter att finansiera investeringen
- Arenan, som skall hålla en mycket hög standard, kommer att kunna användas för många olika evenemang utöver ishockey
- En satsning i egen regi ger Brynäs full kontroll över alla aktiviteter och möjlighet att erbjuda sponsorer och åskådare ett sammanhållet evenemang
- Brynäs kommer att alltid kunna bedriva en samlad verksamhet på en plats inklusive matcher och träning på alla nivåer
- Infrastruktur- och tillståndsfrågor bör kunna lösas på förhållandevis enkelt sätt
- Styrelsen anser det vara fullt möjligt att ha en ny arena klar till hösten 2006"
Vad har hänt sedan dess?
För ett år sedan presenterades detta på brynas.se:
"Ny Arena i Gävle
2004-05-14
Vid möte den 13 maj 2004 har styrelsen för Brynäs IF beslutat att inte engagera sig i en multievenemangsarena på Alderholmen. Styrelsen har i stället beslutat att uppta förhandlingar med Gävle Kommun om att förvärva Gavlerinken. Avsikten är att i egen regi göra en total ombyggnad av Gavlerinken.
Bakgrund
För Brynäs IFs framtid och för ishockeyn i Gävle är det nödvändigt att en modern arena kan uppföras så snart som möjligt. En arena där Brynäs kan erbjuda sina samarbetspartners, supporters och åskådare en totalupplevelse i samband med match, men som även däremellan kan vara en plats för samling och dit aktiviteter av olika slag kan förläggas.
En ny arena är för Brynäs ett viktigt medel för att långsiktigt och hållbart nå de framgångar som Brynäs har som mål. Detta gäller för hela den breda verksamheten inom Brynäs, men en ny anläggning skall även vara en tillgång för och kunna utnyttjas av andra föreningar för att utveckla all ishockeyverksamhet i Gävle.
Varför en satsning vid Gavlerinken
- Kalkyler visar att en satsning vid Gavlerinken ger de nödvändiga ekonomiska förutsättningarna för utveckla Brynäs verksamhet
- Investeringskostnaden kan begränsas och risktagandet blir därmed relativt lågt
- Styrelsen har tydligt identifierat flera möjligheter att finansiera investeringen
- Arenan, som skall hålla en mycket hög standard, kommer att kunna användas för många olika evenemang utöver ishockey
- En satsning i egen regi ger Brynäs full kontroll över alla aktiviteter och möjlighet att erbjuda sponsorer och åskådare ett sammanhållet evenemang
- Brynäs kommer att alltid kunna bedriva en samlad verksamhet på en plats inklusive matcher och träning på alla nivåer
- Infrastruktur- och tillståndsfrågor bör kunna lösas på förhållandevis enkelt sätt
- Styrelsen anser det vara fullt möjligt att ha en ny arena klar till hösten 2006"
Vad har hänt sedan dess?
Sv: Arenabygget
Falken:
Det vore det bästa. Om vi kunde få en ny arena, men behålla det gamla namnet. Att slippa en "reklamhall" vore kalas. Men det är väl att drömma...
Det vore det bästa. Om vi kunde få en ny arena, men behålla det gamla namnet. Att slippa en "reklamhall" vore kalas. Men det är väl att drömma...
Sv: Arenabygget
Falken: hehe, tja det är iofs så att man börjar se diverse färger antagligen pga ångest.
Sv: Arenabygget
Makkan: Kanalen har den här hemsidan: www.cityradion.se/gavle/ och de har en länk med "Lyssna live". Men det är fan inte samma som i riktiga radon så, jag tror inte det funkar.
-HF
-HF
Sv: Arenabygget
Enligt regionala nyheterna så begär Brynäs två veckors uppskov för att förhandla klart med namnsponsorn.
Sv: Arenabygget
aphac: Du som hör hemma i X-län kan inte du lägga in lite info så fort du hör något matnyttigt?
Sv: Arenabygget
Makkan:
Enligt dagordningen kan de hålla på som längst till kl 22.00.
"Vår punkt" ligger som nr 6 av 6.
Denna Arenavaka tär på krafterna.
Enligt dagordningen kan de hålla på som längst till kl 22.00.
"Vår punkt" ligger som nr 6 av 6.
Denna Arenavaka tär på krafterna.
Sv: Arenabygget
Det kan visst dra ut en stund till på tiden,
jag trodde mötet slutade 19:00, men enligt Keb så börjar det 19:00.
Så det blir en arena-vaka ikväll.
jag trodde mötet slutade 19:00, men enligt Keb så börjar det 19:00.
Så det blir en arena-vaka ikväll.
Sv: Arenabygget
Nu är kl över 19. Måtte det nu ändå bli klappat och klart för byggstart så att alla som skrattar hånfullt åt Brynäs segaoch struliga förehavanden stelnar i sina anletsdrag. Ett negativt besked nu och jag vet inte hur klubben nånsin ska återfå värdighet och respekt bland våra konkurrenter igen...
Sv: Arenabygget
Boork klar,jättebra.Synd att det bara blev ett 1 års kontrakt.Arenan? nja,ser tungt ut.
Sv: Arenabygget
rackham: "Du tror inte att publikunderlaget sjunker för snabbt då?"
Isf får vi väl göra som Malte Lindeman, "Rörelseidkare på Kiviks marknad":
Vi gör konstgjord andning på di djävlarna, och sedan in med dom igen.
Åsså får dom betala ny avgift....
Isf får vi väl göra som Malte Lindeman, "Rörelseidkare på Kiviks marknad":
Vi gör konstgjord andning på di djävlarna, och sedan in med dom igen.
Åsså får dom betala ny avgift....
« Föregående · 547047 · Nästa »