Eliteprospects.com - Ben YoudsEliteprospects.com - Kyle CumiskeyEliteprospects.com - Danny SyvretEliteprospects.com - Ian WhiteEliteprospects.com - Adam Comrie
Back
Bz har ju vad jag förstått det tydligt sagt att en mer defensiv back ska in. Så de du länkat till kan vi ju nästan utesluta allihop.
En defensiv back är också helt rätt att försöka få tag på.
Ingen kritik mot dig, mer kul att se hur folk länkar till spelare som gjort en hel del poäng, men som vi säkert aldrig sett spela.
De flesta spelare jag länkade är offensiva ja, men några av dem tvåvägsbackar vilket Bengtzén letar (enligt svaren han givit mig i sina mail). Så jag hoppas på en tvåvägsback som kan styra upp det i defensiven samt offensiven då vi fortfarande ska ersätta EKHOLM sen guldet -12.
Det är ett komplext problem som Brynäs brottas med och det enda man kan göra i dagsläget är att försöka vinna matcher och framför allt ta sig till slutspel. Väl där ta sig till semi åtminstone.
Detta utan att riskera framtiden genom tanklösa värvningar.
Bellman 6,0: Gävleborna har alltid haft sitt Brynäs i högsta serien. De tar det för givet precis som att de förutsätter att bocken ställs upp varje jul, även om den brinner så ska den vara där. "Att gå på matcherna kan ju andra göra" det är så man fungerar i Gävle.
Jag har fullt förtroende för BZ. De nyförvärv han presenterat hittills känns välmotiverade, i alla fall utifrån det lilla jag sett av dem.
Att vi har en grupp här som sitter och finkammar EP och namedroppar får vi leva med. Ironiskt nog är detde som gnäller mest när varje nyförvärv presenteras. I all uppeldad stämning med önskespelare hit och önskespelare dit så byggs en förväntan upp. Så presenteras ett namn och klagolåten startar. Speciellt efter att de kollat upp spelaren på EP. De kollar endast på hur många poäng de gjort, i bästa fall på +/- i övrigt så vet de oftast inte mycket om spelaren.
Det är så otroligt många aspekter att ta hänsyn till när man ska bedömma en spelare. Ta Månsson t ex. han fick till och med spela i tre kronor. Var det HANS egna kvalitéer som hockeyspelare som gav honom den chansen eller var det så enkelt att spelar man med Bäckis så räcker det med att ha klubban i isen?
Så har jag fattat det som.
Sen är det inte bara ta vilken poängstark back från EP som helst heller. Spelaren måste passa in i laget både spelmässigt men framförallt som person i gruppen.
Gillar Comrie och Syrvet, tror att de kan vara intressanta för BZ om de kan åka skridskor.