Backar
Johan Norrström:
"Brynäs är en back på spåren som stannar hela säsongen.
Att Brynäs, efter att de förklarat sitt intresse för Arell, insåg att de är mycket nära sin önskade backvärvning.
Det borde bli klart vilken minut som helst.
Det lät lite så på Micke Sundlöv också, att han var nära att landa en värvning av en etablerad back."
Brynäsbloggen
DavyDjoos:
Förstår precis hur du känner..... hemmavid finns ett gammalt uttryck som får anses gälla än idag "den som har bäst vett håller tyst".
Det finns skribenter man inte har så mycket gemensamt med, inte respekterar vad det gäller attityd eller allmänt uppträdande.......
..... försök ignorera, slå dövörat till, och som sagt, den som har bäst vett håller tyst.
Tagga ner lite och tänk tillbaka på Silfverbergs mål i den sista finalen...
Redigerad kommentar
Ibland får folk för sig att ifrågasätta/dissa. Då kan man ju välja att ta det längre eller avsluta med att komma överens om att man inte kommer överens... Nu är ju bägge sidor uppeldade och drar vidare med en diskussion som de flesta helst hade sluppit läsa...
Skulle man kunna komma överens tidigare om att det inte är lönt att fortsätta diskussionen desto bättre. Men ingen sida vill ge sig...
Min respekt går till de som avslutar det hela, kanske med sin syn på det hela och inte kastar skit på den andre och sedan inte tar upp det till diskussion igen... Låter forumet gå tillbaka till en bättre nivå...
Redigerad kommentar
HS har värre paktbildningar än Expedition Robinson...
Det ska kastas skit fram och tillbaka, hela tiden, ingen ger sig, för alla har ju så rätt och måste visa det genom att få sista ordet... De som anser sig stå beskyddande åt endera hållet är ju de som bidrar mest till fördärvet, kan ingen kliva ett steg tillbaka och inse att de enbart fungerar som fördärvsinkubatorer!?
Tyckte det började bra då alla snackade om vad de hört och hur de tänkte/tyckte... Sedan var cirkusen igång igen...
Varför inte hålla nivån till: "så tycker du, intressant, så här tycker jag"!?
Nej, nu ska det vara "så du tycker så, vilken jävla idiot du är". Det kommer knappt ens med någon "så här tycker jag"...
Nivån är milt sagt låg, sorgligt... Man får bläddra sidor för att hitta relevanta inlägg i denna GB...
Din syn på saken vittnar om en nedvärderande attityd mot människor som av olika anledningar har valt ett visst yrke, även om dom kan vara kvalificerade för ett i dina ögon "finare" jobb.
Din omognad lyser igenom än mer, visar väl bara att världen är full av omogna personer.
Om det nu är nån tröst.....
Huge: En tragisk inställning, det är väl ren fakta att vissa jobb är finare än andra. Vissa nöjer sig med att köra buss, fine, men med din attityd här inne kan man tro att du är greve. Sätt dig inte på så jävligt stora hästar.
"Trots att vi slänger käft härinne så skulle jag aldrig nedlåta mig till att håna eller raljera över nåns yrkesval"
Hahaha, men det är helt okej att häckla mig för mina 20,0 och att jag tränar Fotboll på hög nivå. Vart går din hårfina gräns?
Redigerad kommentar
Hans skitkastarkompis Slajsarn lurade i honom nånting. Dom båda anser uppenbarligen att det finns yrken som är mer och mindre värda och att det dom själva ev jobbar med är finare än att ex köra buss.
En tragisk inställning som säger rätt mkt om den människosyn man har.
Trots att vi slänger käft härinne så skulle jag aldrig nedlåta mig till att håna eller raljera över nåns yrkesval, finns massor av anledningar till varför ex en radiotelegrafist i handelsflottan kör buss eller en amatörtrubadur jobbar som mekanikoperatör.
För att ta ett par hypotetiska exempel....
Minns munkas berömda rykte kring Patrik Elias och det finns fler att dra fram om man orkar leta.
Det komiska är ju att Gurra går i taket och t.o.m hoppar på stackars tompa71 med tillmälen, utan nån som helst anledning. Och sen följer upp med att gråta över hur elaka alla är, när han själv är den som oftast svarar med tillmälen och hån på fullt normala och seriöst menade inlägg.
Han får svar som han ropar, svårare är det inte.
Även om jag vet att det inte är fruktbart att sänka sig till hans ofta låga debattnivå, så finns det gränser för när tålamodet tar slut och man själv tvingas kliva ned i hans sandlåda.
Nåt som vi isf hade kunnat räkna ut själva iom att det är en trolig lösning sett till läget på marknaden, med ev slutgiltigt besked från NHL inom relativt kort tid.
Så gurraponken har mao inte yppat nåt vi i princip inte redan vet eller har kunnat räkna ut.
Och med tanke på hans historik, manifesterat i det nu så berömda "Sundlövs sämsta lag"-citatet, så har väl hans trovärdighetsaktier i det här fallet knappast stärkts.
När man dessutom vet att såna här rykten från skribenter med påstådda egna "källor" till 99% är rent nonsens, då blir man knappast MER benägen att tro på hans skriverier i det här fallet.
Det enda som sagts är att BIK är villiga att släppa Arell, om intresse finns från Brynäs sida.
NWT kan sen ha dragit egna slutsatser, mer är det inte.
Inte ens Arells förmodat egna ord om hur roligt han tycker det ska bli att testa ES-spel, är ju i sak nån bekräftelse på att han skulle vara klar.
Johan Norrström: Lite underlig historia detta med Arell. Först presenterar man nyheten att man gjort klart med en back som ska ansluta tills på torsdag. När sedan namnet läcker ut så dementerar man detta, och hävdar att man jobbar på att hitta en back på permanent basis. Om man inte har en back klar, hur kan man då vara säker på att en sådan ansluter på torsdag?
Jag tror att det är en mix av flera saker. Sundlöv har varit i kontakt med Karlskoga och Arells agent för att föhöra sig om chans till att ev. låna in Arell som en B-plans lösning. Karlskoga, Arell och agenten blir glada i brallan och säger Yes! Medvetna om att det bara är eventuellt så ser agenten och Arell sin chans att fixa till Arells märknadsvärde till det bättre. Ty om mästarna Brynäs är intresserade så blir det ju ett plus i Arells cv för framtiden, läs kommande värvningsfönster. Så Arell och agenten läcker nyheten till media.
Detta överaskar Sundlöv som måste gå ut med en något krystad dementi. Han måste agera försiktigt i o m att Arell är B-plans lösningen.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Spinningswede: Verkligen. Det finns ju dock en del nötter här inne så några hade säkert gått att lura. Men nu va det inte så och jag har fått mail och SMS regelbundet hela dagen. Sen att GD va så heta på gröten trodde jag inte.
Blev dock förvånad när Arnell stod som klar på AB redan idag, vilket också visade sig vara falskt.
Det finns ju alltid någon som blir över i exempelvis KHL. Antingen har vederbörande inte levt upp till förväntningarna eller så måste klubben skära i lönekostnaderna.