1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778971 inlägg · 7967 ämnen

Bättre backar!


Bättre backar!
Brynäs har enligt många förstärkt på backsidan. Öhrstedt och Kuparinen var de som fick lämna. Hur skall Brynäs matcha backarna?

Befintliga backar:

Niklas Andersson (lånas ut?)
Nicholas Angell
Daniel Casselståhl
Antti Hulkkonen
Daniel Johansson
Rodrigo Lavins (kommer i okt)
Linus Morin (Lånas ut?)
Peter Nolander
Tommy Sjödin
Daniel Ström (Tryout)
Jörgen Sundqvist

Jag hoppas att Brynäs kommer att använda sig av 7 backar när det drar ihop sig till seriespel. Fast visst är det mest troliga att Boork väljeratt öppna med 4 hela femmor och därav 8 backar.

Om vi förutsätter att Andersson och Morin lånas ut så får vi nio backar kvar (Lavins inte medräknad) En får alltså sitta brevid. Vem får det? Skall Ström ges en ärlig chans att visa vad han kan på en befintlig backs bekostnad? I så fall vem?

Sv: Bättre backar!
GävleLasse: Alla spelare ska få en chans, halleluja!!!

Sv: Bättre backar!
GävleLasse: De är ju ifs positivt med mkt backar också.. nu blire väll som på målvaktsidan att sumpar du en match fåru sitta nästa!
Nu får vi ju se.. vi vet ju inte om cassel klarar av.. eller om sunken har utvecklats med! tycker niklas andersson inte ska lånas ut! han va rätt bra efter J-VM förra året och borde få spela! hans kurva går iaf uppåt!

Sv: Bättre backar!
GävleLasse: ni kanske kan hyra in jardan :) han har förflutet i Almtuna :)

Sv: Bättre backar!
88Lindkvist: Vad gäller Andersson så tycker jag att han var OK ett par matcher efter JVM men han stagnierade. Han gör väl ett ganska bra jobb defensivt men behöver ändå upp ett par snäpp i pondus och det fysiska spelet. Offensivt är han helt värdelös och kommer därför att må bäst av att lånas ut.

Har vi några backar som man kan se som mer eller mindre självskrivna?
Sjödda? Han är ett år äldre nu, det kan gå fort nedåt i den åldern. Att dra några som helst paralleller från förra säsongen kan man tyvärr inte.

Cassel, Johansson blir nog de som får mest jobb att hävda sig i konkurrensen. Lavins tror jag kommer att växa ett snäpp till den här säsongen och bli ett av utropstecknen.


Bland de nya backarna är det ganska svårt att sia om hur det blir. Hulkkonen har ju en bra renomé men det skulle ju inte vara den första spelaren med bra renomé som floppade i Brynäs. Angel? bra skott men brister i defensiven enligt vad jag sett. Nolander är ett tillskott om man jämför med Örat. Ström... vi får se om han ens blir kvar efter att Lavins kommer tillbaka. Det känns som om han skulle vara en lösning tills Lavins kommer "hem". Vikarekontrakt?

« · 723963

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)