BIF-FBK
« Föregående · 131864 · Nästa » Till forumet
Sv: BIF-FBK
2-4 inte mycket att säga, FBk gör 4 mål i Powerplay varav ett i 5-3!!
Brynäs är för kort om folk,hoppas Mikko och Kyrö frisknar till!!Vet inte om Bergqvist blev skadad eller bortplockad,han var inte lysande direkt. Nu är det två tuffa bortamatcher SSK och MIF, det får inte bli sju raka!!!
Sjödda var iaf kung på banan!!!
Brynäs är för kort om folk,hoppas Mikko och Kyrö frisknar till!!Vet inte om Bergqvist blev skadad eller bortplockad,han var inte lysande direkt. Nu är det två tuffa bortamatcher SSK och MIF, det får inte bli sju raka!!!
Sjödda var iaf kung på banan!!!
Sv: BIF-FBK
70 Rodrigues: Ja,det här är inget annat än en stor kris,sen får folk tjata hur mycket dom vill att det bara gått 7 omg,det är ju delvis det som är problemet.Efter Modomatchen sa jag att dom kommer att få en knapp förlust mot FBK för att bli ännu mer nertryckta i skiten.SSK nästa,som vann ikväll,då blir man överkörda.Då är vi uppe i 7 raka.Vilket bra lag vi har(GP)
Sv: BIF-FBK
Sylf: Måla f.n på väggen? ja väggen räcker väl inte till. V f-n gjorde Djoos på FBK´s 1-1 mål? J-vla drällnisse som försöker spela så coolt. När pucken hamnar i rundeln i box-play så skall den ju bara ut ur zonen, nej då försöker sötgöte Djoos leka ut pucken och FBK får kontroll på den och vips så blir det 1-1.
Ledsen att säga det men Djoosen var en av de sämre idag.
Ledsen att säga det men Djoosen var en av de sämre idag.
Sv: BIF-FBK
Matchen mot Färjestads BK VAR ett fall framåt för laget . Att Niklas Anger och Jonas Floberg missar två klara frilägen är typiskt för ett lag i motgång .
Stolp skottet som Brynäs hade i sista perioden är just sånt som gör att man gillar sporten ishockey allt kan hända , ibland går de stolpe in eller stolpe ut .
Att tala om att ha krismöte är förtidigt , grabbarna kämpade ingår !!!
Så inställningen är inget fel på .
Jag har fortfarnade 100 % förtroende för Esko & Gunnar , att sparka en tränare nu är fel och skulle då tyda på brister om ishockey och hur man lyckas i de långa loppet .
Jag älskar Brynäs IF ovasett vilken divsion dom spelar i .
Brynäs IF är klubben i mitt hjärta.
M.V.H Tor!
Stolp skottet som Brynäs hade i sista perioden är just sånt som gör att man gillar sporten ishockey allt kan hända , ibland går de stolpe in eller stolpe ut .
Att tala om att ha krismöte är förtidigt , grabbarna kämpade ingår !!!
Så inställningen är inget fel på .
Jag har fortfarnade 100 % förtroende för Esko & Gunnar , att sparka en tränare nu är fel och skulle då tyda på brister om ishockey och hur man lyckas i de långa loppet .
Jag älskar Brynäs IF ovasett vilken divsion dom spelar i .
Brynäs IF är klubben i mitt hjärta.
M.V.H Tor!
Länkar:
http://gd.se
http://gd.se
Sv: BIF-FBK
Tor Karlström: ETT FALL FRAMÅT??? Påverkad av tidningarna eller? Det var som om BIF skulle mött ett div. 1 lag dvs. klasskillnad. Färjestad var bättre i allt. Orsaken till att BIF fick spela i numerärt underläge halva matchen måste väl bero på något. Solklart är det ju så att utvisningarna berodde på att de inte hängde med.
Rönnmark gjorde en nästan prickfri insats. Laget är i en djup svacka och det måste vändas inom en vecka annars blir det en miserabel säsong.
Rönnmark gjorde en nästan prickfri insats. Laget är i en djup svacka och det måste vändas inom en vecka annars blir det en miserabel säsong.
Sv: BIF-FBK
Lugnt och fint nu...Luleå på sjätte plats har 9 poäng och Djurgården på sista plats har 6 poäng, en seger som skiljer alltså och fyra lag däremellan.
Tycker att det största problemet nu är alla skador och sjukdomar av olika slag. Hade vi inte nog av det förra säsongen? hittills har denna säsong börjat lika illa, det är bara Miettinen linen som klarat sig friska (hittills..) Kan man en match åtminstone få se det bästa laget spela (undantaget Soling)???
Tycker att det största problemet nu är alla skador och sjukdomar av olika slag. Hade vi inte nog av det förra säsongen? hittills har denna säsong börjat lika illa, det är bara Miettinen linen som klarat sig friska (hittills..) Kan man en match åtminstone få se det bästa laget spela (undantaget Soling)???
Sv: BIF-FBK
bradberry: Läs vår diskussion i går om hur detta ska vändas. Jag är övertygad om att vi behöver få kontiniutet i femmorna (vilket inte varit fallet än) och då kommer också segrarna. Mot SSK kommer det troligen oxå bli torsk. Vi måste ha lite tålamod. Snack om krismöten och sånt är trams och okunnigt. Ge laget en chans först!
Sv: BIF-FBK
Lunkan: Jag tycker inte FBK var LITE bättre. Som jag skrev upplevde jag det som klasskillnad. Allt ser så lätt ut. T.ex. en sån simpel(?) sak som att ta sig in i zon. FBK får alltid pucken på bladet med fart in i zon medan BIF:arna oftast får stanna upp utanför offensiva blå för att undvika offside, så att uppmärksamma motståndarbackar enkelt snappar upp puckarna och kan gå till kontring medan BIF:forwards får "börja om" från stillastående.
Nej, det är nåt sjukt med laget nu. Något som inte alls stämmer. Jag är rädd att det är spelsystemet. Spelarna kanske skulle nyttjas genom att spela det spel som just passar deras stil i varje femma istället. Inte inrutas i ett system för hela laget.
Molin har ju inte varit sig själv, även om han inte varit katastrofal så är han fjärran från sin forna form.
BAM-kedjan är ju sorglig att skåda. Vad har hänt med en sån som Anger. Inte ett rätt....
Nej, det är nåt sjukt med laget nu. Något som inte alls stämmer. Jag är rädd att det är spelsystemet. Spelarna kanske skulle nyttjas genom att spela det spel som just passar deras stil i varje femma istället. Inte inrutas i ett system för hela laget.
Molin har ju inte varit sig själv, även om han inte varit katastrofal så är han fjärran från sin forna form.
BAM-kedjan är ju sorglig att skåda. Vad har hänt med en sån som Anger. Inte ett rätt....
Sv: BIF-FBK
bradberry: Jag försöker svara en sista gång.
Det som inte stämmer är att killarna inte spelat i hop sig!! Visst Anger o co borde prestera mera, där håller jag med. FBK är ruskigt samspelta, vi behöver också SPIKADE femmor/kedjor (som endast i undantagsfall splittras) för att få harmoni i laget.
Det som inte stämmer är att killarna inte spelat i hop sig!! Visst Anger o co borde prestera mera, där håller jag med. FBK är ruskigt samspelta, vi behöver också SPIKADE femmor/kedjor (som endast i undantagsfall splittras) för att få harmoni i laget.
Sv: BIF-FBK
bradberry: Jaa, hur kunde du ha så fel......skäms.... :-)
Journalisternas åsikter är naturligtvis inget rättesnöre, men hela artikeln i övrigt (intervju med spelare, ledare) ger iaf intryck av att man är rätt ute. Normalt sett brukar ju "hemmalagets" egen tidningsutsände vara lite färgad och försöker kanske ibland att skriva så att det egna lagets prestationer "skrivs upp" lite väl mkt.
Så icke i detta fall, det var därför jag höjde på ögonen en aning....
Journalisternas åsikter är naturligtvis inget rättesnöre, men hela artikeln i övrigt (intervju med spelare, ledare) ger iaf intryck av att man är rätt ute. Normalt sett brukar ju "hemmalagets" egen tidningsutsände vara lite färgad och försöker kanske ibland att skriva så att det egna lagets prestationer "skrivs upp" lite väl mkt.
Så icke i detta fall, det var därför jag höjde på ögonen en aning....
Sv: BIF-FBK
Det var ett fall framåt på grund av att vi gjorde två mål och lyckades hålla siffrona ner till fyra insläppta mål . Man måste se de ljusna i de mörker som Esko & hans grabbar befinner sig i .
Jag tror att när Mikko Louvi , Roger Kyrö och Björn Danielsson är tillbaka från sina skador så kommer läget förändras sakta men säkert .
Spelartruppens kvalite är inte i relation till vissas förväntningar , de kommer inte bli nåt SM-Guld dom närmaste fyra åren tror jag .
Jag tror att en 8 plats är den bästa placering som Brynäs hamnar på . Att vinna kvalserien är de ända som jag vill att grabbarna gör .
Jag stöttar och försvarar Brynäs IF oavsett hur de dåligt de går .
Att kräva seger mot Södertälje SK är fel , de gäller att laget och Esko får arbeta utan press , då blir resultaten bra .
Kyösti Karjalainen gjorde mål igår och då kapitulerar jag helt .
Kösa blir en förstärkning för Brynäs .
De viktigaste nu är att Brynäs IF får 100 % stöd av oss fans , jag tror att lusten är en sak som kan spela in.
Mitt råd är att kontakta Ola Berggren som är expert på att hjälpa idrottsmän med de mentala grejerna .
M.V.H Tor!
Jag tror att när Mikko Louvi , Roger Kyrö och Björn Danielsson är tillbaka från sina skador så kommer läget förändras sakta men säkert .
Spelartruppens kvalite är inte i relation till vissas förväntningar , de kommer inte bli nåt SM-Guld dom närmaste fyra åren tror jag .
Jag tror att en 8 plats är den bästa placering som Brynäs hamnar på . Att vinna kvalserien är de ända som jag vill att grabbarna gör .
Jag stöttar och försvarar Brynäs IF oavsett hur de dåligt de går .
Att kräva seger mot Södertälje SK är fel , de gäller att laget och Esko får arbeta utan press , då blir resultaten bra .
Kyösti Karjalainen gjorde mål igår och då kapitulerar jag helt .
Kösa blir en förstärkning för Brynäs .
De viktigaste nu är att Brynäs IF får 100 % stöd av oss fans , jag tror att lusten är en sak som kan spela in.
Mitt råd är att kontakta Ola Berggren som är expert på att hjälpa idrottsmän med de mentala grejerna .
M.V.H Tor!
Länkar:
http://svenskafans.com
http://svenskafans.com
Sv: BIF-FBK
Glömde en sak...
Interjuv med våran kära lagkapten Janne Larsson i TV4-Sporten , visar två saker 1 : Jan Larsson han är en stor spelare som är missnöjd trots att han tangerat Håkan Loobs poängrekord i Elitserien genomtiderna , Starkt Janne laget framför ALLT annat!!!
2 : att Tv4-Sporten är en stor parodi på bra TV-Sport , höjden av IQ befrinande personer finns på deras redaktion , ingetligen alla som jobbar på TV4-Sporten är borta i hjärnan!!!
M.V.H Tor!
Interjuv med våran kära lagkapten Janne Larsson i TV4-Sporten , visar två saker 1 : Jan Larsson han är en stor spelare som är missnöjd trots att han tangerat Håkan Loobs poängrekord i Elitserien genomtiderna , Starkt Janne laget framför ALLT annat!!!
2 : att Tv4-Sporten är en stor parodi på bra TV-Sport , höjden av IQ befrinande personer finns på deras redaktion , ingetligen alla som jobbar på TV4-Sporten är borta i hjärnan!!!
M.V.H Tor!
Länkar:
http://svenskafans.com
http://svenskafans.com
Sv: BIF-FBK
Håller med dem som menar att gårdagens match trots förlusten var ett fall framåt Det är framför allt av tre skäl jag gör det:
1. Man höll tätt i mer än 13 sekunder.
2. Man gjorde mål framåt.
3. Man visade vilja.
Nu kan man säga att en förlust är alltid en förlust, men den här förlusten ger trots allt vittring på bättre spel. Det var t ex kul att höra att Molin var på gång. Någon skrev att utvisningarna kom för att vi inte hann med FBK, men det kan också vara så att en del utvisningar kom för att man helt enkelt var d-t laddade. Nu såg jag inte matchen--som ni kanske redan anat--men av refererat och kommentarer här tycker jag att det trots allt var ett steg i positiv riktning.
Kvarstående problem:
1. Som jag och flera med mig skrivit tidigare, lås femmorna nu så att de får en chans att träna ihop sig. Hellre en kanske inte totalperfekt men samspelt femma än en femma som får sin slutliga form framåt jul. Dax att fatta beslut, alltså.
2. Med en telfonsvarares envishet hävdar jag ännu en gång att vi måste gå runt på fyra femmor. Man kan inte köra på tre femmor i tre perioder mot lag som FBK eller andra elitserielag heller, för den delen. Det betyder att Esko måste ge mer istid till Bollibompagänget så snart Östlund är hel igen. Att Floberg var bra igår stärker det argumentet. Om Bollibompagänget ges mer istid så får de andra femmorna vila. Då kommer tempot, då kommer produktiviteten och då kommer segrarna. Även om kidsen släpper något mål bakom sig så är det ändå en klok investering.
3. Träna PP och BP! Framför allt boxplay var tydligen dåligt igår.
1. Man höll tätt i mer än 13 sekunder.
2. Man gjorde mål framåt.
3. Man visade vilja.
Nu kan man säga att en förlust är alltid en förlust, men den här förlusten ger trots allt vittring på bättre spel. Det var t ex kul att höra att Molin var på gång. Någon skrev att utvisningarna kom för att vi inte hann med FBK, men det kan också vara så att en del utvisningar kom för att man helt enkelt var d-t laddade. Nu såg jag inte matchen--som ni kanske redan anat--men av refererat och kommentarer här tycker jag att det trots allt var ett steg i positiv riktning.
Kvarstående problem:
1. Som jag och flera med mig skrivit tidigare, lås femmorna nu så att de får en chans att träna ihop sig. Hellre en kanske inte totalperfekt men samspelt femma än en femma som får sin slutliga form framåt jul. Dax att fatta beslut, alltså.
2. Med en telfonsvarares envishet hävdar jag ännu en gång att vi måste gå runt på fyra femmor. Man kan inte köra på tre femmor i tre perioder mot lag som FBK eller andra elitserielag heller, för den delen. Det betyder att Esko måste ge mer istid till Bollibompagänget så snart Östlund är hel igen. Att Floberg var bra igår stärker det argumentet. Om Bollibompagänget ges mer istid så får de andra femmorna vila. Då kommer tempot, då kommer produktiviteten och då kommer segrarna. Även om kidsen släpper något mål bakom sig så är det ändå en klok investering.
3. Träna PP och BP! Framför allt boxplay var tydligen dåligt igår.
Sv: BIF-FBK
Jompe: Min uppställning : Jamie Ram (Johan Asplund)
Första femman : Tommy Sjödin och Henrik Rehnberg och forwards: Kyösti Karjalainen,Janne Larsson och Ove Molin.
Andra femman : Pär Djoos och Veli-Pekka Laitinen och forwards : Kenneth Berqvist , Tommi Miettinen och Niklas Anger .
Tredje femman : Daniel Johansson och Henrik Petre och forwards : Mikko Luovi,Roger Kyrö och Björn Danielsson.
Fjärde femman : Adam Andersson och Jussi Pekkala och forwards :
Simon Östlund,Daniel Wågström och Peter Nylander.
Joakim Lundström,Per Mårs,Jonas Floberg och Kristoffer Jobs ska lånas ut till en allsvensk klubb .
M.V.H Tor!
Första femman : Tommy Sjödin och Henrik Rehnberg och forwards: Kyösti Karjalainen,Janne Larsson och Ove Molin.
Andra femman : Pär Djoos och Veli-Pekka Laitinen och forwards : Kenneth Berqvist , Tommi Miettinen och Niklas Anger .
Tredje femman : Daniel Johansson och Henrik Petre och forwards : Mikko Luovi,Roger Kyrö och Björn Danielsson.
Fjärde femman : Adam Andersson och Jussi Pekkala och forwards :
Simon Östlund,Daniel Wågström och Peter Nylander.
Joakim Lundström,Per Mårs,Jonas Floberg och Kristoffer Jobs ska lånas ut till en allsvensk klubb .
M.V.H Tor!
Länkar:
http://gd.se
http://gd.se
Sv: BIF-FBK
Tor Karlström:
Käre Tor!
Jag hoppas att du såg BIF - FBK igår?? Det du då såg av Floberg kan väl knappast göra att han skall lånas ut. Björn Danielsson, denne evige skadade spelare, kan väl hyras ut resten av säsongen. MEN det är nog omöjligt med hänsyn till just skadeläget. Sedan är det så att Adam går före såväl Petré och Pekkala, en sällsynt svag spelare.
Käre Tor!
Jag hoppas att du såg BIF - FBK igår?? Det du då såg av Floberg kan väl knappast göra att han skall lånas ut. Björn Danielsson, denne evige skadade spelare, kan väl hyras ut resten av säsongen. MEN det är nog omöjligt med hänsyn till just skadeläget. Sedan är det så att Adam går före såväl Petré och Pekkala, en sällsynt svag spelare.
Sv: BIF-FBK
Jag var på plats och såg matchen , jag är beredd att köpa ditt argument att inte låna ut Jonas Floberg , men under ett sånt här prekärt läge så får faktiskt juniorerna stå tillbaka tyvärr tycker jag.
Man ska ge Björn Danielsson en ärlig chans tycker jag .
Men om Björn Danielsson blir fri sina skadeproblem snart och då inte platsar efter ca 9-12 matcher så kan han lånas ut och Floberg kan ta hans plats .
Jag ändrar mig gällande Pekkala och Petre och rankar Adam före .
Idag mot SSK så är de blåstället som gäller , att kunna hålla 0-0 efter ordinarie tid och vinna på straffar är en framgång just nu tycker jag .
M.V.H Tor!
Man ska ge Björn Danielsson en ärlig chans tycker jag .
Men om Björn Danielsson blir fri sina skadeproblem snart och då inte platsar efter ca 9-12 matcher så kan han lånas ut och Floberg kan ta hans plats .
Jag ändrar mig gällande Pekkala och Petre och rankar Adam före .
Idag mot SSK så är de blåstället som gäller , att kunna hålla 0-0 efter ordinarie tid och vinna på straffar är en framgång just nu tycker jag .
M.V.H Tor!
Länkar:
http://gd.se
http://gd.se
« Föregående · 131864 · Nästa »