BIF-TIK
« Föregående · 180353 · Nästa » Till forumet
Sv: BIF-TIK
Brynäs ser ut att vara riktigt nervösa. Dom slarvar o vågar inte skjuta på mål.. Ser precis ut som det gjorde under den tunga förlusttiden. Nu gäller det sista perioden. Timrå klarade 5 mål i en period så det borde också Brynäs klara av. Men det gäller nog att dom slutar spela som yra höns vilket det verkligen ser ut som att dom gör nu. Ingen rolig hockey att kolla på på tv. Är nästan glad att jag inte är på plats i Gavlerinken idag.. Skulle kännas som bortkastade pengar... SKÄRPNING I SISTA NU BRYNÄS.........
Sv: BIF-TIK
Magoo70: Håller helt med. Danielsson är det positiva i matchen, och det faktum att Brynäs fortsätter att trampa. Jag såg genomklappningen i Globen och det här är mycket bättre. Det var mycket tillfälligheter som ställde till det i början, annars hade matchen fortfarande varit jämn. Timrå gjorde mål, Brynäs gjorde det inte. Inget att gräva ner sig i.
Sv: BIF-TIK
Lilljanne: Vi klarar strecket, inget snack om saken. Vi klarar slutspelsstrecket också. Vi har haft en lång rad fina matcher och är tillsammans med Timrå det formstarkaste laget efter landslagsuppehållet. Kan inte tänka mig en ny, djup svacka. Dagens match är förstås körd, dax att börja ladda inför Modo på
måndag.
måndag.
Sv: BIF-TIK
Vi har inte haft flyt idag. 2-7 hemma mot Timrå är ju ingen hit, precis. Linköping snor två pinnar mot Frölunda, SSK slår FBK och Modo slår Luleå.
Borta mot Timrå var det en perfekt fokusering på uppgiften. Idag verkade det som om laget inte var redo för spel när matchen började. När sen både Asplund och Ram sviktar mot ett topplag
som Timrå kan resultatet bara bli ett.
Den goda nyheten är att det är tätt mellan lagen kring strecken. Vio har 5 pinnar upp till MIF med 18 omgångar kvar. Kan vi sätta dagens match bakom oss direkt och blicka framåt och LADDA inför matcherna så kommer det här att gå bra.
Borta mot Timrå var det en perfekt fokusering på uppgiften. Idag verkade det som om laget inte var redo för spel när matchen började. När sen både Asplund och Ram sviktar mot ett topplag
som Timrå kan resultatet bara bli ett.
Den goda nyheten är att det är tätt mellan lagen kring strecken. Vio har 5 pinnar upp till MIF med 18 omgångar kvar. Kan vi sätta dagens match bakom oss direkt och blicka framåt och LADDA inför matcherna så kommer det här att gå bra.
Sv: BIF-TIK
Intressant att höra Anger på TV. Han sa att han inte ville namnge nå´n men menade att backspelet var under all kritik.
Brynäs har inte råd att ha en målvakt som djupdyker var fjärde-femte match. Asplund måste ha gjort sitt nu.
Putte Carlsson är visserligen djurgårdare men får väl anses ha viss kunskap ändå (han har ju sett en hel del brynäsmatcher) menar att Brynäs saknar grundspel och bara spelar på chans. Idag såg det ut så också. Alla markeringsmissar ger mej mardrömmar.
Bra att juniorerna får matchträning. Förhoppningsvis hinner nå´n slå igenom redan i år. Förstärkning behövs fortfarande. Se´n får man räkna med juniormisstag på vägen. Jobs tappade pucken enkelt som siste man vid ett av timråmålen. Danielsson brände flera frilägen.
Brynäs har inte råd att ha en målvakt som djupdyker var fjärde-femte match. Asplund måste ha gjort sitt nu.
Putte Carlsson är visserligen djurgårdare men får väl anses ha viss kunskap ändå (han har ju sett en hel del brynäsmatcher) menar att Brynäs saknar grundspel och bara spelar på chans. Idag såg det ut så också. Alla markeringsmissar ger mej mardrömmar.
Bra att juniorerna får matchträning. Förhoppningsvis hinner nå´n slå igenom redan i år. Förstärkning behövs fortfarande. Se´n får man räkna med juniormisstag på vägen. Jobs tappade pucken enkelt som siste man vid ett av timråmålen. Danielsson brände flera frilägen.
Sv: BIF-TIK
Grinig match där domaren inte fick ordning på nivån och missade åt båda håll.(varfär dömde ha nbort Brynäs 1-4 mål och tag en utvisning på en Timrå spelare istället ??? Brynäs hade ju pucken o satt den och ingen Timråspelare va på den före...sjukt..Brynäs uselt back och målvakts spel i första...men de gav aldrig upp och det lovar då gott..bara se framot nu
Sv: BIF-TIK
Har bara en liten, något glädjande sak att säga nu när det känns SÅÅÅÅ tungt.. Vi har Leksands supportrar på vår sida. Fick höra nu av en leksing som var på matchen i Globen att hejjarklacken (Leksands då alltså) ropade "Kämpa Brynäs" när dom såg att det gick tungt för oss.. Tänk bara om dom rösterna hörts ända till Gavlerinken.. Härligt att höra att inte bara vi brynäsare vill att Brynäs ska kämpa... Tack alla Leksingar för ert support... :-D
Sv: BIF-TIK
Vilken mardröm, det var tamefan det ynkligaste jag sett. De stackare som var i Gavlerinken borde få pengarna tillbaka (undantaget Timråsupportrarna). Målvaktsspel och backspel som inte skulle hålla ens i Korpen.
Rehnberg och P3 är bedrövliga att se, jag tror nästan att Rehnberg var inne på alla mål bakåt. Sparka ut karln han är ju en parodi på hockeyspelare.
Rehnberg och P3 är bedrövliga att se, jag tror nästan att Rehnberg var inne på alla mål bakåt. Sparka ut karln han är ju en parodi på hockeyspelare.
Sv: BIF-TIK
Det gick att förutse era resultat för i år om man tittade på er fjolårs säsong.
Med lite själv insikt så kan ni nog hålla med om att fjolåret vae början på raset.
I och med att Bisset drog vidare så rasade eran ända lag formation som höll klass.
Det kan inte någon förneka utan se över vad som sker och varför det har hänt.Svälj stolltheten och jobba framåt.
Föryngra och förstärk laget med en landslags mässig spelare i varje formation.
Jag är en riktig timrå fantast men har alltid gillat den hockey som brynäs vill spela.
Lycka till............
Med lite själv insikt så kan ni nog hålla med om att fjolåret vae början på raset.
I och med att Bisset drog vidare så rasade eran ända lag formation som höll klass.
Det kan inte någon förneka utan se över vad som sker och varför det har hänt.Svälj stolltheten och jobba framåt.
Föryngra och förstärk laget med en landslags mässig spelare i varje formation.
Jag är en riktig timrå fantast men har alltid gillat den hockey som brynäs vill spela.
Lycka till............
Sv: BIF-TIK
Förlåt Rehnberg ! I ilskan skrev jag att du var inne på alla mål bakåt men du var endast inne på sex mål, förlåt, förlåt.
Vart tog Molin vägen i tredje, migrän?
Angers kommentar angående backspelet var klockren, han verkar vara den enda i Brynäs som vågar kritisera. Starkt Anger.
Undrar hur Rodrigues mår, stackars karl.
Men som sagt, solen går upp imorgon också......
Go´natt !
Vart tog Molin vägen i tredje, migrän?
Angers kommentar angående backspelet var klockren, han verkar vara den enda i Brynäs som vågar kritisera. Starkt Anger.
Undrar hur Rodrigues mår, stackars karl.
Men som sagt, solen går upp imorgon också......
Go´natt !
Sv: BIF-TIK
Det är väl ändå inte så att samma lag som spelat stundtals lysande hockey de senaste matcherna nu plötsligt bara är ett gäng sopor utan grundspel? Gårdagens match var en genomklappning, varken mer eller mindre. Glöm inte att Timrå är seriens bästa bortalag, extra tända efter att de fick stryk hemma. Kombinationen av det med ett för dagen mycket svagt målvakts- och försvarsspel blev 2-7. GP sade en intressant sak efter matchen; det är en hårfin skillnad mellan självförtroende och självgodhet. Han hade känt i truppen att något sånt skulle kunna hända. hade han konsulterat Jompes lördagshemmamatchteori hade han vetat vad som skulle ske. Vi är helt enkelt kass på lördagsmatcher hemma. Vete gudarna varför, men kolla statistiken.
Föärhoppningsvis tjänar det här som en rejäl sporre att hela laget måste vara tända och kämpa från första till sista minut. Vi har just nu fallit in i det för Brynäs vanliga syndromet att låta motståndaren göra första målet. Inget mer av det.
Onödiga utvisningar är ett annat problem som GP måste ta tag i. Nu var det inte många utvisningar igår, men Molins tre utvisningar var minst två för mycket. Jag vill se mer professionalism från honom, mycket mer.
Håller med Cusken att en stark insats imorgon mot Modo är avgörande för att vi ska komma tillbaka i flytet igen. I princip alla resultat gick emot oss igår, desto viktigare att ta poäng imorgon.
Föärhoppningsvis tjänar det här som en rejäl sporre att hela laget måste vara tända och kämpa från första till sista minut. Vi har just nu fallit in i det för Brynäs vanliga syndromet att låta motståndaren göra första målet. Inget mer av det.
Onödiga utvisningar är ett annat problem som GP måste ta tag i. Nu var det inte många utvisningar igår, men Molins tre utvisningar var minst två för mycket. Jag vill se mer professionalism från honom, mycket mer.
Håller med Cusken att en stark insats imorgon mot Modo är avgörande för att vi ska komma tillbaka i flytet igen. I princip alla resultat gick emot oss igår, desto viktigare att ta poäng imorgon.
Sv: BIF-TIK
Tja!
FFFAAANNN!!!
De är de ända rätta ordet just nu , domaren Christer Lärking var fruktansvärt inkonsekvent i matchen och berövade Peter Nylander på ett mål .
Men man inte bara skylla på domaren , förlorar man med 7-2 så är de HELA laget som är för dåligt helt enkelt .
Inför matchen kanske ett övermod infann sig laget och övertändning på vissa hemmaspelare gjorde inte saken lättare . Johan Asplund måste jobba på den mentala biten om han ska ta postionen som förstemålvakt och Jamie Ram måste nu på allvar visa att han är värd en plats i Brynäs A-lag . Men man kan inte bara skylla på målvakterna , utespelarna måste praktisera bra försvarspel om målvakterna ska kunna göra bra matcher .
Men som supporter får man vara beredd på såna här saker kan hända .
De som vi fans kan göra i en såna här stunder är att stödja laget ännu mera och verkligen visa att vi Brynäs fans stödjer laget i både med som motgång .
Ordföranden Roland Hennings utalade i matchprogramet att Brynäs går bra som hockeyförening är fullständigt fel!!!
Vi ligger näst sist i Elitserien och ekonomin är de stora problem med , enligt vad Henning skrev i programbladet så kommer man att få stora problem att nå ett nollresultat i gällande ekonomin .
Håkan Berg är en katastrof som klubbdirktör och SK är inte värd att kommenteras .
Så sluta hyckla nu Henning!!!
Brynäs har stora problem som ishockeyförening
Om folk som både kan hockey och älskar Brynäs IF får ta över efter nuvarande ledning så kan de nog ordna upp sig till slut .
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
FFFAAANNN!!!
De är de ända rätta ordet just nu , domaren Christer Lärking var fruktansvärt inkonsekvent i matchen och berövade Peter Nylander på ett mål .
Men man inte bara skylla på domaren , förlorar man med 7-2 så är de HELA laget som är för dåligt helt enkelt .
Inför matchen kanske ett övermod infann sig laget och övertändning på vissa hemmaspelare gjorde inte saken lättare . Johan Asplund måste jobba på den mentala biten om han ska ta postionen som förstemålvakt och Jamie Ram måste nu på allvar visa att han är värd en plats i Brynäs A-lag . Men man kan inte bara skylla på målvakterna , utespelarna måste praktisera bra försvarspel om målvakterna ska kunna göra bra matcher .
Men som supporter får man vara beredd på såna här saker kan hända .
De som vi fans kan göra i en såna här stunder är att stödja laget ännu mera och verkligen visa att vi Brynäs fans stödjer laget i både med som motgång .
Ordföranden Roland Hennings utalade i matchprogramet att Brynäs går bra som hockeyförening är fullständigt fel!!!
Vi ligger näst sist i Elitserien och ekonomin är de stora problem med , enligt vad Henning skrev i programbladet så kommer man att få stora problem att nå ett nollresultat i gällande ekonomin .
Håkan Berg är en katastrof som klubbdirktör och SK är inte värd att kommenteras .
Så sluta hyckla nu Henning!!!
Brynäs har stora problem som ishockeyförening
Om folk som både kan hockey och älskar Brynäs IF får ta över efter nuvarande ledning så kan de nog ordna upp sig till slut .
Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!
M.V.H Tor!
Länkar:
http://hockeykultur.com
http://hockeykultur.com
« Föregående · 180353 · Nästa »