Brynäs IF-AIK 28/10-10
Jodå,den den där vändan kan man.
Du skrev att att man ofta väntade för länge med att sparka tränare,Boork i Oktober och Nokelainen i November.När T.J avgick vet jag ej...
Tony:StorBäckis rekryterade väl Nokelainen,resten är Mormors verk.
Bissett19:Tomas Jonsson säsongen var ju lockoutsäsongen. Då var det auktion om SM guldet... Brynäs hade kunnat ha vem som helst i båset det hade inte spelat någon roll alls. Man hade inte ekonomi att mäta sig med nåt lag.
Nokelainen fick spelarna mot sig för han ansg att hockeyträning var viktigare än golf..
Ja, vi har gått ner oss en aning i den spelformen.
Det är vad som hänt.
Kan det möjligtvis hänga ihop med lagets allmänt ojämna uppträdande under hela säsongen och att även PP som ändå funkat bra från början, nu till sist också dras med i fallet sas?
När det övriga spelet inte funkar så blir det väl extra viktigt att prestera i just den spelformen och då är det lätt att man spänner sig och det vet alla hur det påverkar insatsen.
Öht ngt man inte behöver vara hockeyintresserad hjärnforskare för att förstå....
70 Rodrigues:Det fanns ju inga pengar. De hade man spenderat på en megastor trupp... konstigt bara att man inte huttade många hockeyspelare.. oddset borde ju ha ökat ju fler man signade...
Idag är Brynäs en återvinningscentral för misslyckade hockeyspelare som VARIT bra...även fast det var strax efter Spaps hjälmens tid ;)
Ingen lysande kombination direkt..
Och Esko fick också sparken tidigt på säsongen har jag för mej,sen har vi Tomas Jonsson som tjurade ihop och avgick självmant.
Boork fick väl sparken i oktober,fast då ersatte man honom med Mors lilla Olle,vilket inte var ett jättebra drag;)
Sen kika statsen på dom 5 sista matcherna.
Handen på hjärtat; Tycker du Dacke tillför nått när han är inne å lirar i PP?
Redigerad kommentar
Huge:Att byta tränare under säsong har varit felaktigt många gånger. Men det är oftast på grund av att man väntat för länge med den åtgärden. Jul verkar vara någon slags magisk gräns historiskt sett. Jag tycker att man skall vara snabbare. Speciellt om det finns fraktioner bland spelarna som anser detta.
En tränare som inte har ALLA spelare med sig har två val. Att fortsätta som inget hade hänt eller att vidta åtgärder. Antingen genom att ta en diskussion med hela laget och vädra alla åsikter eller göra som Boork. Frysa belackarna ute. (En metod som till en början fungerade ändå tills Dackell tröttade)
Ur klubbledningens synvinkel så får man ju även ta med aspekter som vikande publiksiffror och trycket från sponsorer/medlemmar. Ett tidigt tränarbyte skulle ju i alla fall fall visa att man försökt göra något åt situationen.
Czarnecki har helt enkelt inte kunskaperna att bryta denna trend. Det är första gången han befinner sig i en så här allvarlig situation som ES tränare och är således rookie på detta.. Har han vad som krävs?
Du anser att vårt PP och BP håller afrikans div11-klass.
Isf håller också HV:s och Skellefteås PP och BP samma klass.
Två erkänt offensivt skickliga lag.
Logik: vi håller ungefär samma klass som HV och Skellefteå här.
Betyder det per automatik att det skulle vara bättre att släppa in 53 mål än 36 eller 31?
Dina läroböcker i skolan måste definitivt ha varit nedlusade med lärarkommentaren: "Läst men inte förstått".....
Jag har tyvärr inte insyn nog att uttala mig om sanningshalten i det du antyder men om du nu har det så fine.
Jag anser iaf att det vore panikartat att i det här läget byta tränare, om nu spelarna inte har gått ihop och anser att CZ under en längre tid inte har lyckats få ut sitt budskap och att man vill ha en annan tränare.
Jag utesluter ingenting, det är jag alltför luttrad för att göra.
Men bara för att spelarna nu ev vill byta tränare så betyder väl inte det att det skulle bli så mkt bättre.
Ngt som historien dessutom visat vid många tränarbyten under en säsong.
Då förstår jag din logik.
Så det är alltså bättre att släpp in 53 mål än 36 eller 31st?
Du kanske vet att % är ointressant det är poängen som avgör om vi spelar; Slutspel/kval eller hammnar no mans land..
"med tanke på hur otroligt värdelösa du överlag anser oss vara."
Vart har jag skrivit det?
Om Khana gör 15 mål en match så har ju han gjort det bra och ska få höra det.
Om Dacke fortsätter att bjuda på mål, så ska han få höra att han gjort det oxå.
Detta kallas att kunna Rosa & Risa spelare.
Huge:Allvarligt så tycker jag att det finns många likheter med Boorks sista säsong.
Det är dessutom N.C's tredje säsong och det har visat sig vara en svår tid för Brynäs tränare. Jag vet inte vad man skall tro men det ligger nära till hands att tro att det är Dackell som tar över efter den tiden. Jag kan för mitt liv inte första vad han har på isen att göra i alla möjliga situationer. Han har rutinen men den hinner han knappt med att använda för kroppen hänger inte med längre. Hans agerande på blålinjen mot SSk säger en hel del.
När han sedan står och säger saker i intervjuerna och gör helt tvärt om på isen så är det väldigt påtagligt. Han säger nåt i interjun om att man måste gå på avslut mer och sean visar de en sekvens där han kommer med puck in i AIK zonen och istället för att ta avslut ur ett BRA skottläge så går han runt buren och lägger in en myra.. Hur många Brynäsare fanns påplats för att ta hand om den? Ingen!
Det är precis därför man förlorarmatcher. Man måste ju skjuta, ta avslut och inte vänta på att buren skall vara vidöppen. Du har pratat så mycket om MacDonnels slumpmål som den avgörande faktorn igår. Han slänger in en puck och den går in. Något som aldrig händer Brynäs. Varför de tar inte såna avslut.
Här skall NC gå in TIDIGT imatcherna och påvisa sånt. Men inget händer. Är han Dackells marjonett?
Hur skulle du reagera om man sparkade N.C? Vem som blir ersättare låter jag vara osagt.
Lindström: "PP håller div.11 klass (i Kamerun)
Bp håller div.8 klass (i Kongo)"
Vi ligger 6:a i PP-statsen med 18.18%
Skellefteå och HV ligger 5:a resp 4:a med 18.64 resp 18.62 i procent.
Vilken klasser håller isf deras PP?
Div 10 och 9 (i Swaziland och Förensade Arabemiraten?)
Vi ligger 6:a även i BP-statsen.
I både PP och BP faktiskt klart bättre än vad du borde ha förväntat dig, med tanke på hur otroligt värdelösa du överlag anser oss vara.
Shit vad fetborta du är, IGEN, du skulle bara veta vad som vad som är på G just nu, men det borde du ju veta du store matchrapportör, du med inblick i vad allt Brynäs IF företar sig :-)
GävleLasse: Ja, punkterna 1 och 2 är ju exakt de lite mer komplicerade saker jag talar om, som alltså skulle vara delförklaringar till hur det ser ut.
Jämfört med DIN förklaring som jag försökte vederlägga: att vilohelgen skulle vara huvudorsaken till insatserna mot SSK och AIK.
Angående nr 3: jag tycker inte att Dackell varit speciellt dålig i förstalinan.
Han har kanske gjort ett par mindra bra matcher men i stort är det ändå vår lagkapten vi talar om och det ska nog till betydligt sämre insatser från hans sida för att jag ska anse en degradering eller petning av honom vara motiverad.
Men det är MIN uppfattning. Vill bara säga det för att få ner blodtrycket på dom som tycker att jag anser mig veta allt och sitta på sanningen.
Angående nr 4:
Tycker själv att den var märklig.
Nästan som när jag såg en handbollsmatch häromdan i damernas CL.
Sävehof låg under med 10 bollar mot nåt slovenskt topplag och deras coach tog TO när det var 15 sekunder kvar.
Något som inte uppskattades, det kan jag lova.
Men här tror jag mer att det handlade om ett sista krampaktigt försök att iaf få in en reducering, inget annat.
"Det är väldigt små förändringar som behöver göras. STORA för dig kanske som är så impad av N.C."
Precis.
Små förändringar är det som behövs.
Räcker förmodligen med att inte drabbas av panik bara för att man förlorat 2 raka matcher, mkt pga individuella misstag som till rätt stor del lagt grunden till förlusterna.
Bara för att Tony känner nån som känner nån av junisarna som är lite missnöjd med att inte få tillräckligt många chanser, tycker jag inte känns som en tillräcklig anledning till ett tränarbyte.
Vårat;
PP håller div.11 klass (i Kamerun)
Bp håller div.8 klass (i Kongo)
Våra sk bärande spelare dvs Dacke å Nordan är segare än kåda, vi har fått hit en Ahl/Nhl målis som på 2 matcher släpp in 10 mål.
Dom som har mest istid match efter match är dom som presterar minst, men ingår ändå i alla toppningar.
Vi har bara en spelare på skade listan så det kan vi inte skylla på heller, så du får gärna förklara hur du kan vara så säker på att det ska vända.
Vi har i underläge på hemmplan mäktat med att skjuta 3 skott på mål trots flertalet PPen.
Huge:Lite mer komplicerade saker? Utveckla...
Jag tycker att det är väldigt enkelt.
1. Man har släppt in massor av mål.
2. Man gör MASSOR av individuella misstag som ofta bestraffas genom baklängesmål.
3. N.C fortsätter att nöta med Dackell i förstalinan. Han har möblerat runt samtliga spelare i olika kedjor men Dackell har stått kvar..
4. Han har matchat laget väldigt konstigt och som exempelvis igår.Tog en time out i 17:e minuten med 0-3 på tavlan. Vad ville han uppnå med en så sen timeout?
Han är ju så fetborta man bara kan bli.
Det är väldigt små förändringar som behöver göras. STORA för dig kanske som är så impad av N.C. Men för oss andra som vågar tänka själva är det väldigt enkelt. Byt ut tränaren så ska du se att det bli fart på laget omgående.
Och då ska man veta att det innan SSK-matchen också sett osäkert ut många gånger, men då har iaf offensiven funkat Ok.
Finns öht inga belägg för att vilohelgen skulle vara orsaken.
Det känns dessutom som en väldigt enkel nödförklaring.
Allt blir ju så mkt enklare om man kan förklara vårt nuvarande problem med att spelarna vilade en helg. Då slipper man tvingas ta lite mer komplicerade saker i beaktande.
Huge:Ja det har bara gått 15 omgångar. Tänk så långt bort det ligger ändå. Så härligt långt att du fortfarande kan leva i förnekelse.
Brynäs hade släppt in 43 mål på 13 omgångar och NU har man gått in i en tung period. Lite konstigt att allt bara dog efter att man valde att vila en helg.
Jag tror bannemig att du tror på at man man bota cancer med handpåläggning med.
Redigerad kommentar
Men en målsättning är väl såvitt jag vet inget annat än just en målsättning och en ambition.
Förstår inte vad det har med min personliga förklaring på varför det går trögt just nu att göra.
Dessutom: börjar inte slutspelet efter 55 omgångar?
Såvitt jag vet så har vi avverkat 15 omgångar men jag kanske har missat nåt..
Huge:Om det är som du säger. VArför har du aldrig reagerat och tyckt att målsättningen varit för högt satt? Semi kräver ett väldigt bra lag i den tuffa konkurrens som vi har idag.
Förklara. Jag har för mig att du tvärt om tyckte att det såg bra ut och att semi inte alls var en omöjlighet. Så, förklara.
70 Rodrigues: "Sen är det jävligt lustigt att du inriktar dig på mig, varför inte fråga Jajjen vad han menar med sitt inlägg ang laget, ledning, stad m.m?"
Varför ska jag fråga honom när han ställer en retorisk fråga, dvs han accepterar ju att laget spelar uselt pga de faktorer han pekar på.
Skillnaden är ju att du INTE accepterar insatserna utan sitter och sågar allt och alla TROTS nämnda faktorer, när du istället borde hylla laget för att man med dessa förutsättningar har gjort mer än vad som kan begäras och nästan lite till.
Jag blev också förbannad igår men inte över spelarnas inställning utan mer över att det inte funkar i samspelet. Alla kör sitt eget race och jobbar inte tillsammans, ett klart tecken på antingen osäkerhet eller en ev formsvacka.
Jag lutar åt det förstnämnda även om jag varit inne på det senare.
Och då blir frågan: hur får man spelarna att jobba som ett lag i 60 minuter när det inte hjälper att vaska om i formationerna?
Det har blivit en mental sak av det hela, som det alltid är i såna här lägen.
Och då finns det sällan några patentlösningar.
Vi håller på att införa ett mer offensivt spel och få det att funka tillsammans med den defensiva trygghet och säkerhet vi haft under ett par säsonger.
Klart som fan att det tar tid och att man i processen måste acceptera de ojämna insatser vi sett hittills den här säsongen.
Att man öht ska behöva förklara såna självklarheter för nån som påstår sig vara hockyeintresserad brynäsare är fanimej sanslöst, egentligen.
Analyserna på många händer är grundare än en snustorr vattenpöl i Sahara.
Kraven på avgång hit och dit efter varje förlust stärker väl inte heller aktierna om man vill kalla sig för någorlunda seriös eller nyanserad supporter.
Inte alls, men jag förväntar mig fan så mycket mer än vad dom presterade mot SSK o Gnaget iaf, är det för mycket begärt tycker du??
Redigerad kommentar
Om vi nu har ett loserlag av AS-klass där ekonomin är usel m.m så överträffar väl snarare laget sig självt och borde väl isf ha massor av beröm istf den skitkastning och kritik som du och andra öser över spelare och ledare?
Jag förstår ärligt talat inte din logik men du kan kanske förklara hur du får ihop det hela.
Om det nu är så du tycker, då borde det ju inte spela någon roll om det kommer en ny tränare, det är ju lkisom kört iaf, eller hur tänker du?
Rätt o riktig, vilka övriga problem har du förutom att boffa lim?