Brynäs IF-AIK 28/10-10
Bissett19: Det ena utesluter inte det andra. Nu har du snöat in på Brynäs men sett till andra lag som bytt tränare sent så har det gått åt skogen.
Att Brynäs har åkt ner i KS kan ju ha andra orsaker. Exempelvis att Sundlöv har satsat för mycket pengar på fel spelare.
Att Sundlöv gått med på att betala en bra bit över 200 000/månad för en spelare som gjort EN bra säsong i ES och kommer tillbaka efter en svår knäskada som man inte ens vet kommer att bli bra säger en del över vår sportchef.
Men kollar du på SAMTLIGA lag i ES så kommer du att se att sena tränarbyten har en mindre positiv effekt än en tidig. Man måste ju även ta med tabelläget och hur många pinnar upp man har att ta in för att göra en korrekt bedömning.
Menar du allvar med ditt klag så ställ då upp som ordförandekandidat - du måste ju ändå vara 40+ - tiden för lek och löst sladder borde ju vara över...men antagligen är du för feg - typ, ställ upp nu eller håll käften för evigt :-)
Ställer samma fråga som du till Huge..
Vad tillför Dacke i första PP, beskriv gärna spets kvaliteerna.. sånt som inte kahna? sandin? har tex. ska bli intressant och höra.. ;)
Måtte vi "nån"gång få ha roligt vi med.
Kasta om pjäserna på bordet och gå till anfall och förnöj era anhängare i överflöd, Brynäs!
Mot DIF var det mest utv-minuter, men mycket med tanke på Nilsons 10:a.
Tjena Mr Leksing, va kul att du alltid dyker upp när allt har gått åt helvete - du och Munkas (ännu en Leksing) möts alltid av tystnad här. Bra så. Dock har ni lyckats knyta upp en del dystrkvistar här till er lilla Leksandsklubb, eller vad fan det är.
robocop:Haha.. stor humor. Vad får dig att tro att jag vill jobba på kansliet? Mitt "klag" Du är alltså under 20 med tanke på vokabulären ;)
Jag drar slutsatsen att du är jättenöjd med organisationen, tränare och spelartrupp fan jag tror ta mig jäklar att du är Leksing för som Leksing borde man vara nöjd med det läge Brynäs befinner sig idag. Man blåser en halv miljon i månaden på löner till TVÅ spelare som inte tillför ett jota.
Jag förstår att du vill att jag skall ställa upp till ordförandeposten så du kan rösta på mig :)
Det är precis därför man förlorarmatcher. Man måste ju skjuta, ta avslut och inte vänta på att buren skall vara vidöppen. Du har pratat så mycket om MacDonnels slumpmål som den avgörande faktorn igår. Han slänger in en puck och den går in. Något som aldrig händer Brynäs. Varför de tar inte såna avslut.
Här skall NC gå in TIDIGT imatcherna och påvisa sånt. Men inget händer. Är han Dackells marjonett?"
Herregut vi hade i alla fall i förrgår gjort flest mål i serien. Två matcher sedan så var vi ett av de absolut formstarkaste lagen i serien med 4 vinster på de senaste sex. Vi hade då även 4 raka hemma vinster.
Paniken hos en del supportrar efter två bottennapp är rent ut sagt löjlig.
Det som däremot oroar ordentligt är vår coach Bagdad Bob.
Han verkar leva i en bubbla där allt är ok och vi dominerar matcher där vi aldrig ens är i närheten av poäng.
Det är riktigt, riktigt, skrämmande.
Huss: "Det som däremot oroar ordentligt är vår coach Bagdad Bob.
Han verkar leva i en bubbla där allt är ok och vi dominerar matcher där vi aldrig ens är i närheten av poäng.
Det är riktigt, riktigt, skrämmande."
Har hittills inte sett nåt uttalande eller nån analys efter en dålig insats, där CZ skulle ha försökt slå blå dunster i fansens ögon genom att snacka om dominans och att vi skulle ha åkt på oförtjänta förluster.
Tycker att hans analyser varit glasklara rakt igenom.
Vi har de facto inledningsvis dominerat både mot SSK och AIK men sen har det tagit stopp.
Han säger dessutom att spelare och ledare definitivt inte tar lätt på problemen, om nån nu ev skulle tro det.
Hur du kan tolka ovanstående inställning hos spelare/ledning till att man lever i en bubbla och tror att allt är Ok är nästintill obegripligt.
Du är ju normalt sett en sansad bedömare men här verkar det som att du smittats av den allmänna populistiska gnällmaffian och fått en släng av dysterkvistsjukan.
Så krya på dig nu min gode Huss och så hoppas vi att sjukan inte är kronisk utan snabbt övergående...... ;-)
Ja varför skulle dom försöka avbryta Bif fria isåkning?
Lyckas man skjuta 3 skott på mål trots flera i PPen i en period så kan man undra.
Eller får man poäng efter hur många pass i sidled eller blind pass man slår?
Man vinner matcher genom att göra mål, dessa kommer oftas genom att man SKJUTER mot mål.
Att stå i burskydd i egen zon brukar sällan rendera i mål. Eller stå och bolla gris längs sargerna.
Men det är kanske detaljer som är svårt att se på text teven.
Kan hålla med i detta han säger om Kahnberg och Nordqvist, men även du måste hålla med om att det finns en gräns? Så dålig som Nordqvist är just nu tex. Och även, titta hur det ser ut i matcherna.. Om en spelare är dålig då blir han bänkad. Sandin, Sundström tex, är dom dåliga då blir dom bänkade men inte Nordan & co.. Men detta måste CZ sluta med, för är dom dåliga som dom ofta är nu det sista så måste dom bänkas för att visa att detta inte är okej, det blir ju knappast inte bättre av att ge dom mer och mer speltid, för det visar sig ju tex i matchen mot AIK att Nordan åstadkommer ingenting under hans 16 minuter han spelar. Till en viss gräns kan jag köpa att CZ hela tiden ger dom förtroende, men inte hur mycket som helst.
Eller du kanske inte håller med? Förlåt om inlägget blev lite, lite flummigt skrivit.
Isf är det synd att du missade det på din egen TV.
Verkar som att det syns bättre på texttv än på Canalplus sändningar...
Ja varför skulle dom försöka avbryta Bif fria isåkning?
Lyckas man skjuta 3 skott på mål trots flera i PPen i en period så kan man undra.
Eller får man poäng efter hur många pass i sidled eller blind pass man slår?
Man vinner matcher genom att göra mål, dessa kommer oftas genom att man SKJUTER mot mål.
Att stå i burskydd i egen zon brukar sällan rendera i mål. Eller stå och bolla gris längs sargerna.
Men det är kanske detaljer som är svårt att se på text teven.
Lindström Kommentera 13 min sedan "
Så enligt dig så för man spelet genom att skjuta 3 skott på 20 min? Eller genom att INTE skjuta på mål.
mattiaskarlgren: Håller med om att Nordan har det trögt och att han inte alls kommit upp i den kapacitet vi förväntat oss från hans sida.
Men han är ändå en spelskicklig center som sliter hårt och får en del uträttat.
Allt är inte nattsvart, det är inte bara poäng och assist det handlar om.
Och vad är alternativen tycker du?
"Till en viss gräns kan jag köpa att CZ hela tiden ger dom förtroende, men inte hur mycket som helst."
Och din gräns verkar uppenbarligen gå vid 2 raka förluster.
Vet inte exakt var min egen gräns går men iaf betydligt längre bort än 2 förlustmatcher på raken...
Lindström: "Så enligt dig så för man spelet genom att skjuta 3 skott på 20 min? Eller genom att INTE skjuta på mål."
Ja, om du hade tittat på texttv istf på din PPV-sändning så hade du märkt att vi förde spelet inledningsvis mot både SSK och AIK, även om skotten på mål kanske inte var så många. Flera skott strax utanför ska dessutom räknas in om man avser att titta på vilket lag som fört spelet eller inte, vilket saken nu gäller.
Mao: man tittar främst på antalet avslut i det här fallet eftersom dessa till största del brukar spegla matchbilden.
Men som sagt: sånt där ju svårt att se i PPV....
Skottstatistik: 37-12
Fördelat på P1 P2 P3 Tot.
5 3 4 12
Matchen mot Aik HEMMA i siffror;
Skottstatistik: 20-29
Fördelat på P1 P2 P3 Tot.
7 3 10 20
Ser du en röd tråd där kanske??
Utvisnings ligan i Bif:
Dackell 16 min
Granis 16 min
Hansen 10 min
Råskinnet Dacke leder där!!!
+ - hela ligan Forwards.
Plats 183, sista plats Dackell -10
Plats 181 delad, näst sist Nordquist & Somervuori -8
Liraren Dacke leder den oxå..
Sen så är man alltså spelförande om man i sitt eget PP står i burskydd bakom egen målis. Intressant.
Väntar fortfaranade på svar på dom andra frågorna jag ställd.
Jag såg matchen mot AIK på plats och tyvärr måste jag faktiskt hålla med Lindström, andra perioden var beklämmande att se som Brynäsare. De tre skotten på mål speglade perioden mycket bra och vad gäller Nordqvist satt jag just då och funderade på vem zombien var som hade tagit över hans kropp. Så illa var det och då vet du att jag inte är den som brukar kasta skit i onödan.
Redigerad kommentar
Lindström: "Jaha så nu ska skott som inte ens träffar mål bokföras som skott på mål oxå enligt dig."
Kan du inte läsa innantill?
Jag säger att skott som inte träffar mål ska eller iaf kan räknas lika mkt som skott som träffar mål, om man ex ska titta på spelfördelningen och vilket lag som ev har fört spelet.
Eller menar du att 27 visslande skott strax utanför och 2 på mål, per automatik visar att laget har varit passivt eftersom bara 2 skott träffat mål?
Jag har ärligt talat lessnat på din oerhört virriga svar där du missförstår dom mest simpla resonemang, inte har förmågan att följa en debattråd utan hoppar hit och dit i din argumentering.
Så jag kommer hädanefter att vägra svara på dina inlägg.
Så nu vet du det och behöver inte adressera mig med några fler undringar.
Han kan betydligt bättre men samtliga förväntat bärande spelare har det ju trögt just nu.
Och han har ju flyttat runt en del trots CZ:s som du säger förkärlek för FIRO-upplägget.
Så vad göra?
Bänkning?
Är det rätt väg att gå?
Vilka andra gör isf jobbet bättre och orkar man?
Mkt att fundera på men inga enkla lösningar...
Redigerad kommentar
Ska bli skönt när Greiss spikar igen i slutspelet, för han ser riktigt vass ut.
Som Lahde säger: det märks att det handlar om en klassmålvakt som vet vad han sysslar med.
Hittade just Huges profil bild oxå.
Bagdad Bob aka Huge
Har ärligt talat inget bra svar, på någon av dina frågor. Vet bara att det gjorde mig ont att se en spelare som i mina ögon kan så mycket mer ha så otroligt många fel genom hela matchen.
NC, Nordan, Laurits och Dacke rycktas vara på väg dit, för att leda deras landslag.
För att vara då 3 spelare av 117 i landet så MÅSTE dom ju bara kunna lyckas.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Thailand
Att han inte vill se det ALLA utom han å NC gör är deras problem.
Finns ett begrepp gällande detta; Det ä int´ lönt å förklara för dom som int´ begrip!
Som våran käre Stenmark sa till Plex.
Idag stannar jag hemma och ser matchen på TV.
Jag hoppas att Brynäs kan studsa tillbaka och göra en bra match. Luleå kommer köra på stenhårt så det gäller att Brynäs kommer ut med lite killer instinct och inte agerar så ängsligt och tafatt som de har gjort de senaste matcherna.
Nycklarna är att förbättra försvarsspelet i egen zon och då framför allt framför det egna målet.
I anfallsväg måste vi få in puck och folk på kassen samtidigt som PP't bara måste bli bättre omgående. Powerplay är så jävla viktigt i hockey!
Redigerad kommentar
Därmed inte sagt att han skall undgå kritik.
Här finns en del som verkar träna för nån sorts karriär om komiker...... Man får nypa sig själv i armen då å då för att fatta att det faktiskt är ett Brynäsforum, med mestadels Brynäsfans som besökare.
Nåt så sanslöst pinsamt att hålla på att håna o göra narr av allt som BIF försöker åstadkomma i en tung o kämpig period.....
VEM..... av er raljerande dagisraggare tror att det hjälper Brynäs att slå Luleå i kväll? för det hoppas väl trots allt de flesta här skall ske?
ALLA lag får downperioder
ALLA spelare har sämre stunder i ett lagspel
Att klaga på offensiven hos ett lag som hade gjort mest mål för nån omgång sen...... logiskt?
Det har gått 15 omgångar..... jag tror inte på att bänka folk till höger o vänster...... inte på lång sikt.
På kort sikt kanske det skrämmer upp nån att höja pulsen lite....
Jag har sett för få matcher för att kommentera enskilda händelser..... men så som det hörs här på HS tycker jag är otroligt lågt i ett läge när laget behöver en TROGEN publik som hejjar o stöttar.
Det är iofs sant, bara det att det var så påfallande tydligt hos Nordan, men det kan också ha berott på att jag kollade honom lite mer noga än andra.
Det snackas en del om inledningen av AIKmatchen....
Med facit i hand...
Ett pressat läge med en darrig ny målis som kanske släpptes fram några matcher för tidigt...... hela laget var minst sagt virriga mot SSk.
Man för matchen de första 10 mot AIK..... inga mål
Den nye darrige målisen tappar in första skottet han får.... sk höstlöv
Den som inte fattar vad det betyder rent psykologiskt för ett lag som får en sån kalldusch i en match man " måste" vinna.... vi e ju så mycke bättre än dom.....
Att se spelare tjäna hiskliga summor, det dom flesta här inne tjänar på ett år tjänar dom på 1-2 månader så skapar det ont blod när dom inte presterar.
Är det konstigt?
Nc har själv sagt att det är Elitverksamhet som bedrivs, dags att en del att visa det inte bara med ord.
Jaha? Luleå har lägre snitt än Brynäs. Förklaring, tack.
Byt ut "negativ" mot "korkad" så förstår du vad det handlar om.
Som det här som du skrev igår menar du?:
Lösning? Finns ingen lösning på Brynäs problem. Brynäs organisation är usel, ekonomin är usel, laget är uselt. Gävle är en loserstad i ett loserlän. Spelare och ledare är en spegelbild av Gävle och Gävleborg. Brynäs framtid heter Allsvenskan.