Brynäs IF - Djurgårdens IF 8/1-15
För övrigt vill jag hylla vår målvakt som jag tycker är en av våra absolut viktigaste spelare denna höst. Om inte den viktigaste. Han känns lite turlig ibland men han är bra.
Härligt Brynäs!
Från 12 till 7 poäng upp till Dif, inget lag går säkert!
Redigerad kommentar
Vi får hoppas att trenden hållet i dig. Örebro ser vassa ut nu :(
Välförtjänt seger. Att förbättra:
- Tekningarna i defensiv och offensiv zon är för dåliga. Gillade Jesses variant i slutet. Överlag väldigt dåligt där trots att vi vinner den statistiken så vinner vi nog mest i neutral zon. Leder till alldeles för många chanser bakåt och för få framåt.
- Boxplay... Need I say more? Helt under isen, som vanligt.
Annars bra! Sköna 3p.
Det obefintliga blev befintligt på en max två matcher?
Precis, nån borde avgå bara för säkerhets skull?
Auchinleck: Inte vet väl jag. Jag är bara en läktarcoach. Vad tycker du själ? Såg du några skillnader i ex försvarsspelet? Spelade vi zon, man-man eller en kombination? Hur skötte vi oss i huset? Jobbade vi inifrån och ut?
vad säger du?
Såg tyvärr inte matchen utan gjorde en Huge
och följde matchen via shl.se.
Tänker att många här i forumet har en bestämd uppfattning om att det inte har funnits eller finns ett grundspel. Vore därför intressant att höra några reflektera över den frågan.
Mkt bra Brynäs ! :D
Intensiva m bra fart och bra puckkontroll, det ska väl inte vara så svårt...?
Slovak:
Vill vara optimistik men ändå försiktig, men fan vad jag gillar det jag ser!
Bra skridskoåkning, aktiv-sätter press på motståndaren, vårdar puck, sätter stopp för motståndarna m fysik och det syns att han börjar bakifrån men mer vill join the rush i anfallet...
Mkt spännande, troligen bästa back senaste matcherna
DOCK har vi mött just modo och djurgården så han har inte testats i tempo. Intressant att se honom mot Skellefteå eller Hv. Dock helt klart en lovande och spännande inledning! :)
Publiksiffran förstås K A T A S T R O F ! ! !
Bestraffning för Växjö?
Publiksiffrorna har ju varit en katastrof i nästan alla hemmamatcher om man bortser från matcherna mot Leksand. Så nej jag tror inte att just matchen mot Växjö kan anklagas som orsak till den usla publiksiffran.
Sen har ju Skellefteå senaste åren seglat upp som en dominant på 10-talet här med fyra raka finaler och serieledare i år. Borde väl också fylla arenan? Dels för att se se på bra hockey och dels för att hjälpa till att "sänka dom jävlarna ".
Örebro och Växjö kan jag förstå, inte hunnit blivit någon rivalitet ännu.
