Brynäs IF-Frölunda Indians den 24/1-13
Undrar också hur TJ kan ha mage att säga att laget ska bygga sviter (efter hemmaförlusten mot HV). Det kändes som han befann sig på en annan planet då.
Det är inte ovanligt att ett lag överpresterar med ny tränare. Kan det vara så att vi sett det nästa av TJ.
Jag trodde att Robin R skulle bli minst lika bra som Svedberg. Hade fel. Dumstrut på. Sorry.
2-6, 2-6, 2-5.
Nej, det är inte min kommande lottorad. Det är Brynäs tre senaste hemmamatcher. Skratta eller gråta? Gråta...
sylf:
moget..... håna en människa som fått en tråkig sjukdom att kämpa med, kanske för resten av livet. Som sagt, moget.
Jörgen Sundqvists kaptensroll måste ses som ett fatalt misslyckande. Man kan väl konstatera att just inställningsfrågan har felat. Problemet är att det saknas alternativ. Laget saknar själ, saknar ryggrad... En ny back kommer att behövas men kommer inte att göra underverk. Laget behöver minst ett par, kanske tre karraktärsspelare. Vi hade Granström, vi hade Sundqvist, vi hade Widing. Vad det är för våldnader som har iklätt sig dras skepnader denna säsong står skrivet i stjärnorna. Jag misstänker att det är guldstämpeln som är problemet. Man har omedvetet inbillat sig att man är bäst i Sverige och därför är en tangent i ett självspelande piano. Nu vill vi se slit, svett, blod och SJÄL!
De som inte per omgående ställer upp på detta anser jag ska få en enkelresa bort från Sätraåsen...
Måste bara säga att jag tycker synd om TJ . Han fick en gråsten av sundlöv å han krävde att TJ skulle förvandla stenen till en guldklimp . Vi normalt funtade vet att det inte går . Bara i sundlövs egna drömvärld funkar det . Sundlöv snälla!!! Avgå innan fiaskot blir ännu mer totalt. Så Brynäs kan vända blad å satsa mot nästa sässe .
dacke72:
Silfverberg, Ekholm, Larsson, Bertilsson och Andersén.
Det är fyra landslagsspelare + en som i alla fall var med i diskussionen
om en landslagsplats. Tre av dessa är backar. Det är tre av de fyra
bästa backarna från förra säsongen som inte ersatts.
Klart att det kommer att märkas.
Det är nästan lite hybris att inte ersätta spelare man tappar,
med spelare av samma klass. Det är nästan så att det förväntas
att sämre spelare automatiskt ska ta stora kliv framåt.
Likadant på målvaktssidan.
Att ta in en någotsånär etablerad målvakt som komplement till
Holmqvist var ju: nej, nej nej.
sylf:
Vad en opererad, revanchsugen och frisk Lasse Jonsson kunde uträttat står skrivet i stjärnorna, måste väl va konstruktivare att ge förslag på vad de andra skulle kunna göra bättre? dumfan
Tväst: "ge förslag på vad de andra skulle kunna göra bättre"
Dom kan inte bättre, det har dom bevisat i snart en hel säsong!
Huss: Oroväckande att han tycker vi varit bra de två sista matcherna. Vad hände med att vi vinner matcher med 5-2 istället?
Sen en fundering. Vad är tanken med Granström, Lindholm, Järnkrok? Att Granström ska pissa in mål? Mycket märkligt
Det här laget behöver nog forwards lika mycket som man behöver en ny back. Det finns ju ingen fantasi alls?
avrundar me Hockeykväll. intressant att höra lite åsikter från "utomstående".
Kommer det hända något från brynäshåll nä knappast!
N O L L jävlaranamma i truppen, ingen som driver på.
TJ måste bänka av nån av dom sk bärande spelarna för att i ett sista försök väcka truppen.
På tal om något annat är det någon här inne som har Telia tv?
70 Rodrigues:Hur trött är man inte på de här ursäkterna? Laget är ju inte bättre. Det underpresteras inte, laget är för dåligt.
Jag som trodde deras tidigare hemkomst från European Trophy och extra julledigt med familjen som var så bra för laget och framtiden skulle visa sig nu? Tro fan att grabbarna skulle skippat julskinkan helt och kört extra istället för att få mer ledigt.
Rätta mig om jag har fel, men sedan Franson lämnade har Brynäs spelat 3 hemmamatcher och släppt in 6, 6 och ikväll 5 mål. Knappast en tillfällighet.
Brynäs truppuppbyggnad balanserar på en slak lina. Många backar är egentligen inte så himla dåliga, men deras fysik och spelstil är i princip likadan. Man måste ha en mix av olika spelartyper för att helheten ska bli riktigt bra. Det har inte Brynäs.
Ett annat problem är att truppen är för tunn. Ikväll saknades en rad viktiga pjäser och ersättarna tillför för lite, samtidigt som etablerade spelare underpresterar.
Jag tycker att Emil Molin har sämst kroppsspråk i laget, trots att han borde vara en av de hungrigaste spelarna. Det är oacceptabelt.
Det nästan enda positiva med matchen var nog att Djoos gjorde sin kanske bästa insats hittills, trots matchstraffet.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
vadå ny säsong du bara svamlar som andra i detta lag. kolla rögle har bytt tränare men inte då brynäs harvar på med samma. vadå har ni gett upp redan ja då är säsongen över. nä in med ny tränare o några spelare som rör om i grytan kan ju inte bli sämre. men bif har gett upp.
stisse åberg skrev i g,d.
Peja: så de som sitter hemma och kollar ska inte ha en ursäkt?
Läste förresten att du saknar Franson. Haha!! Har du vänt nu igen?.
Enterfeldt "Man måste ju analysera vad som är fel, det går inte bara att säga; ”Nu går vi vidare"
han borde lära sin coach.
Jag vet inte. Fråga Sundqvist. Det är ju han som står för ursäkterna till oss på läktarn.
"Läste förresten att du saknar Franson. Haha!! Har du vänt nu igen?."
Nej, ingenting har vänt där. Jag har hela tiden sagt att Brynäs var ett bättre lag med Franson än utan honom.
en snubbe till TJ borde ta lärdom av er Ulf Dahlèn.
i HV bänkar man tänkta "kärnspelare" när de inte producerar.
Peja: Haha kul att du känner dig utvald
Ett bättre lag ja, men det hade vi varit med Nalle Puh också för tillfället. Skönt att slippa hans misstag, hoppas bara att Sundlöv kan hitta nått bättre för den månadslönen.
Fokusera på grunderna i defensiven. Låta alla spela defensivt och försöka spela 0-0 och lita på att PPet genererar i nått mål per match.. Tråkig hockey absolut, men nu måste laget bygga upp en vinnarmentalitet om vi ska ha någon chans i ett slutspel.. Skiter i resultatet bara vi får en good-feeling i truppen innan slutspelet!!
Vi har bara en sniper i föreningen just nu : Oskar Lindblom. Sätt honom i " Krokens" kedja istället för Granström. " Granis" kan ersätta Widing.
Lökke kan ersätta Lauritsen.
Berglind kan ersättas av Göransson.
Vi får satsa på att undvika kvalserien.
Markström skall hem till nästa säsong. Rahm skall vi bryta med. "Honken" får bli andremålis.
Jag upprepar det jag skrivit tidigare:
In: Göransson 191/85 Back
Westlund 191/92 Back
Rönnild 184/83 Forward
Lindblom 186/85 Forward
Lökke 183/78 Forward
Ut: Rahm
Jonsson
Lavander
Lauritsen
Hansen
Johansson
Nordqvist
Markström skall hem då hans kontrakt med Florida går ut. Hietanen skall hem. Ekholm kanske kan övertalas att komma hem. Omark kanske vill spela med Harju igen.
Kahn: Hua vilken missär, idag vaknade jag upp med nästan en känsla av depression. Resten av den här säsongen vill jag knappt tänka på men kanske kan det bli ett litet lyft igen i slutet på serien om en bra back skulle komma in. Vi avslutade 2012 med fem raka hemmavinster och vi har varit etta i serien så visst finns det någon typ av kvalitét i laget trots allt.
Självklart så måste Sunken, Honken, Lavander, Nordqvist, Lauritsen, Nordan, Molin, Johansson, Persson, Berglind med fler skärpa till sig om det ska lossna igen och en bra back måste bara in.
Till nästa säsong så måste lite dökött bort och Sundlöv måste se till så att det finns åtta kompetenta backar i truppen från start.
Juniorer och unga lovande spelare vill jag se i truppen med men det krävs också spets, rutinerade pjäser som varit med om både med och motgångar och som kan leda laget speciellt när det går tungt. Just nu är bördan för stor för våra unga spelare som i ett tidigt skede av karriären inte ska behöva bära laget på sina unga axlar när det blåser motvind. Misstag av Sundlöv kan man säga att det var att gå på kort mannskap på backsidan och jag hoppas att detta inte kommer att upprepas i framtiden.
En liten sak som jag vill nämna bara i denna tunga stund är att jag är övertygad om att samtliga spelare i laget sliter och jobbar 100% varje match och att de verkligen vill vinna. Varför skulle någon spelare inte vilja göra sitt bästa? Det måste ju vara roligare att vinna än att förlora så teorin att vilja saknas köper jag inte.
Köper? Det är ju en direkt piratkopierinf av Jonssons analys efter matchen.
Ditt inlägg i debatten visar bara hur långt från verkligheten du och likasinnade befinner dig.
Ska man skratta eller gråta?
Har svårt att bestämma mig....