Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
« Föregående · 104459 Till forumet
Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Med lite tur så kanske jag får målrapporter direkt från Schweiz ikväll, om nu inte 65 Selander har druckit för mycket bärs vill säga! Och då delger jag målen omedelbart här på HS!
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Vill bara upplysa om att vi även kör periodrapporter på hemsidan i kväll (och på alla andra matcher i Electro Oil).
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Fredde G: Vilken sida?? Vet att www.difhockey.se kör någon form av raportering men vet inte om man kör Brynäs också...är det den du menar?
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
sorry .. såg på din profil att det var brynäs sida! :D
Kanoninitiativ av brynäs att köra det också, kan man följa båda då...
Kanoninitiativ av brynäs att köra det också, kan man följa båda då...
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
70 Rodrigues:
Risken att 65 Selander dricker för mycket bärs är väl överhängande men man kan ju alltid hoppas på målrapporter. Hälsa 65an från Ragge om du snackar med honom.
Risken att 65 Selander dricker för mycket bärs är väl överhängande men man kan ju alltid hoppas på målrapporter. Hälsa 65an från Ragge om du snackar med honom.
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
prosten: Medhjälpare är vår materialare "Lurken" som lovat att avlägga rapport i periodpaus, vi får hoppas att han håller sig från bärsen under matchen. :-)
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Fredde G: Utmärkt service som sagt. 1-0 av Jobs efter första såg jag. Gott mos!
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
1 - 0 i vår favör efter den första perioden. Målskytt Kristoffer Jobs assisterad av Janne Larsson.
Målet var enligt vår rapportör elegant då Jobs rundade Fribourgs målvakt och enkelt kunde lägga in pucken.
Spelet var inledningsvis jämnt men efter hand har vi tagit över spelet. Det rapporteras om en lugn match utan bråk och stök. en utvisning för vardera laget.
Tyvärr ingen skottstatistik.
Vi återkommer efter andra.
Målet var enligt vår rapportör elegant då Jobs rundade Fribourgs målvakt och enkelt kunde lägga in pucken.
Spelet var inledningsvis jämnt men efter hand har vi tagit över spelet. Det rapporteras om en lugn match utan bråk och stök. en utvisning för vardera laget.
Tyvärr ingen skottstatistik.
Vi återkommer efter andra.
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Fredde G: 1-0 till oss efter första, lysande. Och det är en junis som gör det. Jobs!
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Hong Kong: Oj vad många det blev på en gång. Betyder det att det står 3-0 ??..=)
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
1-0 till oss....
Jobsen målskytt,assist Janne Larsson.
tydligen snyggt mål då Jobsen rundade målvakten och la in den....
Jobsen målskytt,assist Janne Larsson.
tydligen snyggt mål då Jobsen rundade målvakten och la in den....
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
HC FG har spelat 8 träningsmatcher och har 4 vunna, 3 torsk, 1 oavgjord. En av deras bästa spelare (helt okänd) har "das Meniskus verletz". "Ausländische Spitzenteam" kallar dom Brynäs för på sin hemsida. TRAMPA DJOOS!!
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Är det någon som vet om det är några prispengar i potten att spela om under Oil Trophy bla bla Cup?
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Lilljanne: Mao är deras bästa spelare meniskskadad och Brynäs är ett utländskt topplag? Eller vad betyder det?
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Djurgården ligger under med 2-1 mot Lugano... om nu någon bryr sig om det... :)
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Djurgården ligger under med 2-1 mot Lugano... om nu någon bryr sig om det... :) Rudslätt assisterade till Difs mål!
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
2-1 efter 10 min! Jobs målskytt igen! "Bolibompakedjan" är dom som skapar mest enligt 65 Selander!
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
70 Rodrigues: Då fick Ram hålla nollan i 90 min i Brynäs. Fortsätter han i den stilen och bara släpper in en vart 90:e minut så kan det bli bra.
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Läget:
Först perioden: 1-0 Kristoffer Jobs (Larsson)
Andra perioden:
Vi fortsätter att ha övertaget i matchen. Tommi Miettinen är piggast i Brynäs och Jamie Ram gör en mycket bra match. I slutet av första perioden åkte Soling på en 2 + 10 utvisning. Orsak för tillfället okänd eftersom vår rapportör då gått in i omklädningsrummet.
1-1 Fribourg kvitterar
2-1 Kristoffer Jobs (Larsson). Janne serverar Jobs vid anfallsblå. Jobs avancerar in i zon och skjuter förbi målvakten. Jobs tvåmålsskytt
Utvisningar period 2: BIF 3 x 2, HC FG 2 x 2.
Skott period 2: BIF 13, HC FG 9
Först perioden: 1-0 Kristoffer Jobs (Larsson)
Andra perioden:
Vi fortsätter att ha övertaget i matchen. Tommi Miettinen är piggast i Brynäs och Jamie Ram gör en mycket bra match. I slutet av första perioden åkte Soling på en 2 + 10 utvisning. Orsak för tillfället okänd eftersom vår rapportör då gått in i omklädningsrummet.
1-1 Fribourg kvitterar
2-1 Kristoffer Jobs (Larsson). Janne serverar Jobs vid anfallsblå. Jobs avancerar in i zon och skjuter förbi målvakten. Jobs tvåmålsskytt
Utvisningar period 2: BIF 3 x 2, HC FG 2 x 2.
Skott period 2: BIF 13, HC FG 9
Länkar:
http://www.brynas.se
http://www.brynas.se
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Fredde G:
Den enda förseelse som skulle kunna ge 2+10 min är checking from behind.
Den enda förseelse som skulle kunna ge 2+10 min är checking from behind.
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
ifans:
Spel med felaktig utrustning (trasig klubba,tappad hjälm,felaktig hook....) "belönas" med en 2:a.
Spel med felaktig utrustning (trasig klubba,tappad hjälm,felaktig hook....) "belönas" med en 2:a.
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Hong Kong: Någon som vet hur turneringen spelas. Om det blir förlängning och sfraffar, eller tar man efter den Ryska modellen och singlar "rubel" vid ovagjort??
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Slut i Schweiz.
Förlust efter straffar (där av den sena rapporteringen).
1-0 till HC FG i sista perioden. Fem minuter Sudden utan mål. Fem straffar var och Fribourg vann.
Jag söker Sundlöv med mer statistik från matchen, kommer senare på hemsidan.
En rörig sistaperiod utan struktur lyder rapporterna.
Tyvärr!
Förlust efter straffar (där av den sena rapporteringen).
1-0 till HC FG i sista perioden. Fem minuter Sudden utan mål. Fem straffar var och Fribourg vann.
Jag söker Sundlöv med mer statistik från matchen, kommer senare på hemsidan.
En rörig sistaperiod utan struktur lyder rapporterna.
Tyvärr!
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Hong Kong: Jag läste någonstans att seger ger två poäng, oavgjort en, och seger efter förlägning/straffar ger en bonuspoäng. Vid samma slutpoäng räknas det i ordningen inbördes möten - målskilnad - gjorda mål
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Skit skit skit... då har man suttit här och snörvlat och svettats alldeles i onödan... Godnatt - ja, natt på er i alla fall...
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
passbie: Svar på alla frågor på en gång. En halvtaskig nattsömn blir det. Tack för servicen Fredde!!
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Hong Kong: Vi har en pinne mer än Jyrrårn det ger en hyffsad nattsömn.
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Electro Oil Cup och straffavgörande verkar inte vara Brynäs melodi. Förra turneringen torskade vi två matcher som avgjordes på detta sätt...
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Vi fortsätter rapporterandet i morgon. Då möter vi Lugano samma tid.
Utförlig"are" rapport från matchen finns nu på hemsidan.
Utförlig"are" rapport från matchen finns nu på hemsidan.
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Mikko Luovi fick i gårdagens match en smäll på knät, samma knä som han tidigare haft problem med,osäkert om han spelar kvällens match mot Lugano!
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
70 Rodrigues: Luovi skadar sig ju i varje match det är synd. Det skulle vara roligt att se honnom helt skadefri en säsong. Jag tror han skulle vara riktigt bra.
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
KentaK: Ja! Det skulle onekligen vara intressant och se Brynäs med fullt lag någon gång, det var ju ett tag sedan!
Sv: Brynäs IF-HC Fribourg-Gotteron
Skarp kille den där Bengt Persson på Arbetarbladet.
Detta sa han efter matchen:
"Med åtta utespelare på isen - fyra mot fyra!
Och oj vad öppet det blev. Målchans på varje anfall. Kul och något för svensk hockey att ta efter."
Dax att vakna, det är precis vad vi kommer att göra i höst. Spela fyra mot fyra i sudden.
Detta sa han efter matchen:
"Med åtta utespelare på isen - fyra mot fyra!
Och oj vad öppet det blev. Målchans på varje anfall. Kul och något för svensk hockey att ta efter."
Dax att vakna, det är precis vad vi kommer att göra i höst. Spela fyra mot fyra i sudden.
« Föregående · 104459