Brynäs IF - HV71 8/1- 2013
Haha #16 visar återigen klass.
ska man bänka alla spelare som inte håller måttet e de lika bra att lämna WO :P
Redigerad kommentar
sylf:Lauritz kan suga en golfboll genom en trädgårdsslang. Det har gett honom en framskjuten position i många tränares lag..
Jag ska till gävle på lördag och är inställd på att tillbringa större delen av matchen i baren.
Roger Ramkvist:Det har de varit länge nu. Hela jävla laget åker runt och är så jävla mätta.
GP har ju verkligen gjort avtryck i defensiven.. jävla circus
Nordan med ett nytt tryggt kontrakt i ena handen o en bullpåse i andra...
Bra match..
Matchens lirare
Sebastian Lauritzen och Cody Franson. Vilka lirare. Det är få förunnat att få följa sådana här fantastiska lirare.
Honken gör en tavla på fjärde, men då är det redan försent.. Vi får en gnutta hopp och då står Rahm för tidernas långsammaste sidledsförflyttning.
Vi förlorar med 6-2 mot ett DÅLIGT Hv71
Lämpligt att de bryter sin PP svackaoch att Sundh får göra 2 mål efter sin måltorka.
Några intryck av matchen;
- HV inledde riktigt risigt men Brynäs lyckades inte utnyttja deras slarv. Widing måste självklart göra mål på "det" läget.
- Honken gjorde flera kvalificerade räddningar, men drogs med i lagets kollektiva försvarskollaps i den andra perioden. 0-4-målet var absolut inte ett oviktigt mål för matchen.
- Thuresson saknades. En karaktärsspelare som är stark längs sargerna. Järnkrok och Lindholm spelade stundtals bra, men saknade en tredje länk. Molin är tyvärr inte i närheten av att hålla ES-klass och allt annat än en utlånning till Allsvenskan vore ärligt talat obegripligt.
- Sundqvist överarbetar många situationer och försätter laget i svåra situationer. Det har varit en konsekvent trend under hela säsongen.
- Boxplay fungerade verkligen inte. Det kändes nästan som att det var en fråga om sekunder innan HV skulle göra mål i sina powerplay.
- Lauritzen var helt värdelös. Det hade blivit många matcher på bänken om Boork hade varit Brynästränare nu.
- Nordquists spelsinne och teknik håller hög klass, men han betydligt långsammare än för några år sedan. Ljumskarna?
- Widing verkar inte vara beredd att ta en enda smäll för att skapa ett läge.
Redigerad kommentar
Första målet var viktigt och det hade vi behövt för att få upp dom ur skyttegravarna. Nu fick vi jaga från start och kom aldrig riktigt in i matchen.
Även om Lauritzen skänkte bort pucken vid 0-3 så tycker jag att Widing i momentet tidigare ger bort pucken för lätt i anfallszon när han har full kontroll och dom får en spelvändning.
Här verkar allt vara kolsvart efter kvällens match.
Vi startade matchen klart bättre än HV.
Men tyvärr sätter vi inte någon av de tre riktigt bra chanserna som skapades.
Järnkrok hade ett riktigt bra läge.
Jag tror det var Ollas som fick öppet skottläge och klappade till för
kung och fosterland. Men tyvärr mitt på målvakten.
Men den bästa chansen hade ju Widing, med halva målet öppet i
ett 2 mot 1 läge. Men missar.
Ett eller två mål där, som det borde ha blivit, och vi hade haft tre poäng.
Sen fick HV mycket gratis i början på andra och matchen var förstörd.
Och som ett brev på posten så var då hånfullheterna, spydigheterna
och nedsablingarna av det egna lagets spelare igång igen.
Måste säga att det är otroligt klantigt av Sundlöv att han inte har sett till så man hade en bra backbesättning inför säsongstarten.
Man skulle ju kunna tro att vi är sveriges fattigaste klubb när man kollar på backsidan varför har ingen satsning gjorts när det finns pengar? Vi tappade Ekholm som Sundlöv sa att Jonsson skulle "ersätta" :s. Nu är Jonsson borta, vi tappade Andersén och även Bertilsson är borta hela säsongen.
Kukkonen, Sevc och Fernholm för att nämna några är spelare som skulle förstärkt Brynäs defensiv. Hur kommer det se ut om nu Franson försvinner till Toronto? Troligen löser väl Sundlöv det med ett lån av någon Timråback som inte får tillräckligt med speltid antar jag.
Huge: Hahaha! Ja det är väl bara du som är dum nog att skylla på Widing i det läget. Widing var inte på något sätt bra, men Lauritzens idiotdribbling som sista man kan man inte skylla på någon annan, hur mycket man än vill.
Gurra88: Nä, att jag inte svarar direkt har snarare att göra att jag gör andra saker och är inloggad från mobilen, men att jag inte orkar skriva inlägg från mobilen. Jag tycker inte att Franson var bra, men det var många andra som var betydligt sämre.
The gallion: Förstår inte var du menar med jämförelsen med GIF. När är det rabalder kring dom? Kring arenan är det ju ett jäkla liv, men knappast kring organisatoriska frågor.
" Vi var inte alls bra den här matchen men det är egentligen första gången efter juluppehållet som vi är dåliga"
Hur tänker du nu Lauritzen?
Precis när man trodde att den absoluta bottennivån hade nåtts härinne vad gäller gnälliga, barnsliga, okunniga, gapskrikande barnrumpsinlägg, så kliver du in och lyckas sänka nivån ytterligare ett hack.
Imponerande.
Trodde inte det var möjligt.
När fan ska det börja visas lite stake från moderatorerna?
Hur länge ska vi normala Supportrar behöva lyssna på dig och andra skitkastande kärringar dagarna i ända?
Redigerad kommentar
Hur gammal är du?
Du är en vuxen man med barn och familj men uppträder och uttrycker dig som en tjurig barnslig 8-åring som inte fått nåt lördagsgodis.
Finns ett par andra av din sort härinne och det är bara så oerhört trist att höra ert evinnerliga gnäll från morgon till kväll.
Vad får ni ut av ert supportande?
Var finns er glädje över att hålla på ett favoritlag i ES, nåt som inte är alla hockeyälskare förunnat?
Varför inte inse att vi inte är nåt topplag, vi KAN inte vinna ALLA matcher, Honken KAN inte hålla nollan varje gång, det GÖRS misstag på isen av ALLA spelare, ibland vinner vi och ibland förlorar vi. Ibland pga att vi varit bättre än motståndaren, ibland pga att motståndaren varit ännu bättre utan att vi själv har varit dåliga och ibland förlorar vi (hör och häpna) pga att vi själv varit dåliga.
Om du och dina skitkastande kumpaner med noll verklighetsuppfattning hade förmågan att inse dom här fullt normala sakerna som en normal supporter har fattat och som nästan är ett måste för att man ska må lite bättre, så är jag säker på att ni själva också skulle må lite bättre.
För det kan väl inte vara så roligt att gå omkring och gnälla dygnet runt, bara för att vi förlorat en match eller att nån/några spelare för dagen presterar sämre än deras normala kapacitet?
Vi ligger 7:a i en jämn tabell med 16 poäng ner till nionde plats.
Ungefär som förväntat den här säsongen, mao.
Då känns ärligt talat ditt dravel om att sparka TJ så urbota korkat att man inte vet om man ska skratta eller gråta.
Huge: Varför känns dina ord tomma om man jämför med Bradberry?
Jo för att du själv kastar en jävla massa skit på folk här inne.. Så du är inte helt rätt man att skriva ett sånt här inlägg. Blir i det närmaste löjligt
Jag talar inte om hur vi uppträder mot varandra härinne, jag talar om det som Bradberry redan påpekat: din och andra skitkastares trista, omogna och negativa attityd mot det lag/spelare/ledare ni påstår er supporta.
Och vad gäller att aldrig kasta skit mot sitt eget lag så kan jag tala om för dig att jag defintivt är rätt man att skriva ett sånt här inlägg.
Om jag nu får tala i egen sak.
Om jag sen kastar skit mot nån härinne så beror det ENBART på att jag själv fått skit kastat mot mig, av omogna barnrumpor som du och en del andra.
Ingen nämnd, ingen glömd.
Huge: Vilket Bradberry skrev ner på hälften så många rader som du men mer än tio gånger så innehållsrikt. Bradberry slänger inte skit på folk härinne i din utsträckning därför blir också hans ord mer respektfulla.
Dessutom roligt att du tycker så synd om dig själv och att bara kastar skit mot andra i självförsvar? Haha!
Vi är i ett forum, folk får ha åsikter om sitt lag, det är liksom det som är hela poängen med ett forum.
Så vad är skillnaden på att kasta skit på spelare och ledare i jämförelse med vanliga Supportrar här inne. Jo, de är offentliga personer och lyfter ofantliga löner och ska givetvis prestera.
Redigerad kommentar
Gurra88: Mkt möjligt att Bradberry sammanfattade sin kritik och fördömanden av dig och andra skitkastare i hälften så många rader, men jag har läst hans inlägg och innehållsmässigt säger han exakt samma saker som jag har sagt.
"Dessutom roligt att du tycker så synd om dig själv och att bara kastar skit mot andra i självförsvar? Haha!"
När har jag tyckt synd om mig själv?
Jag kastar skit tillbaka, svårare är det inte.
Du kan ju fråga dig själv varför skribenter som Jajjen, Tväst, Peja, rafalski m.fl (sansade och vettiga debattörer som inte kastar skit) aldrig får nån skit från min sida?
Svaret är mkt enkelt: dom kastar själva inte skit och hånar inte det lag och de spelare/ledare dom Supportar.
Återstår ett gäng tragiska skitkastande skribenter som du och några till, som enbart förtjänar att få skit tillbaka.
"Vi är i ett forum, folk får ha åsikter om sitt lag, det är liksom det som är hela poängen med ett forum. "
Precis.
Och jag ventilera min åsikt om dig och andra skitkastare. Att få göra det är också en av poängerna med ett sånt här forum.
"Så vad är skillnaden på att kasta skit på spelare och ledare i jämförelse med vanliga Supportrar här inne."
Haha, jadu...
Om du inte ser skillnaden så går det nog aldrig att få dig att förstå vad jag och bradberry försöker säga.
Redigerad kommentar
Huge:"Mkt möjligt att Bradberry sammanfattade sin kritik och fördömanden av dig och andra skitkastare i hälften så många rader, men jag har läst hans inlägg och innehållsmässigt säger han exakt samma saker som jag har sagt."
Men med tanke på ditt eget skitkastande så blir dina ord tomma.
Att folk ifrågasätter spelare och ledare som lyfter oerhörda löner är inget konstigt. Om du kör fel med din buss varje dag, tro fan att du fått kritik för det.
Du har tagit på dig någon roll att försvara dessa spelare. Vet inte alla tusentals gånger som du bara gett dig på folk utan att folk ens tilltalat dig överhuvudtaget? I det läget är det självklart att du får också skit tillbaka..
"Om du inte ser skillnaden så går det nog aldrig att få dig att förstå vad jag och bradberry försöker säga."
Du har redan fått skillnaden förklarad två gånger nu. Räcker det?
Redigerad kommentar
Mina ord hade klingat tomma om jag själv haft för vana att i besvikelse alltid håna och förlöjliga spelare och ledare som du och andra skitkastare gör.
Och nej, det är inget konstigt i att ifrågasätta prestationer av spelare. Men det är fanimej konstigt hur du kan sitta och försvara ditt och andra skitkastares tillvägagångssätt.
Att håna, förlöjliga och kasta skit på det lag och de spelare man säger sig supporta i tron att man verkligen stöttar och uppmuntrar, visar väl bara hur omogen du i allmänhet är.