www.brynas.se
Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Ska bli skitkul med match igen även om morgondagen förmodligen slutar i att man är pissless på Brynäs bjudningshockey. Men vem vet, någon gång ibland så överraskat tom. Brynäs positivt.
Vet inte hur många gånger jag tagit Chokladkartongen i besittning och fått åka hem med svansen mellan benen...
Men kul att se Brynäs på så nära håll ändå
Vad ska man säga bara att be till högre makter att han får rätt?
Orkar inte med en förlust nu!!!!
Kommer av nån underlig anledning mest ihåg en massa mål i arslet...
Men som sagt, det är alltid kul att se dem. Jag har inte så många möjligheter
Redigerad kommentar
Men vet att jag såg dem vinna en premiär med 3-0 där också...2000, vill jag minnas...
Finns en del bra minnen :-)
Redigerad kommentar
Va fan menar han?? Tror han på fullaste allvar att ett bottenlag och KS aspirant skulle vara top class??
PP ser fortfarande ut som skit, halva laget behöver inte ens ducha, då NC kör på dom vanliga tills dom går på knäna.
Målar gör; Khana å Silver.
Ska bli intressant å se om L Jonsson gör sin första tackling för året i morron och om tysken kan spela en match utan att bjuda på minst en tavla.
Men det är ju där du har grundfelet det TROR att de är bra. Och det är ju väldigt lätt att göra det. Det är bara att försöka bortförklara alla negativa saker så är man ett topplag.
Semi here we come..
GävleLasse: "Men det är ju där du har grundfelet det TROR att de är bra."
Ja, det är verkligen ett grundfel att som spelare/ledare tro på sig själv och sitt lag.
Nä, fram för det gamla hederliga amerikanska inställningen: ge upp från start och tro ALDRIG på dig själv eller ditt lag.....
Påtal om bekväm,är det bara jag som tycker att Jörgen Sundqvist blivit på tok för bekväm också?
Sunken har ju verkligen varit en klippa därbak dom två senaste säsongerna,men nu tycker jag han är riktigt tafflig,speciellt i egen zon.
En annan sak är att om alla backar ska spela på säkerhet och enkelhet, Utan backar som vågar spela på gränsen och slå dom svåra passningarna lär vi inte bli bättre. Ska alla spela som Andersén är det inte bara defensiven vi kommer att ha problem med.
Kan man som defensiv back flaxa till på över 55 omgångar?
Tycker han gjorde en bra säsong därinnan också,kanske inte som 09/10.
Tror kanske mer det handlar om att han kanske inte passar in när det blir ett lite mer öppnare spel i kombination med lite övermod och bekvämlighet,kanske lite för många ryggdunkningar och en liten löneökning av Sundlöv också kan ha påverkat..
målar gör eero x2
kahna
silfverberg
jonsson
LHC:s tjecker har inte rosat marknaden så här långt och vi vet ju mot vilket lag motståndarna brukar vända sina dåliga trender??
Dom flesta håller nog på att tömma sina kräkhinkar,logga in vid 21.15 får du se....:)
| | |||||||||||
| Referees: | Persson, Sören | ||||||||||
| Edqvist, Wolmer | |||||||||||
| | |||||||||||
| Referees: | Persson, Sören | ||||||||||
| Edqvist, Wolmer | |||||||||||
Just ja, match ikväll! Det känns som jag har kommit av mig helt.
Nää, hoppas på vinst ikväll så vi inte blir fast i bottenträsket!
Påminnelse:
Viktig information för matchtråden
Att bli förbannad på grund av händelser under matchen är en sak. Oavsett vad som händer så måste språket på inläggen rymmas under våra regler. Det innebär alltså att könsord, grova påhopp på ledare, spelare, domare eller andra skribenter EJ är tillåtna. Överträdelser kommer att rendera i först en varning, sker ingen förbättring kommer skribenten i fråga att få en ”utvisning” som varar under ett dygn. Bryter en skribent mot reglerna återkommande gånger så kommer en längre avstängning att bli aktuell då "utvisningen" inte gett någon effekt.
Moderatorerna för Brynäsboken
Hoppas så klart på vinst men vidhåller mitt 5-2 tips..
Tar inte samtliga på sig blåstället och fattar att det är det som krävs i ES idag, så kommer matcherna att bli tunga fram till juluppehållet..
Lindström: Ja, det är dags för Greiss att visa vad han går för. Gör han en riktig toppmatch så kommer hans självförtroende att stärkas och han kommer att spela bättre framöver också. Allt som behövs är en riktigt bra insats tror jag.
Med mycket hjärta tippar jag 4-2 till Brynäs.
Nyström i dagens Sportexpressen:
"Vad jag däremot omöjligt kan förstå är att så många elitserielag ratade
Viktor Fasth.
Snacka om miss."
En självpåtagen hockeyexpert förstår alltså inte att flera ES-lag ratade Fasth pga skadehistoriken och att han i övrigt var ett osäkert kort.
Själv satt Nyström inför säsongen och totalsågade AIK och lagets chanser i ES. Bl.a med motiveringen att lagets målvaktssida såg mkt tunn ut.
Sen har tomten mage att sitta och yra om miss och felbedömningar från andra ES-lag.
Stor komik.
Du gör det gratis...
Gör alla vad de har betalt för så har vi en god vinstchans. Det är på våra egna misstag vi förlorar de flesta matcherna, inte på grund av att motståndarna är så mycket bättre.
Dessvärre så kostar det inget att göra en tabbe, man får precis lika mycket speltid ändå.. Ja, om man heter rätt i alla fall..
Sandin och Sundström ut ur fjärdeformationen,Wennström och Larsson in,annars ser det ut att vara samma formationer som mot Frölunda.