Brynäs IF-Luleå HF 30/11-13
Samma HV som kör över Växjö ikväll.
Fyra brynäsare bland de åtta första i poängligan.
Vem ska göra målen och poängen i det här jävla laget? Vi har ju inte ersatt Kroken och Lindholm...
Moahahahaha....
Zappaholic:
Grymt imponerad av moralen i laget. Återigen saknas halva laget och man hamnar i underläge med 0-2, att i det läget vända matchen är oerhört stort.
Kul att Nordan fick näta också, han har varit riktigt bra de senaste matcherna. En klok gubbe!
Tror du inte att det kommer att bli bakslag på idag hela spelare som får täcka upp med för mycket istid pga alla skador?
Vad händer om Thure, Scott, Gunde eller Bertil går sönder tror du?
Lindström: Ja men självklart ska man inte få vara lite glad ;-)
Halva serien är spelad, man ser sällan några stora ras eller enorma klättringar efter det. Statistiskt sett.
Allt kan hända, men just nu tycker jag att vi går åt rätt håll...klart du ska måla fan på väggen.
Avd Glaset är tomt
Hv, FBK låg dyngsist för inte så länge sen.
Lule & LHC var i toppen med SAIK, avd det svänger fort.
Folk lyckas vara negativa här ändå ;-)
| 70 Rodrigues Kalmar är trevligt, synd att det ligger i Ryssland typ bara :) Bodde där innan, O´learys där är bra! |
Underbar seger! Starkbaum tillbaka. Sweatt från botten till briljant. Fjärde raka segern. Mer än så behövs inte.
70 Rodrigues:
David Westlund är inte ett dugg sämre än Jacobsson...
Skeppa Löf och ge han chansen på riktigt nästa år!
Redigerad kommentar
Lindström:
Mmm...precis...har minst motsvarande kvaliteter som Jacobsson men har förstånd att spela därefter...
Jacobssons stora problem är ju skridskoåkningen, han är för orörlig i sidled, baklänges och "tjuvar" för mkt utan att ha farten att kunna täcka upp för det...
Syntes att Nörstebö saknar kilona som han har, men han har finare handleder.
Håller med om att Westlund förtjänar fler chanser. Han spelar stabilt både med och utan pucken. Klart rejälare än Djoos, Nörstebö och betydligt bättre i passningsspelet än Löf.
Sansad:som sagt, mitt inlägg var inte till för att ha ner Westlund. Jag känner honom personligen. Han börjar verkligen komma in i det och jag ser hellre att han spelar än Löf, Persson och även Djoos.
Men mitt inlägg var mer riktat till att försvara Jacobsson. Tycker han verkligen börjar lyfta sig och se ut som en stabil back. Han ihop med Kilström är ett riktigt bra backpar!