Brynäs IF-Luleå HF Torsdagen den 6/10-11
Lauritzen till Moras J20 nästa tack din puckkåta fjant.
Boork pratar tydligen om 10 matcher på Bertilsson.. Haha, herregud!
Redigerad kommentar
Dessutom som extra bonus, hur kul vore vinster utan förluster?
Det är bara att slicka bort armsvetten och ladda för nästa match.
1 Frölunda 9 5 2 0 2 20-11 17
2 Skellefte 8 5 1 0 2 22-15 17
3 Luleå 9 5 2 0 2 18-16 17
4 HV71 9 4 3 2 0 32-21 16
5 Linköping 9 4 4 1 0 22-22 14
6 Djurgårde 9 4 4 1 0 23-27 14
7 Brynäs 8 4 3 0 1 18-16 13
8 Växjö 9 3 4 2 0 20-20 13
--------------------------------------
9 AIK 9 2 4 2 1 24-24 11
10 Modo 9 3 5 1 0 20-25 11
--------------------------------------
11 Timrå 9 2 6 1 0 20-31 8
12 Färjestad 9 0 3 2 4 16-27 8
Surt ändå, vi skapar tillräckligt för att kunna vända matchen men ibland vill pucken bara inte in.
Blir säkert en lång avstängning på Bertilsson också, som lök på laxen.
Kanske kan få Sundlöv att börja jobba på en ny back.
Inget ont som inte har nåt gott med sig... :-)
Nu har Renberg krävt lång avstängning på Bertilsson, han sitter och överdriver grovt i studion. Bara för att det är vi och att mediaprofilerna börjar gapa så blir det väl 10 matcher.. Obegripligt i såna fall om vi kollar på andra liknande situationer som varit..
Redigerad kommentar
En sån som Lasse kan ju få några matcher i J20 så kanske kanske han vågar tackla och skjuta oxå som en 1á back ska klara av att göra.
skulle tro att han får mellan 5-8 matcher det var en förbannat klantig tackling. Hade en Luleå spelare gjort den tacklingen på järnkrok så hade de flesta ropat efter minst 10 matcher...jag må vara förbannat enögd under matchen men kan vara objektiv efter :)
Roger Ramkvist: Jag tycker inte att den är så ful som folk vill göra gällande. Bertilsson uppfattar nog situationen som att Luleåspelaren kommer nå pucken som han sträcker sig efter, han satsar på en stenhård tackling för att stoppa uppspelet.
Luleåspelaren missar pucken och snubblar framåt lite vilket gör att han blir hukad. Bertilsson kommer, med armen efter sidan, skridskorna på isen och proppar. Tacklingen tar väldigt illa pga omständigheterna.
Redigerad kommentar
Klumpig tackling och helt onödigt när vi ändå är lite på G och fortfarande har bra chans att iaf kvittera.
Annars en sån där match där det mesta går fel, naturligtvis till stor del beroende på Luleås smarta uppträdande.
Dom tråkade ju ihjäl AIK på Hovet och vann väl med 1-0 där också.
Jag? Bitter?
Inte alls..... :-/
Tomas Ros Twittrar:
"Det ska vara matchstraff på Simon Bertilsson. Men jag tycker inte att det ska vara en lång avstängning"
jag är nästan säker på att NHL hade stängt av han.Har sett iallfall 4-5 fall nu under försäsongen och mist 2 av dom har inte varit blindside och vissa har tagit när spelare inte varit upmärksamma.
Redigerad kommentar
MAn kanske kan ha lite förståelse för att Bertilsson ville dela ut en rejäl propp för att väcka laget. Men det gäller att välja rätt läge och det läget var illa valt.
I övrig så har TJ en hel del att fundera på. Nånting måste göras för att väcka laget.
Spela nästa match på 3 kedjor?
Redigerad kommentar
Längsta avstängningen någonsin där förseelsen inte är mot en domare är Christian Sjögrens armbågstackling mot Thomas Berglund 2003 och den gav 9 matchers avstängning.
Lite annat för att sätta Bertilssons tackling i perspektiv:
Andreas Pihl - Slashing i ansiktet på Mikael Johansson (8 Matcher)
Kalle Lilja - Körde klubbskaftet i magen på domaren (8 matcher)
Robert Svehla - Pucklade på Anders Huss (8 matcher)
Peter Åslin - Körde över domaren (9 matcher)
Folk skriker 10 matcher (längsta straffet någonsin för en förseelse som inte är mot en domare) för den tacklingen. En tackling som vi ser rätt ofta, i ärlighetens namn.
Skärpning för h-vete!
Redigerad kommentar
Tur att vi har Jonte C i full matchforn nu ;)
"Den är inte alls bra. Den tar väldigt illa och det är väldigt olyckligt. Domarna är rörande överens om att det är matchstraff"
Om den tar illa och olyckligt, men är en korrekt tackling mot en kille som böjer sig ner, inte tittar upp, varför ens en 2:a? Kan möjligen köpa snacket om onödig (även om jag är övertygad om att Bertil ville hindra kontringen) men alla spelare gör onödiga saker hela tiden. hälften av alla tacklingar är säkert onödiga i den bemärkelsen. Jag förstår inte hypen som "experterna" sitter och vräker ur sig!
Erat: Japp! Brynäs är fullständigt underkända, en av de sämsta matcherna jag har sett på länge.
Nu är vi nere i skiten i tabellen igen, vad annars? Hur dum var man som trodde annat?