Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Få se hur länge han håller sig före honom där. Kan nog bli besvärligt
på tisdag. Då väntar Modo. Ett lag vi haft nästan lika usel statistik mot
som Färjestad, de senaste säsongerna. Dimitrakos har inte gjort många
mål hittills. Vad är oddset på att han smäller in tre mål mot oss på tisdag?
Bissett19: Jag tror att Greiss kan bli riktigt bra bara han får lite tid att komma in i lunken så att säga.
När det gäller matchen i (D)Ö-vik så spelar det ingen roll. ALLA matcher är precis lika viktiga i det här skedet. PP måste ses över. Nästan en minut i 5 mot 3 och man lyckas inte ens etablera ett vettigt postitionsspel.
Där har man lite att tänka på.
Meeen 3 skööööna poäng. Nu kan jag gå in i dimman men lätt hjärta :)
Nästan exakt det tänkte jag på förut.Det var lite prat om FIRO-utbildning
tidigare. Om man inte ska ändra nått under pågående match för att gruppen ska lösa det själv? Vad f-n gör då N.C på bänken?
Det är bättre att han håller sig hemma om han inte ämnar ändra något.
Eller ännu värre. kommer med en TOnär det är två? min kvar vid 0-3
underläge? Nä, har sagts förut, N.C måste bort innan detta kan bli ett
stabilt lag.
Det står jag för alla dagar i veckan.
mk:Jag är inne på samma linje. På något sätt så känns det som att det är spelarna som snackar ihop sig och skapar en förändring snarare än att det är tränaren som glr de nödvändiga förändringarna.
Ser man på de uttalanden han haft den senaste tiden angående tänket så blir man fundersam. Tredje och fjärdelinorna "skall stå för produktionen", och dessa linor har minst istid..
Hmm
Han skulle säkert inte göra en sämre matchcoachning;)
Nä, oavsett vad man har bestämt så måste man kunna gå in och
rätta till om det inte fungerar, Vad ska man annars göra?
Nä, byt ut, gör om, gör rätt!
Svårt att producera med 10-12 min kanske,men idag lyckades fakiskt våran fjärde rätt hyfsat med det;)
Kan nån förklara varför Nordqvist ramlar hela jävla tiden?
Greiss blev inkallad efter match av klacken.
mk:Det är väldigt enkelt när man får ledningen och har lite att gå på. Det är först när motståndarna gör förändringar så man själv mäste göra motåtgärder som de duktiga trnarna visar sig. Där har Cz brustit.
Svårare än så är det inte.
att ta sig samman och vinna idag. Bra gjort!!
hur uppgiven NC va på presskonferensen. Hade ju inget att ge
helt livlös:
Man tar ju besluten gemensamt,det har N.C sagt flera gånger,så du är nog inte helt "fetborta" ute där;)
o du tycker det var konstigt att CZ var uppgiven efter förra matchen? Jag var då helt förkrossad och vad man än tycker om vår coach så är han också människa. Det skulle skrämma mig mer om han inte var bedrövad direkt efter en sådan match.
Redigerad kommentar
Boxplay.... hårt pass från hörnet.... direktskott mitt i slottet.... en back ivägen... ja du... Greiss borde tagit den tycker du?
Styrning på backskott... lules första.... du vet inte mycket om målvaktens verklighet, eller?
Bissett19:"Blir en lugn kväll på HS,vi vann ju;)"
Jag har redan korkat upp... FÖ är jag en avgående ledare...det finns en del som grinar för mycket...
Greiss kommer att bli nyttig för Brynäs, att han darrar emellanåt nu är inte konstigt med tanke på 3 tävlingsmatcher på ett halvår och helt ny miljö.
Tycker han ser lovande ut och jäklar så snabb han är, till skillnad mot Bjurling som sågades skapligt härinne för sin tröghet i sidledsförflyttningarna.
GävleLasse: "Jag har redan korkat upp... FÖ är jag en avgående ledare...det finns en del som grinar för mycket..."
Det där lät ju inte ett dugg martyraktigt.
Ohhhhhhhhh, nejdå....... :-)
Det är väl ditt fel va? Du som grinar när det blir SM-guld. Skärp dig! Vuxna män grinar inte. ;)
Redigerad kommentar
Nee, det är sant, dock ingen ursäkt att grina ;) Eller...jo kanske.
Jag har trott att det nästan alltid blir en lucka om en målvakt tvingas göra en sidledsförflyttning......
men du menar att en bra utmärkt målvakt tar sådana puckar?
Ja isåfall får vi väl hoppas att han blir bättre, eller att dom byter ut han mot en som är bra.
Jag tycker att Kahnberg har varit bra varenda match han fått lite mer speltid.. Men konsitgt nog så väljer CZ att inte låta han få nån speltid alls
Får hoppas det beror på skadan att han inte fått så mycket speltid... han behövs i gammalt gott slag.
Kul att Nordan och Kahna kommit igång idag, säkert många som klagar men jag tycker dom gör en av sina bästa matcher idag. Jag har kritiserat Nordan och det är kul att han kommer tillbaka och gör det bra.
Kul även att Rödin gör det bra, fysiskt spel och mycket skridskoåkning. Skönt att se! Gurra njuter säkert, och det ska han göra =).
Silfverberg kommer att spela i tre kronor i år.
Dacke är bra idag, smart och idérik. Så länge han spelar smart kompenserar han skridskoåkningen.
CZ står framför laget hela matchen och är mycket mer aktiv vilket är riktigt kul att se!
70 Rodrigues:Så det är IRONI som står på schemat ;)
Men president OK.. let's go
Czarnecki for president......... in Turkmenistan