Brynäs IF - Skellefteå AIK 21/10
Någon som har info ang Lasses skada?
Redigerad kommentar
Som Timråit skulle jag vara mer orolig, ni har ju helt slutat att ta poäng och även att producera framåt.
Du vet väl att lösa skott går om? Iallafall i kvartersserien.
Ni får väl tillämpa dom reglerna ni oxå.
Redigerad kommentar
Tycker jag.
Sen är det bra att Moderatorerna sätter ned foten.
Nån j***a ordning måste det vara härinne!!
Hoppas att det inte är något allt för allvarligt för vi behöver verkligen Lasse.
Rätten att tycka är väl fri men när GBn såg ut som den gjorde igår så skäms man ju f-n som Brynäs-supporter.
Informationstråd från Moderatorerna i Brynäsboken
Jag som ledare för Brynäsboken har tillsammans med moderatorerna fått ett mail från ”högre ort” här på HS angående tonen i vår gästbok. Det handlar numera mer om personliga påhopp och nedättande inlägg mer riktade mot skribenten än själva innehållet i inlägget man besvarar.
Vi måste tillsammans försöka förbättra klimatet i Brynäsboken, trots alla meningsskiljaktigheter i allt som rör Brynäs så måste vi i alla fall visa respekt jämtemot våra Brynäsbröder.
Hädanefter kommer det att bli hårdare granskning av det som skrivs och grova påhopp mot skribenter eller andra personer kommer att rendera i avstängningar . Längden på avstängningarna kommer att bedömas i varje enskilt fall. Vid väldigt grova påhopp, exempelvis rasistiska eller liknande kommer att rendera i permanent avstängning. Samma sak gäller vid upprepade regelbrott.
Jag kommer även att tillsätta fler moderatorer för att avlasta de vi har idag. Det kan även komma ifråga att jag tillsätter moderatorer från andra lag som kan ge en mer opartisk bedömning av det som skrivs. Om du känner att du vill vara med och hålla en bra nivå på klimatet i Brynäsboken så är du välkommen att anmäla ditt intresse via mailen här.
Till sist. OM det är så att några ryker ihop så får ni sköta ert skitkastande via PM eller mail.Men kom ihåg att även sånt kan rendera i avstängningar.
Med vänlig hälsning
Lasse Sundbom
Ledare Brynäsboken.
Redigerad kommentar
Sov du på biologilektionen F***A är i min värld något helt annat är Lauritz
sylf: Självklart får du tycka och skriva att Lauritzen är en obegåvad hockeyspelare.
Många har använt ordet obegåvad istället för "dum i huvudet" eller "idiot" för att det ska låta lite finare.
Allt beror ju på sammanhanget.
Redigerad kommentar
Jag har mina krav på Brynäs IF som förening - betalar en massa pengar varje månad till klubben och vill självklart få någonting tillbaka!
Får jag ingenting tillbaka? Ja, då kommer något fult ord slinka ur käften.
Men, när Brynäs tappar en ledning som igår är det alltid Brynäs som
viker ner sig, aldrig det andra laget som börjar spela bättre.
Hur är det när Brynäs hämtar upp ett underläge?, som det i Gbg
mot Frölunda? då är det inte dom som viker ner sig,
Nej, då är det plötsligt Brynäs som visar moral och kommer igen.
Hur kan det komma sig att för vissa som skriver här så är det alltid
svart eller vitt.Varför kommer det aldrig en matchanalys oavsett om dom
har vunnit eller ej. det tycker jag är konstigt.
Bryr man sig så lite om matchen egentligen så att det viktiga blir att kasta skit om laget ( som man säger sig älska).
Lite tänkvärt är det allt.
Fullt normalt att svära och kasta ur sig div konstiga glosor när man är förbannad, dessutom fullt tillåtet på plats i vilken arena som helst, men inte här.
Igår kom det mycket av den varan, kanske lite för mycket......Samtidigt förståeligt.
"Fan vad illa vi spelar", duger det som exempel..?
Måste man uttrycka sig över huvudtaget? Bli man mindre förbannad för att man skriver en massa könsord och nedvärderande saker om spelare och ledare?
Skitstöveln:
Du får visa hur mycket känslor du vill, känslor är bra. Du får även kritisera Sundlöv, NC och spelarna hur mycket du vill. Jag kritiserar och visar känslor själv hela tiden.Men när det börjar gå över i personangrepp öknamn och rent av hot ibland så är det inte okej. Varför inte bara tänka efter lite innan man skriver.
Istället för att skriva: "Sparka Sunklöv den jävla nollan" så kan man ju kanske skriva "Nä, nu är det dags att Sundlöv får sparken pga att osv osv"
Sedan är vi inte i kyrkan, svordomar och dylikt slinker ur alla när man är besviken. Det finns inget förbud mot det. Det är just dessa personliga påhopp och öknamn som måste bort härifrån.
Jag har förklarat det här flera gånger idag nu, kom igen nu. Kan vi inte bara försöka bättra oss?
Säg det till Mikael Sundlöv, Niklas Cxzzckzarnekkki och laget....Bättrar dom sig bättrar vi oss, simple as that!
Men är jag riktigt förbannad så kommer jag inte att skriva "Nä, nu är det dags att Sundlöv får sparken pga att osv osv"
Utan troligtvis så skriva jag "FYFAAN jävla sunklöv - gör oss alla en stor tjänst och bara dra åt helvete.
MEN - har det uppstått regler här nu så ska Ni självklar ta bort detta inlägg.
Vill bara göra klart att jag förmodligen kommer gasta ur mig - men kan försöka tänka lite innan jag skriver :]
Att vräka ur sej könsord med mera höll man på med i tonåren;)
Hockeysnack har ett regelverk,följer man det så får vi en bättre nivå härinne.
sylf: Men herregud! Jag förstår inte att det ska vara så svårt att försöka tänka sig för lite grann.
Skitstöveln:
Ja, sådana inlägg kommer att bli borttagna. Blir det väldigt mycket och upprepade gånger kan det även bli avstängningar.
Bra, försök håll en hygglig nivå på inläggen! =)
Förstår inte jag heller, hade dom tänkt sig för igår hade dom vunnit.....
:-)
Det är väl upp till var och en...det är väl ganska sällan som positiva tillrop blir ett problem eller?
Trevligt att lära "känna" er härinne - vi har haft bra och dåliga tider ihop - skrattat och gråtit.
Skämt åsido - ska försöka vårda mitt språk men finns absolut inga garantier!
:]
Dessvärre så är de flesta här inne så pass luttrade att de inte kan glädjas över en vinst för de vet att det snart nog kommer en besvikelse. Det är lite som när man var lite och tomten kom med en leksak som visade sig vara sönder eller liknande.
När man sedan kan konstatera precis samma utslitna fraser från Brynäshåll så blir man bitter. För det är ett kvitto på att de skriver så för att det ser bra ut men de menar inte ett jota med det. Man för sponsorer, supportrar bakom ljuset. Det är väl tredje gången den här säsongen man läst en massa "Det här får inte hända, ber om ursäkt.. vi går vidare bla bla bla.. TRE Gånger på elva omgångar.
Hur länge köper du skitsnacket?
Men samtidigt. Hur kul hade detta forum varit om det bara va, bra brynäs. Ja vi vann. Jag tycker brynäs är bäst. ja jag hade inte kommit in här dag efter dag iallafall.